اخبار داغ

طرحی که مایه حیات شد؛

وداع کشاورزان "ارنگه" چالوس با فرسایش خاک و هدر رفت آب/ ۷۰ درصد باغات آبیاری می‌شوند

وداع کشاورزان "ارنگه" چالوس با فرسایش خاک و هدر رفت آب/ ۷۰ درصد باغات آبیاری می‌شوند
طرح بهسازی نهر "ارنگه" و روستاهای همجوار به طول ۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها طرحی در حوزه رودخانه کرج به بهره برداری رسیده است که به گفته کارشناسان بزرگترین طرح آب و خاک در بخش کشاورزی این شهرستان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
مدیر جهاد کشاورزی کرج در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید، طرح بهسازی نهر ارنگه و روستاهای همجوار به طول ۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اجرا شد.
,
 
,
اسماعیل صارمی افزود: حجم عملیات بتن ریزی طرح ۷ هزار و ۷۰۰ تن بود و در قالب بازسازی نهر عمومی ۳ روستای ابهرک، گوراب و ارنگه انجام شد تا از فرسایش خاک و هدررفت آب جلوگیری شود.
,
 
,
رئیس اداره آب و خاک کرج به خبرنگار تیتریک، گفت: ۷۰ هکتار از باغات با طرح فوق تحت شرب واقع می شوند به گونه ای که تا ۶۰ سال آینده مشکلی به وجود نخواهدآمد.
,
 
,
محمد جواد سروش افزود: دبی آب از ۱۵۰ تا ۶۰۰ لیتر در ثانیه است و در حال حاضر با اجرای این بهسازی، کشاورزان منطقه دیگر دغدغه سال های گذشته را ندارند.
,
 
,
به گفته کشاورزان در سنوات قبل نداشتن یک دبی مناسب مهم ترین مشکل آنها بوده است و با توجه به اینکه مسیر آب جدول نداشت آب زیادی هدر می رفت.
,
 
,
همچنین اعلائی رئیس اداره جهاد کشاورزی آسارا به خبرنگار تیتریک، گفت: ریزش شن و ماسه و بهمن به طول ۴۰ متر همواره موجب ایجاد مشکل برای کشاورزان و نهر می شد که به زودی مرتفع خواهد شد.
,
 
,
و اما طرح مذکور با کمک خیرین و جهاد کشاورزی انجام شده است که علاوه بر تامین نیاز کشاورزان، چشم انداز و پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر دارد.
,
 
,
در خاتمه باید گفت: قرار است تا اواخر تیرماه خط انتقال آب کشاورزای روستاهای ملک فارید و شهرستانک هم به بهره برداری برسد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه