اخبار داغ

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی:

مردم بر اساس تفکر می‌توانیم و نمی‌توانیم رأی دادند/ انتخابات ۱۴۰۰ مواجهه رسانه‌ها بود

مردم بر اساس تفکر می‌توانیم و نمی‌توانیم رأی دادند/ انتخابات ۱۴۰۰ مواجهه رسانه‌ها بود
آیینه‌دار گفت: ما می توانیم را در حوزه نظامی و نمی توانیم را در اقتصاد و معیشت. اما وقتی مردم نتایج را می بینند نسبت به هردو تفکر موضع مثبت یا منفی می گیرند که این مواضع در میزان رأی آوری دو تفکر قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا آیینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات 28 خرداد اظهار کرد:علی رغم تلاش‌های تبلیغاتی و میدانی جریان‌های لیبرال و کارشکنی آنها برای ناامیدکردن و عدم مشارکت مردم در انتخابات، مردم همیشه سربلند ایران اسلامی با حضور فراگیر و امیدآفرین خود در پای صندوق‌های رأی، حماسه دیگری را آفریدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با بیان اینکه حضور گسترده، پرشور، آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر اعلام و اثبات مقبولیت و مشروعیت بالای نظام، بار دیگر توطئه ها و ترفندهای استکبار جهانی علیه ایران را نقش بر آب کرد، افزود: نقشه دشمن چنین چیده شده بود که ضعف بخشی از بدنه اجرایی به صورت رویه ی رو به افول دیده شود و این موضوع برای مردم چنان تداعی شود که دولت بعدی افول بیشتری  خواهد داشت، به همین دلیل اقدام به موثر نبودن رای کردند.

,

وی افزود: اما وجود شخصیت هایی که در سابقه و کارنامه خود تحولگرا بودند و در هر پست و مقامی، وجود آنها رویه افول را به صعود تبدیل کرده بود، این نقطه در افکار عمومی را به وجود آورد که می توان وضع موجود را تغییر داد و بهتر کرد.

,

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به هجمه های انجام شده برای عدم تحقق دولت انقلابی، گفت: طبیعتا دولت برگرفته از آرمان های اصلی انقلاب و انقلابی، نقاط قوت بزرگی دارد که بزرگترین نقطه قوت دولت انقلابی این است که رویه ها و فرآیندهایی که بر مبنای تبعیض و وفساد ایجاد شده بود را به سمت خدمت و شایسته سالاری تغییر دهد و در این صورت بستر عدالت اجتماعی، به خوبی لمس می شود.

,

آیینه دار دولت جدید را آغاز فصل جدید برای ایرانی آباد و دولتی مردمی که نوید روزهای بهتر و تسریع در رفع مشکلات مردم را می دهد، دانست و بیان کرد: فصل جدید، رویکردهای خاص دارد که بر اساس این رویکردها، می توان به خوبی در برابر دشمنان ایستاد و از اهداف نظام دفاع کرد، همین قاطعیت در آرمان ها خودش باعث ایجاد امید می شود.

,

مردم بعد از انتخابات هم نقش خود را ایفا کنند

, مردم بعد از انتخابات هم نقش خود را ایفا کنند,

وی تاکید کرد: مردم نباید نقش خود را فقط در انتخابات ببینند، بلکه باید بعد از انتخابات هم برای رشد پا به عرصه بگذراند. نقطه تلاقی این نقش آفرینی مردم، نقش آفرینی مسئولین و ایجاد دولتی مردمی و آبادانی است.

,

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به نتیجه انتخابات که نشان دهنده رشد سیاسی مردم بود، از این نظر که نه وعده پول و نه وعده‌های پوپولیستی اجتماعی روی انتخاب صحیح آنها اثر نگذاشت، گفت: مردم کمالگرا هستند، در کمالگرایی فقط مولفه رفاه مادی مدنظر نیست تا مردم به وعده پول برسند، بلکه جلوتر و مهم تر از رفاه مادی، رفاه روانی است و بر همین اساس هم رشد سیاسی مردم اتفاق افتاد.

,

آیینه دار دولت جدید را ایجاد یک دولت اجماع ملی برای همه اقوام و مذاهب ایران و فرصتی برای خدمت دوباره دانست و افزود: دولت اجماع ملی در صورتی خواهد بود که مردم نقش آفرینی خود را داشته باشند، در این دولت نباید نگاه ها؛ نگاه به مذاهب باشد، بلکه مردم با هر مذهبی؛ مردم هستند و نقطه مشترک همه آنها، ایرانی بودن است. اگر این نگاه در مدیران اینده حاکم باشد، قطعا توسعه توسط خود مردم اتفاق خواهد افتاد.

,

موضع گیری علیه دموکراسی به معنی خودزنی است

, موضع گیری علیه دموکراسی به معنی خودزنی است,

وی با اشاره به شکست همه بوق‌های تبلیغاتی نظام سلطه، سلطنت‌طلب‌ها و جریان نفاق در پروژه تحریم انتخابات، بیان کرد: امروزه تمام دنیا می دانند دموکراسی چیست و چقدر مناسب است، حتی خود غربی ها هم می دانند که کسانی که اهل تفکر و صاحب اندیشه هستند، هرگز نسبت به دموکراسی موضع نمی گیرند، چراکه موضع علیه دموکراسی را به معنی خودزنی می دانند. اما ضعیف ترین اپوزیسیون نظام به لحاظ فکری یعنی سلطنت طلب ها، هنوز به این درجه نرسیده اند. بر همین اساس ایرانیان خارج نشین، با توجه به این مسئله که عقلایی ترین مشارکت مردمی همین مردم سالاری است، در انتخابات شرکت می کنند.

,

آیینه دار با بیان اینکه، انتخاب مردم؛ نه بزرگی به همه ظرفیت‌ها، چهره‌ها و احزاب بانی وضع موجود بود، اظهارکرد: مردم دنبال رفاه هستند چه رفاه مادی، معنوی، روحی و روانی. اما هرچه که این رفاه را از مردم که نقطه عطف آن امیدواری است، بگیرد؛ مردم به آن دست رد می زنند. در واقع این رفاه همه جانبه است که مردم را مجاب به عدم اعتماد می کنند.

,

مردم بر اساس تفکر می توانیم و نمی توانیم رأی دادند

, مردم بر اساس تفکر می توانیم و نمی توانیم رأی دادند,

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: در انتخابات اخیر، زنجیره عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی و تحمیل تفکر وابستگی و ما نمی‌توانیم شکست خورد. مردم در ادوار مختلف دولت ها، دو تفکر می توانیم و نمی توانیم را دیده اند. ما می توانیم را در حوزه نظامی و نمی توانیم را در اقتصاد و معیشت. اما وقتی مردم نتایج را می بینند نسبت به هردو تفکر موضع مثبت یا منفی می گیرند که این مواضع در میزان رأی آوری دو تفکر قابل مشاهده است.

,

آینه دار با تاکید بر وحدت همه مردم و تفکرها برای توفیق دولت جدید، گفت: خاصیت تفکر انقلابی این است که توسعه و رشد ایدئولوژیکی و بعدا فیزیکی را مدنظر دارد که این خاصیت باعث ایجاد همگرایی می شود. چون بین تفکرات مختلف و جریان ها نقاط مشترک زیادی برای توسعه وجود دارد، همه مجاب به همکاری می شوند.

,

انتخابات 1400؛ مواجهه رسانه ها بود

, انتخابات 1400؛ مواجهه رسانه ها بود,

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه ها در جریان انتخابات، ادامه داد: در جریان انتخابات 1400 ، مواجهه؛ مواجهه رسانه ها بود، حتی اگر خطوط سیاسی هم مواجهه داشتند بازهم دست به دامن رسانه ها می شدند. در این بین؛ دو جریان فکری برجسته تر از بقیه، با دو رسانه رسمی به مواجهه باهم پرداخته بودند. خط فکری رای می دهیم که شامل انقلابیون و دلسوزان ایران بود و رسانه آنها صداسیمای جمهوری اسلامی بود و خط فکری رای نمی دهیم که شامل ضد انقلاب و سلطنت طلبان بودند که رسانه آنها بی بی سی فارسی بود.

,

آیینه دار تاکید کرد: خط مقابله رسانه ملی و رسانه های فارسی معاند، چنان واضح بود که در بخش های خبری، هر دو نسبت به جریان های مورد حمایتشان انتقادات جدی به هم داشتند. در اینجاست که می بینیم خط مقدم جنگ نرم چیست و چرا مقام معظم رهبری گفتند صدا و سیما خط مقدم جنگ نرم است.

,

وی بیان کرد: بزرگترین تولید محتوای روز انتخابات، مربوط به رسانه ملی بود که حتی بقیه رسانه و حتی رسانه های مخالف نظام  مجبور بودند از تصاویر صدا و سیما برای برخی خبرهای خود استفاده کنند. اما صدا و سیما به عنوان مرجع رسمی، از چندین ماه قبل برای انتخابات برنامه ریزی منسجمی داشت و پیش بینی می کرد که در مواجهه با خط جریان رأی نمی دهیم باشد.

,

رسانه ملی بستر و مرجع انتخابات ایران

, رسانه ملی بستر و مرجع انتخابات ایران,

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد: به خط کردن عوامل، تولید محتوی منظم، برنامه ریزی هدفمند و تلاش خستگی ناپذیری که رسانه ای ها مخصوصا عوامل رسانه ملی داشتند، عملا نشان داد که بستر و مرجع انتخابات ایران برای انتخاب، رسانه ملی است که بزرگترین نماد این اقتدار مرجعیت را می شود در مناظرات دید که آمار مخاطبین در اولین مناظره چهل درصد و آخرین مناظره بیش از 60 درصد بود.

,

آیینه دار بیان کرد: دیگر رسانه ها هم به عنوان بسط دهنده و تکمیل کننده آنچه صدا و سیما ارائه داده بود عمل می کردند. هرچند وجود فضای تعاملی مثل شبکه های تعاملی جدید در فضای مجازی نیز تلاش داشت تنه به تنه صداسیما بزند، اما از مناظرات به بعد، رسانه ملی در ارائه اخبار و محتوا فاصله زیادی با تمام رسانه ها گرفت. روز انتخابات نیز صدا و سیما با پوشش زنده از استانها و پایتخت، دوباره رویکرد مرجع بودن خود یعنی موثربودن در حداکثر ممکن را ثابت کرد.

,

وی اظهارکرد: اگر مبنای خود را صحبت های مقام معظم رهبری نه به عنوان شخصیت ولی فقیه بلکه به عنوان شخصیت سیاسی با نگاه سیاسی بگذاریم می بینیم که ایشان در پیام تشکر خود به صورت بی سابقه ای از صدا و سیما به عنوان "رسانه پرتلاش ملی" نام می برند. این یعنی تلاش اولین مولفه و تاثیر دومین مولفه صداسیما با فاصله از بقیه رسانه ها بوده است.

,

آیینه دار تصریح کرد: گزافه نیست اگر بگوییم جنگ، جنگ رسانه ها به فرماندهی رسانه ملی در یک سو و فرماندهی بی بی سی فارسی در سوی دیگر بود که رسانه ملی با همکاری مردم پیروز این میدان شد.

,

گزارش خبرنگار ماحاکی است که صدا و سیمای خراسان جنوبی یکی از شبکه های استانی موفق و پرکار در انتخابات 1400 بوده که از طرف مسئولان صدا و سیما کشور مورد قدردانی قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه