اخبار داغ

تهدیدی که جدی شد؛

مُهرِ "باطل شدِ" رژیم صهیونیستی بر واکسن آمریکایی/ تزریق فایزر و ابتلا به بیماری نادر خونی

مُهرِ "باطل شدِ" رژیم صهیونیستی بر واکسن آمریکایی/ تزریق فایزر و ابتلا به بیماری نادر خونی
بر اساس مطالعات محققان صهیونیستی، واکسن کووید۱۹ فایزر با افزایش احتمال ابتلا به بیماری پورپورای ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک (TTP) مرتبط است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رسانه صهیونیستی جروزالم‌پست در خصوص واکسن شرکت آمریکایی – آلمانی فایزر بیون‌تک نوشت: بر اساس مطالعات محققان صهیونیستی، واکسن کووید۱۹ فایزر با افزایش احتمال ابتلا به بیماری پورپورای ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک (TTP) یک بیماری خونی نادر مرتبط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, جروزالم‌پست,

تی‌تی‌پی یک اختلال نادر و یک بیماری خود ایمنی است که بر روند لخته شدن خود تأثیر می گذارد و بر اثر آن، لخته های ریزی در اندام های مختلف بدن شکل می گیرد.

,

به گفته مؤسسات ملی بهداشت، این لخته ها می توانند جریان خون غنی از اکسیژن به اندام های اصلی مانند مغز، کلیه ها و قلب را محدود یا مسدود کرده و نهایتا مشکلات جدی در سلامتی فرد ایجاد کنند.

,

, ,

محققان مؤسسه خون شناسی در مرکز پزشکی شامیر گفتند که پس از افزایش ناگهانی TTP در کشور به این مسئله پی بردند. بر اساس تخمین ها، این بیماری از دو یا سه مورد در یک سال، به چهار مورد در یک ماه رسیده است.

,

تعدادی از افراد به تازگی و پس از واکسیناسیون به این بیماری مبتلا شده اند و برخی دیگر کسانی بودند که سابقا به این بیماری مبتلا بوده و پس از یک دوره طولانی بهبودی بیماری آنها اوج گرفته است.

,

وزارت بهداشت اسرائیل در حال بررسی این تحقیق است و از پزشکان خواسته تا پایان ارزیابی کامل، مصاحبه نکنند. این وزارت همچنین اعلام کرده که افرادی که به تی‌تی‌پی مبتلا بوده اند فقط با اجازه ویژه از پزشک خود واکسینه شوند و حتی پس از دریافت واکسن نیز تحت نظر پزشک باشند.

,

این وزارتخانه افزود: "پزشکان و بیماران باید نسبت به علائم بالینی از جمله؛ خستگی، ضعف، اختلالات عصبی، خونریزی و درد در ناحیه قفسه سینه هوشیار باشند."

,

تشخیص به موقع و درمان های مدرن میزان زنده ماندن بیماران را از ۱۰ درصد در گذشته به ۸۰ درصد افزایش داده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه