اخبار داغ

جزئیات طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵/ پخش افتتاحیه از شبکه قرآن

جزئیات طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵/ پخش افتتاحیه از شبکه قرآن
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ گفت: افتتاحیه این طرح روز جمعه ۴ تیر ساعت ۱۷ از شبکه قرآن و معارف سیما بصورت زنده پخش و از شنبه ۵ تیر تا ۱۲ شهریور، هر روز ساعت ۱۷ تا ۱۹ از همین شبکه پخش خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نشست خبری طرح ملی قرآنی 1455جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر طرح ملی قرآنی 1455 ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه السلام در پانزدهمین سال اجرای این طرح قرآنی در رسانه ملی ضمن تشکر از ریاست محترم سازمان صدا و سیما و معاون محترم سیما گفت : این طرح امسال با همکاری نهادهای قرآنی قدرتمندتر از سال قبل اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرح ملی قرآنی 1455,
 
,
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: طرح ملی قرآنی 1455 به عنوان بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور بامشارکت نهادها و سازمان‌‍‌های قرآنی کشور و چهارمعاونت صداوسیما ، با شعار محوری قرآن ، امید، زندگی از 5 تیر آغاز و تا 12 شهریور به مدت ده هفته برگزار می شود.
, بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور, شعار محوری قرآن ، امید، زندگی,
 
,
مدیر شبکه قرآن و معارف ضمن اشاره به تشکیل شورای سیاستگزاری طرح و همچنین تشکیل سه کمیته اجرایی، علمی و روابط عمومی و فضای مجازی گفت: موضوعات و آیات در کمیته علمی این طرح مصوب شده است و بر این اساس؛ موضوع هفته اول بشارت آینده روشن است، هفته دوم امید به مغفرت و گشایش مادی، معنوی، هفته سوم موضوع مهربانی، بر و احسان، هفته چهارم شکر، هفته پنجم ولایت و ولایت پذیری، هفته ششم خانواده، هفته هفتم زیست مجازی، زیست حقیقی، هفته هشتم تواصی به حق وظیفه عمومی، هفته نهم حق الناس، هفته دهم عقل، فکر و علم است و بیشتر موضوعات سعی شده متناسب بامناسبت ها، مسائل مبتلا به روز جامعه و اوقات فراغت تابستانی جوانان و خانواده ها در نظر گرفته شده باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: موضوعات و آیات محوری انتخاب شده با همراهی حجج اسلام محسن قرائتی و متوسل انجام شده و تولید محتوا راجع به هر کدام از آیات صورت گرفته و آماده شده است، همچنین از سوی کمیته علمی، طراحی سؤالات (مسابقه پیامکی) و ارسال آن به تمامی شبکه‌ها انجام شده است.
,
 
,
دبیر شورای معارف سیما به طراحی مسابقه پیامکی برای طرح ملی قرآنی 1455 اشاره و بیان کرد برای مسابقه پیامکی بر اساس مفاهیم کلیدی هر آیه سؤالاتی طراحی شده که به اشتراک گذاشته می‌شود و روزانه به ۱۰ نفر جوایزی اهدا می‌شود. در انتهای طرح نیز مسابقه حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود که متولی آن سازمان دارالقرآ‌ن‌ الکریم است و در انتها به ۵۰ نفر جوایزی اهدا خواهد شد. جشنواره هنری نیز در هفت رشته طراحی شده با این هدف که قشرها و سلایق مختلف با موضوع قرآن و مفاهیم آن ارتباط برقرار کنند.
, مسابقه پیامکی,
 
,
شیخ اکبری از همکاری سازمان‌های دیگر در این طرح خبر داد و گفت: معاونت قرآن و عترت، سازمان درالقرآن، مرکز امور قرآنی اوقاف، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، اداره کل قرآن و عترت آموزش و پرورش در این طرح ما را یاری می کنند.
,
 
,
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه هر کدام از معاونت‌های صدا و سیما شامل معاونت صدا، استان‌ها، فضای مجازی و سیما در این طرح مسئولیت‌هایی را برعهده گرفته‌اند، به تشریح فعالیت معاونت سیما پرداخت و گفت: در معاونت سیما طرح به این شکل دیده شد که در شبکه قرآن از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و روز بعد گزیده آن از ساعت ۱۱:۱۵ تا ۱۲ بازپخش می‌شود. همچنین در اجرای این طرح در برنامه سیمای خانواده شبکه یک ۱۰ الی ۱۵ ، برنامه عصر خانواده شبکه دو سیما ، برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما ، شبکه چهار برنامه مستقل ۳۰ دقیقه‌ای و برنامه به خانه بر می‌گردیم شبکه پنج سیما ، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را به این طرح ملی قرآنی اختصاص می دهند.
,
 
,
وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص طرح امسال، گفت: امسال برنامه‌های شاخص و پرمخاطب سیما ، مراکز استان ها معطوف به این طرح می‌شوند، همچنین جشنواره هنری ذیل این طرح اجرا می‌شود که مسئولیت آن با ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است، در فضای مجازی نیز با اپلیکیشن طراحی شده با ضریب نفوذ و قدرت بیشتری این طرح را ادامه می‌دهیم.
, ویژگی‌های شاخص طرح,
 
,
در ادامه نشست خبری طرح ملی قرانی 1455 ، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد ضمن بیان این مطلب که راه انس با قرآن وارد شدن قرآن در زندگی است اشاره کردند ؛ یکی از مزیت‌های طرح1455 نسبت به سال قبل آن است که در هفت عرصه خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چندرسانه‌ای، گرافیک، طراحی پوستر، داستان‌نویسی و نقاشی برای سنین مختلف و از طریق سامانه فهما، سایت شبکه قرآن و معارف سیما و اپلیکیشن این شبکه طراحی شده اجرا تا از این طریق قرآن محسوس‌تر وارد زندگی ما شود.
,
 
,
در ادامه مهدی قره شیخلو یکی از موفقیت های طرح 1455 را ارتباط روزانه مردم با قرآن دانست و گفت : این خلاءی است که در جامعه امروز با آن روبرو هستیم، ما هم اکنون 8 هزار و 767 بقاع متبرکه در سراسر کشور داریم که بایستی به محل رجوع مردم و به قول مقام معظم رهبری بقاع متبرکه کشور باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و امیدواریم همانند سال گذشته اوقاف استان ها همکاری بهتری با صداوسیمای مراکز داشته باشند.
,
 
,
محمدرضا مسیب زاده ، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه این نشست به کاربردی کردن قرآن در زندگی اشاره کرد و گفت : از جمله برنامه های آموزش و پرورش برای اجرایی شدن طرح 1455، اجرای این طرح در پایگاه های تابستانی، مراکز دارالقرآن الکریم به‌عنوان محل و مأمن فعالیت‌های قرآنی محله‌ها در تابستان ، قرار دادن این طرح در ۱۷ پایگاه تخصصی فضای مجازی در بستر شبکه شاد است.
,
 
,
محمد مهدی عزیززاده، یکی از اهداف مهم این طرح وارد کردن قرآن به متن زندگی مردم دانست ،گفت: نکته مهم اینکه باید برای قشر کودک برنامه ریزی ویژه ای داشتیم چرا که این قشر مخاطب خاص است و ماندگار و امیدواریم با اجرای طرح 1455 انس با قرآن در جامعه ترویج وتوسعه یافته و ما درمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمتگزار مردم هستیم.
,
 
,
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد ، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، منصور قصری زاده، مدیر رادیو قرآن، سید عباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استانهای صداوسیما، محمد مهدی عزیززاده، مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهادهای قرآنی و همراه با طرح ملی قرآنی 1455 حضور داشتند.
,
 
,
افتتاحیه این طرح روز جمعه 4 تیر ساعت 17 از شبکه قرآن و معارف سیما بصورت زنده پخش و از شنبه 5 تیر تا 12 شهریور، هر روز ساعت 17 تا 19 از همین شبکه پخش خواهد شد و مخاطبان گرامی همچنین می توانند این برنامه را از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.qurantv.ir/qbesharat و اپلیکیشن شبکه قرآن و معارف سیما و اپلیکیشن شاد و همچنین تلوبیون دنبال کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه