اخبار داغ

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام(ره) در گفت‌وگو دانا؛

تامین واکسن کرونا معضلی جهانی است/ ازدحام در مراکز واکسیناسیون، موجب واکسینه شدن افراد نمی‌شود

تامین واکسن کرونا معضلی جهانی است/ ازدحام در مراکز واکسیناسیون، موجب واکسینه شدن افراد نمی‌شود
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تامین واکسن کرونا معضلی در عرصه بین المللی است، گفت: متاسفانه مردم وحشت زده دنباله شایعات را می‌گیرند در حالیکه تزریق دو برند متفاوت واکسن و زمان طولانی بین تزریق دو دوز جان و سلامت آنها را به مخاطره نخواهد انداخت.
[

دکتر حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با تاخیر های ناخواسته ای که در تزریق دوز دوم افرادی که در هفته ها و ماه های گذشته دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: مردم بی جهت و بدون توجیه پزشکی نگران تزریق دوز دوم واکسن های خود هستند؛ چرا که این تاخیر اگر تا چند ماه هم ادامه پیدا کند هیچ تبعات و خطراتی متوجه عزیزان نخواهد شد که دوز اول را تزریق کرده اند. 

, دکتر حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر حمید عمادی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
مشکل دریافت دوز دوم واکسن محدود به کشور ما نیست
, مشکل دریافت دوز دوم واکسن محدود به کشور ما نیست, مشکل دریافت دوز دوم واکسن محدود به کشور ما نیست,
 
,
وی در ادامه متذکر شد: تاخیر در تزریق و دریافت دوز دوم واکسن کرونا تنها مربوط به کشور ما نمی‌شود؛ بلکه در اکثر کشورهای دنیا مسبوق به سابقه است و مشکل تامین واکسن در سطح بین المللی مطرح است.
,
عمادی در ادامه عنوان کرد: در بسیاری از کشورها افراد واکسنی را برای دوز اول شروع کرده اند و آن را تزریق کردند؛ اما برای دوز دوم با موانعی در تامین واکسن مواجه شده اند و یا واکسن دوز دوم از برند و شرکت های دیگر بوده است که البته پزشکان تزریق آن را تایید کرده اند.
,
 
,
 
,
تامین واکسن معضل عرصه بین المللی است
, تامین واکسن معضل عرصه بین المللی است, تامین واکسن معضل عرصه بین المللی است,
 
,
 
,
, ,
 
,

 صف شلوغ واکسن کرونا در چین

,

 صف شلوغ واکسن کرونا در چین

,  صف شلوغ واکسن کرونا در چین,  صف شلوغ واکسن کرونا در چین,  صف شلوغ واکسن کرونا در چین,
 
,
 
,
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تامین واکسن این روزها به یکی از معضلات بزرگ در عرصه جهانی تبدیل شده، تاکید کرد: اگر مردم تصور کنند که مشکل تامین و تزریق دوز دوم واکسن کرونا تنها مربوط به کشور ما است؛ به شدت در اشتباهند؛ چرا که در دنیا این معضل وجود دارد، به ویژه اینکه آیا می توان دوز اول واکسن را از یک برند تزریق کرد و دوز دوم آن را از برند دیگر؟ 
,
 
,
 
,
تزریق دو نوبت واکسن از دو برند متفاوت 
, تزریق دو نوبت واکسن از دو برند متفاوت , تزریق دو نوبت واکسن از دو برند متفاوت ,
 
,
وی اضافه کرد: سوال فوق، یک سال جهانی است که در اکثر کشورها مطرح است و تقریباً جامعه پزشکی به این  پرسش پاسخ مثبت داده و در بسیاری از موارد تزریق دو نوبت واکسن از دو برند متفاوت مشکل خاصی را برای افراد به وجود نیاورده است.
,
 
,
 
,
مردم وحشت زده دنباله شایعات را می‌گیرند
, مردم وحشت زده دنباله شایعات را می‌گیرند, مردم وحشت زده دنباله شایعات را می‌گیرند,
 
,
عمادی با ورود به بخش دیگر این بحث خاطر نشان کرد: این حساسیت ها متاسفانه از طریق فضای مجازی و یا از طریق افراد ناآگاه به جامعه تلقین می شود. به این صورت که اطلاعات غلطی در رابطه با بیماری کرونا و یا واکسیناسیون این بیماری در جامعه انتشار پیدا می‌کند که بسیاری از مردم وحشت زده دنباله آن را می گیرند.
,
 
,
 
,
ازدحام در مراکز واکسیناسیون؛ خستگی دوچندان کادر درمان
, ازدحام در مراکز واکسیناسیون؛ خستگی دوچندان کادر درمان, ازدحام در مراکز واکسیناسیون؛ خستگی دوچندان کادر درمان,
 
,
 
,
وی افزود: شاهد مثال وحشت زدگی مردم در امر شایعه دوز دوم واکسن، شلوغی مراکز واکسیناسیون است که در این روزها می بینید و می شنوید. افراد با باور این شایعات بدون اینکه پیامکی دریافت کرده باشند؛ یا از طریق وزارت بهداشت برای آنها پیامی ارسال شده باشد، با رای و نظر شخصی خود اقدام به حضور در مراکز واکسیناسیون کرده اند که این کار آنها تنها به شلوغ شدن محیط در مراکز تزریق واکسن کندشدن روند واکسیناسیون ختم شده؛ ضمن آنکه این شلوغی و هیاهو همکاران ما را بیشتر از پیش خسته و فرسوده کرده است.
,
 
,
 
,
هرکس زودتر در صف بایستد، زودتر واکسینه نمی‌شود
, هرکس زودتر در صف بایستد، زودتر واکسینه نمی‌شود, هرکس زودتر در صف بایستد، زودتر واکسینه نمی‌شود,
 
,
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خطاب به ان دسته از افراد مشمول واکسیناسیون گفت: مردم باید بدانند که بدون اینکه برای کسی پسامک ارسال شده باشد، امکان دریافت واکسن را ندارند و همکاران ما در مراکز نمی توانند خودسرانه برای کسی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌، دوزدوم را تزریق کنند. بهر حال در ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت یک برنامه‌ریزی مشخصی وجود دارد که بر اساس آن افراد واکسینه می‌شوند و اینگونه نیست که هرکس زودتر در صف بایستد زودتر واکسن دریافت می‌کند.
,
 
,
 
,
مردم روی زمان بین تزریق دو دوز حساس نباشند 
, مردم روی زمان بین تزریق دو دوز حساس نباشند , مردم روی زمان بین تزریق دو دوز حساس نباشند ,
 
,
وی در ادامه اظهار داشت: اینکه گفته‌اند بعد از تزریق دوز اول واکسن برای تزریق دوز دوم حدود دو هفته تا یک ماه زمان نیاز است، این گفته وحی مُنزَل نیست که حتماً راس این زمان باید دوز دوم تزریق شود؛ نه! اگر این دو هفته به یک ماه و حتی دو ماه هم برسد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. 
,
 
,
 
,
تاخیر در دریافت دوزدوم واکسن جان مردم را تهدید نمی‌کند
, تاخیر در دریافت دوزدوم واکسن جان مردم را تهدید نمی‌کند, تاخیر در دریافت دوزدوم واکسن جان مردم را تهدید نمی‌کند,
 
,
عمادی با بیان اینکه بازه دو هفته‌ای یا یک ماهه برای تزریق دوز دوم واکسن یک قرارداد است، گفت: مردم نباید وحشت زده شوند که اگر دزد دوم را دریافت نکنند برای آنها مشکلی پیش می‌آید و خطری آنها را تهدید می‌کند. من به مردم قول می‌دهم که در دریافت دوزدوم واکسن هیچ مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد.
,
 
,
 
,
مردم نباید شایعات گوش دهند!
, مردم نباید شایعات گوش دهند!, مردم نباید شایعات گوش دهند!,
 
,
وی در تشریح تزریق واکسن در دو نوبت گفت: وقتی که دوز اول واکسن تزریق می‌شود بدن فرد مقداری آنتی بادی تولید می‌کند و تزریق دوز دوم واکسن برای این است که این آنتی بادی به میزان بیشتری در بدن تولید و فرد در مقابل بیماری مقاوم‌تر شود. هر حرف و سخن دیگری  ناشی از تبلیغات منفی فضای مجازی و افرادی است که در صدد هستند درمان بیماری و واکسیناسیون کشور ما را با اختلال مواجه کنند؛ پس نتیجه میگیریم که مردم نباید به حرف و حدیث بی اساس و شایعات گوش دهند.
,
 
,
 
,
نتایج عالی در فاصله طولانی‌تر بین تزریق دو دوز واکسن
, نتایج عالی در فاصله طولانی‌تر بین تزریق دو دوز واکسن, نتایج عالی در فاصله طولانی‌تر بین تزریق دو دوز واکسن,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری تصریح کرد: من با اطمینان می‌گویم اگر یک ماه فاصله ای که بین تزریق دو دوز واکسن تعیین شده؛ به دو تا سه ماه هم برسد، هیچ اتفاقی سلامت و جان مردم را به مخاطره نخواهد انداخت.اتفاقاً برخی از شرکت‌ها که تاکید داشته اند دوز دوم واکسن را بعد از یک ماه تزریق کنند؛ به صورت اتفاقی متوجه شده اند اگر این یک ماه به سه ماه افزایش پیدا کند، بدن بیشتر جواب می دهد و نتیجه واکسیناسیون معقول تر خواهد بود.
,
 
,
وی در ادامه یادآور شد: با این وجود من باز هم توصیه می‌کنم که مردم اگر در دریافت دوز دوم واکسن به مشکل برخورده اند و مدت زمان یک ماه آنها به دو- سه ماه افزایش یافته، به هیچ عنوان نگران نباشند. مهم این است که بعد از تزریق دوز اول یک یادآور دیگر در دزد دوم تزریق کنیم که واکسیناسیون اولیه را کامل تر و مقاوم تر کند بعد از یک ماه نشد به این زمان به دو سه ماه هم رسید هیچ اشکالی ندارد.
,
 
,
 
,
دوز دوم واکسن مکمل دوز اول نیست؛ پشتیبان آن است
, دوز دوم واکسن مکمل دوز اول نیست؛ پشتیبان آن است, دوز دوم واکسن مکمل دوز اول نیست؛ پشتیبان آن است,
 
,
عمادی در خاتمه اظهار داشت: مردم تصور نکنند که دوز دوم واکسن مکمل دوز اول است؛ اصلا اینگونه نیست! در واقع دوز دوم پشتیبان دوز اول واکسن است نه مکمل آن که اگر مکمل بود افرادی که مبادرت به تزریق دوز اول کرده اند، حق داشتند ناراحت شوند؛ چون واکسیناسیون آنها کامل نشده؛ بنابراین توصیه میکنم که مردم باید به توصیه ها و اخباری توجه کنند که از منابع رسمی و کارشناسی ابلاغ و مخابره می شود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه