اخبار داغ

کارشناس رسانه مطرح کرد؛

هویت نسل آینده در گرو تکنولوژی

هویت نسل آینده در گرو تکنولوژی
محمد مولایی گفت: اینترنت در حال دگرگون ساختن سیمای زندگی روزانه جوامع، به ویژه قشر جوان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اینترنت در حال دگرگون ساختن سیمای زندگی روزانه جوامع، به ویژه قشر جوان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد مولایی ادامه داد: جاذبه اینترنت باعث شده بسیاری از جوانان به جای تعامل با همسالان و والدین خود رایانه را برگزینند که این موضوع باعث به وجود آمدن انزوای اجتماعی در میان آنان می شود.

,

وی افزود: علی‌رغم جنبه‌های مثبت از قبیل جنبه های آموزشی، ارایه خدمات ارتباطی و مواردی از این دست، اینترنت با توجه به نوع استفاده از آن دارای جنبه های منفی نیز هست؛ استفاده کنترل نشده از رایانه، تکامل فیزیکی و رشد اجتماعی و روانی جوان و نوجوان را در معرض خطر قرار می دهد.

,

این کارشناس تصریح کرد: استفاده از اینترنت به علت اینکه فعالیتی زمان گیر است، می تواند بر روابط اجتماعی و خانوادگی و مدت تعامل فرد با خانواده اش تاثیر گذارد و حتی آن را کاهش دهد.

,

مولایی گفت: در حال حاضر در دنیا استفاده از رسانه های دیجیتال بسیار فراگیر شده است، به طوری که گاه زندگی بدون آنها سخت و حتی غیر ممکن جلوه می کند.

,

وی ادامه داد: دیجیتالی شدن رسانه ها یکی از پیامدهای تکنولوژیک ارتباطی است که در دنیای جدید به وجود آمده است.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: شکوفایی فناوری های ارتباطی معاصر در اکثر سطوح جامعه منجر به انتقال بخش بزرگی از ارتباطات سنتی چهره به چهره به فضای مجازی شده است.

,

مولایی گفت: این روند به شکستن الگوهای سنتی از تماس های انسانی به ایجاد دوستی وب و گسترش حجم روابط آنلاین رسیده است.

,

وی افزود: برای این افراد، اینترنت یک ارتباط طبیعی و محیطی است که بسیاری از اوقات فراغت خود را صرف آن می کنند.

,

این کارشناس بیان کرد: همچنین یکی از مسایل مهمی که درباره گرفتاری های اجتماعی در جهان امروز به چشم می آید، میزان انزوای اجتماعی و گسستگی حاصل از آن است که از لحاظ ذهنی در انسان احساس بی پناهی مضاعف، عدم امنیت و اعتماد و از این طریق احساس محرومیت و عدم رضایتمندی از زندگی ایجاد می کند.

,

مولایی ادامه داد: این مسئله به خودی خود ایجاد کننده چند مشکل اساسی برای جامعه است، چرا که از یک طرف فرد را از وارد شدن به روابط اجتماعی که به نحوی نیاز های اساسی اش را برطرف می کند، محروم می سازد و از طرف دیگر، امکان فراهم آمدن زمینه‌های همبستگی اجتماعی از بین می برد.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیچیدگی در زندگی دیجیتالی را به خوبی می‌توان درک کرد، زیرا دو لبه بودن شمشیر تکنولوژی بیش از پیش ملموس شده است؛ از طرفی می‌توان آثار بنیان‌کن آن را در زندگی دید؛ از طرفی می‌توان آثار بنیان‌ساز آن را ستود؛ از طرفی می‌توان به آن وابسته شد؛ از طرفی می‌توان از آن بیزار بود. این دست ماست که چگونه خمیر تکنولوژی را شکل دهیم، نه این که بگذاریم تکنولوژی ما را شکل دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه