اخبار داغ

رییس کل دادگستری استان مرکزی:

احقاق حقوق عامه مردم نیاز به تلاش و هم افزایی همه جانبه دارد/ فضای مجازی جای مقابله با فساد نیست

احقاق حقوق عامه مردم نیاز به تلاش و هم افزایی همه جانبه دارد/ فضای مجازی جای مقابله با فساد نیست
حجت الاسلام موسوی گفت: احقاق حقوق عامه مردم در همه ابعاد یکی از ضرورت های امروز است که جامعه حقوقی استان باید تلاش خود رادر این راستا پای کار بیاورد و ادبیات تخصصی در این راستا به کارگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با حقوقدانان، وکلا و کارشناسان و اساتید دانشگاه گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود در انتخابات ۲۸ خرداد همه نقشه ها و فتنه های دشمنان را خنثی کردند و این حضور پیامدهای مهمی برای مسئولین داردو آن هم پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم است خط مشی و نحوه مدیریت در قوه قضائیه با محوریت سند تحول قضائی است و همه حرکت ها در دستگاه قضا باید بر مبنای عملیاتی شدن سند باشد،بیش از ۱۲۰ چالش مهم در سند تحول به طور کامل بررسی شده و راه کارهای آن  ارائه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
وی افزود: ایجاد شفافیت در آرای قضائی یکی از راهبردهای مهم سند تحول است که نخبگان و اساتید دانشگاهی نقش موثری در این راستا دارند و همچنین تحقق کارآمدی یکی دیگراز اولویت ها است که باید در این راستا گام های بلندی در این راستا برداشت.
,
 
,
 رییس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: بابت انتقاد سازنده در دستگاه قضایی باز است چراکه اعتقاد داریم اگر باب انتقاد باز شود باب تخریب باز خواهد شدوو لذا دادگستری از هرگونه انتقاد سازنده استقبال می کند.
,
 
,
وی بیان کرد: احقاق حقوق عامه مردم در همه ابعاد یکی از ضرورت های امروز است که جامعه حقوقی استان باید تلاش خود رادر این راستا پای کار بیاورد و ادبیات تخصصی در این راستا به کارگیری شود.
,
 
,
موسوی گفت: در روزهای آخر پایانی دولت دوازدهم لازم است مدیران و مسئولین همچون گذشته در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند و بی رمقی و خستگی در آخرین روزهای دولت فعلی قابل قبول نیست و نباید در این راستا ترک فعلی که منجر به تضییع حقوق بیت المال و مردم شود صورت گیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه حلقه مفقوده کمک به دادرسی استفاده از ظرفیت نخبگان است و در این راستا جامعه اساتی،دانشگاهیان باید راه کارهای عملیاتی ارائه دهند.گفت: تکریم یکی از محورهای فعالیت دادگستری است که کلیه مخاطبین دستگاه قضایی باید حق و شخصیت آنها تکریم شود.
,
 
,
 رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: وکلا بال های سازنده دادگستری هستند ونقش مهمی در راستای تحقق وپیشبرد اهداف دستگاه قضایی دارند اما تعهد و تخصص حرفه ای وکالت نباید فدای منافع شخصی شود و این یک ضرورت است.
,
 
,
وی بیان کرد: برخورد با فساد در همه ابعاد از اولویت های مهم کشور و دستگاه قضائی بوده که گام های بلندی در این راستا برداشته شده و با قوت ادامه دار خواهد بود.
,
 
,
موسوی اتهام زنی و برچسب زدن به افراد و دستگاه ها را آفت مقابله با فساد خواند و تأکید کرد:فضای مجازی جای مقابله با فساد نیست اما این قول را می دهیم که اعلام کنندگان فساد تکریم می شوند اما رویه ای که در فضای مجازی برجسب به افراد زده می شود غیرقابل قبول است.
,
 
,
وی با بیان اینکه قوه قضاییه به دنبال محدود کردن وکلا و استقلال آنها نیست، گفت: امسال راه‌اندازی ۶۴ سامانه جدید، کاهش هزینه دادرسی، کاهش دسترسی منابع انسانی متعدد به پرونده ها و ... در دستور کار قرار دارد.
,
 
,
 رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه قرارها از سوی کارشناسان دادگستری باید در حیطه وظایف و تخصص ها باشد، گفت: بیشترین اطاله دادرسی از سوی کارشناسان رقم می خورد که پای دستگاه قضا و قاضی نوشته می شود در حالی که نباید در ارائه نظر کارشناسی تعلل کرد.
,
 
,
وی گفت: در امر دادرسی الکترونیکی موفقیت های خوبی کسب شده است به طوری که در پایان خرداد به ۷۰ درصد دادرسی الکترونیکی دست یافته ایم و به سمت کسب رضایتمندی بیشتر حرکت می کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه