اخبار داغ

آمریکا در آستانه یک تصمیم بزرگ؛

سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ"/ آزادی بیان به سبک آمریکا

سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ"/ آزادی بیان به سبک آمریکا
با گذشت ساعاتی از غیرفعال شدن یک‌ساله تحریم‌های کرونایی توسط آمریکا، پایگاه‌های خبری جبهه مقاومت مسدود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، شامگاه سه‌شنبه عکسی روی وب‌سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «العالم»، «المسیره» و پرس‌تی‌وی قرار گرفت که مدعی است دولت آمریکا این وب‌سایت‌ها را توقیف کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , شیرازه, ،,

بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر العالم، وب‌سایت‌های المسیره و پرس‌تی‌وی، احتمالاً چندین وب‌سایت متعلق به جریان مقاومت از جمله المعلومه عراق نیز از دسترس خارج شده‌اند.

,
, ,

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه‌ها روی این وب‌سایت‌ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های نهادهای دخیل در «قاچاق فناوری‌ها، مواد و سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.  

,

در همین حال، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفته نمی‌تواند در خصوص آن اظهار نظر کند اما گمان می‌کند وزارت دادگستری به زودی درباره آن اظهارنظر خواهد کرد.

, سخنگوی وزارت خارجه آمریکا, وزارت دادگستری,
این درحالی است که دولت بایدن در جدیدترین چالش خود با محور مقاومت بر سر دو راهی جدیدی قرار گرفته و آن خارج کردن نام سید ابراهیم رییسی از تحریم های آمریکا است. پیش از این نام سید ابراهیم رئیسی در بین نام هایی دیده می شد که به بهانه نقض حقوق بشر توسط دولت ترامپ در لیست تحریم قرار گرفته بودند و الان با توجه با انتخاب رئیسی به عنوان رییس جمهور ایران این موضوع به یکی از چالش های بایدن تبدیل شده است.
,
 
,
در همین راستا "نشریه پولیتیکو" در گزارشی به روی کار آمدن دولت جدید در ایران پرداخته و به طور خاص، رویکرد "ابراهیم رئیسی" به عنوان رئیس جمهور جدید ایران در عرصه سیاست خارجی و همچنین تحریم‌های دولت ترامپ علیه شخصِ رئیس جمهور منتخب ایران را که در نوع خود می‌توانند محدودیت‌هایی را برای سید ابراهیم رئیسی ایجاد کنند و در مسیر مذاکرات احیای برجام، ایجاد چالش نمایند، مورد اشاره قرار داده و از آن‌ها به عنوان معماهایِ جدیدی یاد کرده که دولت بایدن با آن‌ها در رابطه با ایران رو به رو است. پولیتیکو دراین رابطه می‌نویسد: «ایران رئیس جمهوری جدید را برگزیده که این مساله بدان معناست که "جو‌بایدن" رئیس جمهور آمریکا، با معمایی جدید رو به رو است. "ابراهیم رئیسی" از جمله چهره‌های سرشناسِ قضایی ایران است که پیشتر دولت ترامپ علیه وی دست به اعمال تحریم‌هایی زده است. در این راستا، در شرایط فعلی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شده، جو بایدن و رابرت مالی (نمایده ویژه دولت آمریکا در مساله ایران)، با فشار‌های زیادی مبنی بر عدم لغو تحریم‌های مرتبط با وی (سید ابراهیم رئیسی) رو به رو هستند. این مساله مخصوصا در شرایطی که هنوز مذاکرات مربوط به احیای برجام در وین در جریان است، از اهمیت قابل توجهی برخوردار می‌شود.
,
 
,
همه این اقدامات در حالی صورت می گیرد بسیاری از تحلیل گران معتقدند این اقدامات در راستای فشار بیشتر به ایران برای پذیرش شروط آمریکا در جریان مذاکرات وین، است و از طرفی برخی از اعضای میانه رو در آمریکا معتقدند این مسایل می تواند دستیابی به توافق را تا حد زیادی از دسترس خارج کند و به وجهه آمریکا در خصوص مواجهه با آزادی بیان ضربه بزند.
,
 
,
از طرفی با اعلام رفع محدودیت یک ساله تحریم های مربوط به کرونا که پس از موفقیت های چشمگیر واکسن های ایرانی صورت پذیرفت مجددا این موضوع در بین حامیان غرب در ایران بر سر زبان ها افتاد که می توان مجددا به آمریکا اعتماد و به برجام بازگشت. موضوعی که بعد از عراقچی نسبت به نبود تضمین محکم توسط آمریکا برای جلوگیری از خروج مجدد از برجام دوباره از اذهان بیرون رفت.
,
 
,
, ,
 
,
در نهایت با توجه به دست برتر ایران در منطقه و جریان مذاکرات باید منتظر اتفاقات آینده و تاثیر آن در روند مذاکرات باشیم. اتفاقاتی که از جمله چالش های پیش روی دولت جدید در ایران نیز محسوب می شود و بارها در طی تبلیغات انتخاباتی به عنوان یک مطالبه جدی از همه کاندیداها به خصوص آیت الله رئیسی مطرح شده است.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه