اخبار داغ

وزارت بهداشت اعلام کرد:

۲ تیر؛ کرونا جان ۱۱۲ نفر دیگر را گرفت/ شناسایی ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید

۲ تیر؛ کرونا جان ۱۱۲ نفر دیگر را گرفت/ شناسایی ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ و مرگ ۱۱۲بیمار خبر داد و اعلام کرد: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا کنون ۴ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۸۵  نفر دوز اول واکسن کرونا و یک هزار و ۶۱۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴ دوز رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
از دیروز تا امروز ۲ تیر  ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند.
,
 
,
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۲۸  هزار و ۳۹۵ نفر رسید.
,
 
,
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۳۲۹ نفر رسید.
,
 
,
تا کنون دو میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.
,
 
,
سه هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.
,
 
,
تا کنون ۲۲ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
,
 
,
اکنون ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
,
 
,
ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
,
 
,
«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
,
 
,
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه