اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

تاخیر در اعلام نتایج به علت تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان است/ پرونده این انتخابات بسته شد

تاخیر در اعلام نتایج به علت تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان است/ پرونده این انتخابات بسته شد
حسین کنعانی مقدم گفت: فاصله زمانی در اعلام نتایج قطعی و نهایی انتخابات همواره در انتخابات های قبلی نیز وجود داشته و به دلیل نیاز به احراز صحت انتخابات توسط شورای نگهبان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت؛ انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 28خرداد ماه برگزار و نتایج غیر نهایی انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه 29 خرداد اعلام شد و براساس آن سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی به‌ عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

اما ستاد انتخابات کشور 5 روز پس از برگزاری انتخابات، نتایج نهایی آن را اعلام کرد و از این رو در جهت بررسی دقیق تر ابهامات به وجود آمده در خصوص علت تاخیر در اعلام نتایج انتخابات با حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی به گفتگو پرداختیم.

,

کنعانی در ابتدا با اشاره به تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان گفت: نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، بر اساس صورتجلسات امضاء شده توسط مجریان و ناظران در شعب اخذ رأی و تجمیع آن در سراسر کشور از سوی وزارت کشور اعلام و پس از بررسی قانونی رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان، نتایج نهایی اعلام می شود.

,

وی در ادامه افزود: این فاصله زمانی در اعلام نتایج قطعی و نهایی انتخابات همواره در انتخابات های قبلی نیز وجود داشته و پس از شمارش صندوق های رای صورت جلسات به وزارت کشور ارسال می شود و تاخیر به وجود آمده به دلیل نیاز به احراز صحت انتخابات توسط شورای نگهبان است.

,

کنعانی در مورد نحوه شمارش آراء صندوق های خارج از کشور گفت: صندوق های خارج از کشور عمدتا صورت جلسات آن ارسال می شود و نیاز به ارسال صندوق ها به داخل کشور و شمارش آراء آن نیست.

,

این کارشناس سیاسی در خصوص آینده ریاست منصب قضا پس از انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: در فضای مجازی گمانه زنی ها در مورد جایگزین آیت الله رئیسی زیاد است، اما هنوز به طور قطعی هیچ شخصی معرفی نشده است.

,

قابل ذکر است براساس نتایج نهایی و تکمیلی انتخابات ریاست جمهوری میزان آراء ماخوذه داخل صندوق‌های اخذ رای، ۲۸.۷۵۰.۷۳۶ برگ و میزان آراء سیدابراهیم رئیسی منتخب مردمی ۱۸.۰۲۱.۹۴۵ رأی است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه