اخبار داغ

در گفتگویی عنوان شد؛

برگزاری اولین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان

برگزاری اولین همایش ملی سیاست خارجی ایران در کرمان
یحیی کمالی گفت: اولین همایش ملی سیاست خارجی ایران سویه‌های داخلی و خارجی در تاریخ ۲۲ مهر ماه برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی کمالی در گفتگو با راه آرمان، در خصوص برگزاری اولین همایش ملی سیاست خارجی ایران سویه‌های داخلی و خارجی گفت: تیتر فرعی همایش به این معنی است که ما به دنبال تحلیل متغیرهای داخلی، خارجی و بین المللی در سیاست خارجی هستیم که این متغیرها شکل دهنده سیاست خارجی ایران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مسئول سیاست گذاری همایش سیاست خارجی ایران با اشاره به اینکه همایش در تاریخ ۲۲ مهر ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش دارای چهار محور اصلی جزیه و تحلیل ساختار و فرایند سیاستگذاری خارجی ایران، تجزیه و تحلیل و ارزیابی سیاست خارجی ایران و ارائه توصیه‌های سیاستی، رویکردهای نظری در تحلیل سیاست خارجی ایران و پژوهش و سیاست خارجی ایران است.

,

وی ابراز کرد: در محور اول به دنبال بررسی ساختارها و عوامل سطح کلان مؤثر بر سیاست گذاری، نهادهای تصمیم‌گیر و بازیگران حوزه سیاست خارجی هستیم.

,

کمالی ادامه داد: در محور دوم به صورت موردی به دنبال ارائه توصیه‌های سیاسی هستیم؛ به عنوان مثال ما با کشورهای منطقه، خارومیانه، خلیج فارس، آسیا مرکزی و دیگر مناطق مختلف دنیا ارتباط داریم و در محور دوم سیاست‌ها و موضعات خاص را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهیم.

,

مسئول سیاست گذاری همایش سیاست خارجی ایران اظهار کرد: چنانچه دو محور اول را بیشتر مباحث اجرایی و عملیاتی سیاست خارجی بدانیم، محور سوم برای جوامع علمی و آکادمیک سیاست خارجی مناسب است که در این محور، رویکردهای نظری و علمی در سیاست خارجی می توان داشت.

,

وی با اشاره به اینکه در محور چهارم، بحثی دو جانبه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سیاست خارجی در نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار جریان دارد، خاطر نشان کرد: در این محور این مسئله مورد بررسی قرار می گیرد که دو نهاد چه تعاملی با هم دارند و چگونه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند و همچنین این مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر آسیبی در این زمینه وجود دارد، چه مواردی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه