اخبار داغ

اینجا محرومیت حرف اول را می زند؛

وقتی خُسبان با سیلی صورتش را سرخ نگاه می دارد/ از جولان گرد و خاک تا تامین آب شرب با دبه!

وقتی خُسبان با سیلی صورتش را سرخ نگاه می دارد/ از جولان گرد و خاک تا تامین آب شرب با دبه!
جمعی از اهالی محله خسبان شهر طالقان از نبود امکانات و خدمات در این محله گلایه مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، جمعی از اهالی محله خسبان شهر طالقان از نبود امکانات و خدمات در این محله گلایه مند هستند، یکی از شهروندان به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ کوچه ها جدول و جوی آب ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
یکی دیگر از اهالی می گوید؛ متاسفانه چیزی به نام آسفالت در محله ما وجود ندارد، به واسطه گرد و خاک حتی نمی توانیم با وجود گرما پنجره های خانه را باز کنیم. محله ما نه زمین ورزشی دارد و وسیله ای برای تفریح جوانان.
,
 
,
نوجوانی که ساکن این منطقه است می گوید حتی یک پارک برای بازی نداریم، مزاحمت سگ های ولگرد به گونه ای است که نمی توانیم شب ها تردد کنیم، البته این محله تا چند سال پیش جزیکی از روستاهای بالا طالقان بود.
,
 
,
بر اساس تقسیم بندی های کشوری امروز خسبان جز بافت و محدوده شهری شده است، از نظر اهالی زمانی که خسبان ده بود نسبت به شرایط کنونی وضعیت بهتری داشت. از روستا به شهر تبدیل شده است اما از نبود امکانات رنج می برد.
,
 
,
یکی دیگر از اهالی می گوید؛ برای یک خانه ۸۰ متری ۵ میلیون پایان کار از ما دریافت کردند اما بعد از اینکه برای اخذ پایان کار مراجعه کردیم اعلام کردند که باید عوارض شهرداری را هم پرداخت کنیم. شهرداری ۶ میلیون تومان از اهالی پول گرفت دریغ از اینکه یک ریال برای ده ما خرج کند.
,
 
,
بر اساس گفته های اهالی، تا امروز مردم از هزینه شخصی برای خسبان مایه گذاشته اند، شهردار طالقان هم ضمن عذرخواهی از مردم از رفع این مشکلات در ماه های آینده خبر داد. قاسمپور در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ بر اساس برنامه شهرداری در ۱۴۰۰ تمامی معابر فرعی خسبان آسفالت می شود.
,
 
,
و اما نبود زیرساخت های لازم و شرایط زندگی سخت، در طالقان باعث شده است بیش از نیمی از جعیت این شهرستان مهاجرت کنند، در نتیجه ارائه خدمات و امکانات مناسب در مناطقی همچون طالقان می تواند از روند مهاجرت مردم به کلانشهرها جلوگیری کند.
,
 
,
بر اساس اعلام علی حدادی نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی، خسبان با مشکل جدی آب شرب رو به ‌رو ا‌ست و متاسفانه ساکنان این روستا با دبه از روستاهای مجاور آب مصرفی خود را تامین می‌کنند که به واسطه همجواری با سد طالقان جای تعجب دارد.
,
 
,
روستای خسبان یکی از زیبا ترین اما کم حاشیه در شهرستان طالقان است، موقعیت این روستا در مرکز طالقان و فاصله آن تا شهرک ۲.۵ کیلو متر می باشد. خوشبختانه خانه های قدیمی هنوز از بین نرفته است و این باعث جذب گردشگر و توریست شده است.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه