اخبار داغ

هنرمند نمایش:

کرونا نفس‌های تئاتر البرز را به شماره انداخت/ در نگاه مسئولین فرهنگی استان تئاتر جایگاهی ندارد

کرونا نفس‌های تئاتر البرز را به شماره انداخت/ در نگاه مسئولین فرهنگی استان تئاتر جایگاهی ندارد
زهرا محمدی گفت: هنر تئاتر قدمت دیرینه‌ای در استان البرز دارد و از طرفی هنرمندان تئاتر استان در هر جشنواره‌ای شرکت کردند، خوش درخشیدند، ولی متاسفانه در نگاه مسئولین فرهنگی استان؛ تئاتر جایگاهی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از هنرمندان تئاتر استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تئاتر یکی از هنر های هفت گانه است که سایر هنر ها از موسیقی و داستان گرفته تا نقاشی و معماری از آن سرچشمه می گیرند و درواقع تئاتر مادر هنر هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, .,

زهرا محمدی ادامه داد: تئاتر اصل و ماهیت خود را از مخاطب می گیرد؛ یعنی تئاتر تجلی زندگی در برابر چشم مخاطب است.

,

وی افزود: یک سال و اندی است نفس های تئاتر استان البرز به شماره افتاده است؛ تئاتر ها معمولا تعطیل است و به دلیل سیستم تهویه نامناسب سالن های اجرای تئاتر در البرز؛  معمولا مجوز اجرا صادر نمی شود و اگر صادر شود محدود است.

,

این هنرمند تصریح کرد: از مجوز که عبور کنیم هنر تئاتر در بین مخاطب عام استان جایگاه خوبی ندارد و هنر تئاتر قبل از کرونا نیز از نداشتن مخاطب رنج می برد ولی اکنون که کرونا آمده اصلا مخاطب برای دیدن تئاتر به سالن های نمایش نمی آید.

,

محمدی گفت: بیشتر هنرمندان تئاتر با اجرای هنر خود در شهرهای بزرگ مثل تهران، شیراز و ... کسب درآمد می کردند ولی اکنون که این ویروس منحوس بر سر کشور سایه انداخته است عملا هنرندان تئاتر بیکار شده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: هنر تئاتر قدمت دیرینه ای در استان البرز دارد و از طرفی هنرمندان تئاتر استان در هر جشنواره ای شرکت کردند، خوش درخشیدند، ولی متاسفانه در نگاه مسئولین فرهنگی استان؛ تئاتر جایگاهی ندارد.

,

این هنرمند افزود: وقتی هنرمندان تئاتر برای اجرای هنرشان در بودجه های فرهنگی سهمی ندارند؛ این مهم بی مهری مسئولین به این هنر را ثابت می کند.

,

محمدی ادامه داد: اکنون که با وجود این بیماری؛ هنرمندان تئاتر می توانند تئاتر خیابانی اجرا کنند؛ مسئولین و متولیان فرهنگی استان برای اجرای تئاتر خیابانی از هنرمندان تئاتر استفاده و مانع فراموشی این هنر دیرینه در استان شوند.

,

وی تاکید کرد: هنرمندان تئاتر قبل از کرونا نیز با سختی سرپا بودند اکنون که عملا تئاتر تعطیل شده است؛ هر هنرمندی که وارد این هنر می شود فقط به دلیل عشق و علاقه ای که دارد وارد این هنر می شود و این عشق و علاقه است که علی رغم این همه بی مهری این هنر را در استان زنده نگه داشته است.

,

این هنرمند در خاتمه خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا تئاتر هنری تاثیر گذار است و به هنرمندان تئاتر به شدت بها داده می شود ولی در ایران هنرمندان و هنر تئاتر معمولا در حاشیه است و کمتر به آن بها داده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه