اخبار داغ

هر دم از این باغ بری می‌رسد!

گلایه مردم از گرانی تخم مرغ/ صادرات و کاهش تولید عاملان اصلی کاهش عرضه در بازار

گلایه مردم از گرانی تخم مرغ/ صادرات و کاهش تولید عاملان اصلی کاهش عرضه در بازار
ناهماهنگی میان عرضه و تولید، بی تدبیری در کنترل بازار، بی‌تنظیمی در ستادهای نظارتی کالاهای اساسی، پا پس‌کشیدن تولیدکنندگان و صادرات، دود سیاهی را از بازار تخم مرغ بلند کرد که چشم هر خریداری را می‌سوزاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، طی هفته‌های اخیر و با آرام شدن بازار پر نوسان مرغ، این بار نوبت به تخم مرغ رسید تا در بازار عرض اندام کند.

گرانی هفته‌های اخیر تخم مرغ و حالا رسیدن قیمت هر شانه به 38 تا 40 هزار تومان در بازارهای مازندران، حسابی داد مردم را در آورده است و گلایه‌ها از زبان هر قشری به ویژه اقشار آسیب پذیر بلند است.

ناهماهنگی میان عرضه و تولید، بی تدبیری در کنترل بازار، بی تنظیمی در ستادهای نظارتی کالاهای اساسی، پا پس کشیدن تولیدکنندگان و صادرات، دود سیاهی را از بازار تخم مرغ بلند کرد که چشم هر خریداری را می‌سوزاند.

کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: قیمت‌ها در بازار روند صعودی به خود رگفته است و این روزها قیمت فروش بالاتر از نرخ مصوب است.

وی افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار حتی به شانه ای 38 هزار تومان نیز رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این وضع، برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار تخم مرغ است.

هاشمی ادامه داد: صادرات از یک سو و کاهش تولید به دلیل سر زدن مرغ‌ها توسط تولیدکنندگان در پی نارضایتی تولیدکنندگان از قیمت مصوب و مقرون به صرفه نبودن تولید موجب شد تا بازار از عرضه خالی شود و افزایش تقاضا موجب گرانی این روزهای تخم مرغ در بازار شود.

وی متذکر شد: آینده بازار تخم مرغ مشخص نیست و نمی شود زمان مشخصی را برای پایان وضع حاضر اعلام کرد باید منتظر بمانیم تا تولیدهای تازه به بازار برسد تا تعادل میان عرضه و تقاضا به روال عادی خود برگردد.
 
متاسفانه طی سالیان اخیر همواره بازار از کاهش عرضه بسیاری از محصولات و کالاهای اساسی حتی پیش پا افتاده ای نظیر مرغ و تخم مرغ در رنج است و مشخص نیست سازمان‌های متعدد متولی از ستاد تنظیم بازار و سازمان صمت گرفته تا جهاد کشاورزی و اداره کل پشتیبانی امور دام، چه نقشی در کنترل و تامین اقلام مورد نیاز مردم دارند؟!
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه