اخبار داغ

مدیر استودیو بازی‌سازی شاه غول:

بازی‌های موبایلی بازار بهتری نسبت به بازی‌های کنسولی دارد/ ممیزی‌‌های سلیقه‌ای مشکل بازی‌سازان است

بازی‌های موبایلی بازار بهتری نسبت به بازی‌های کنسولی دارد/ ممیزی‌‌های سلیقه‌ای مشکل بازی‌سازان است
علی نظری با اشاره به مسائلی که بازی‌سازان رایانه‌ای در کشور با آن دست به گریبانند، گفت: بیشترین مشکل ما مسائل مالی و توزیع بازی‌هاست که باعث می‌شود بازی‌ها به برخی از شهرهای کشور نرسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر استودیو بازی سازی شاه غول در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تیم تولید محتوای ما؛ تیم نوپایی است و کم هزینه تر بودن بازی های موبایلی نسبت به بازی های کنسولی مهمترین هدف ما برای تولید بازی های موبایلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی نظری ادامه داد: اکنون در سطح جامعه؛ موبایل جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان ها شده است. بازی های موبایلی؛ بازار بهتری نسبت به کنسول ها دارد ولی برای من تولید کننده که در ابتدای راه قرار دارم تولید بازی های موبایلی به صرفه تر است.

,

 وی افزود: اولین هدف تولید بازی های موبایلی مالی بوده و در کنار آن اهداف دیگری نیز داشتیم یکی از این  اهداف این بود که کارآموز هایی که دوست دارند تازه وارد این صنعت شوند را دعوت می کنیم، به آنها آموزش دهیم تا در کنار همدیگر یک محصولی را تولید کنیم.

,

این مسئول تصریح کرد: هدف بعدی بحث فرهنگی، سرگرمی و آموزش است مجموعه ای که ما الان در آن فعالیت می کنیم بیشترین تمرکز آن  روی کودک و نوجوان است. اکنون استودیوهایی که به تولید بازی های موبایلی برای قشر کودک و نوجوان مشغول هستند تعدادشون خیلی کم است.

,

نظری گفت: بیشتر تولید کنندگان بازی های موبایلی به سمت الگوگیری از بازی های غربی رفته اند و کمتر تولید کنندگان به سمت محتوای تولیدی و فرهنگی می روند.

,

وی ادامه داد: رویه ای که ما برای این استودیو در پیش گرفتیم این است که بازی های موبایلی سبک تولید کنیم مثل بازی هایپر کژوال؛الان استودیوهای بزرگی دارند در این زمینه فعالیت می کنند؛ این سبک از بازی ها تقریبا نوپا هستند.

,

این تولید کننده افزود: این بازی ها خیلی ساده است و فرق آن با بازی های کنسولی این است که شما هر وقت خواستید می توانید از بازی خارج شوید ولی در بازی های کنسولی به دلیل پیشرفتی که در بازی دارید نمی توانید هر لحظه که می خواهید از بازی خارج شوید باید یک مرحله را کامل رد کنید بعد از بازی خارج شوید ولی در بازی های موبایلی اینگونه نیست.

,

نظری گفت: هدف مان فقط ساخت بازی های داخلی نیست. یکسری محصول برای بازارهای داخلی داریم که یکسری از محصولات فرهنگی خواهند بود اکنون نیز در حال کار کردن روی آنها هستیم ولی هدف اصلی مان تولید بازی های هایپرکژوالی که به سمت ترند شدن و بزرگ شدن هستند، برویم.

,

وی ادامه داد: ما تاکنون تقریبا 20 بازی اچ دی ان آی، دو تا بازی اندرویدی تولید کردیم و یک بازی آنلاین هم در دست تولید داریم و بر اساس دیتا و اطلاعات جلو می رویم.

,

این کارشناس تصریح کرد: یک پلتفرمی به نام "غول بچه" داریم که  روش کار می کنیم و قرار است به بازی تحت وب تبدیل شود یعنی کاربر لازم نیست بازی را نصب کند کافی است روی لینک بازی کلیک کند؛ بازی به عنوان وب بالا می آید .چون داریم دیتا محور جلو می رویم فعلا تبلیغات مان را شروع نکردیم.

,

نظری بیان کرد: هنوز بازی های مان خیلی بولد نشده است جاهای محدود منتشر می کنیم؛ یک سری دیتا جمع می کنیم تا به جایی برسیم که بتوانیم بازی هایمان را به صورت گسترده توزیع کنیم.

,

وی افزود: تا الان حدود 30 هزار کاربر به صورت فعال داریم که بازی  ها ما را بازی می کنند و از خروجی آن ها یکسری دیتا جمع آوری می کنیم و ما بیشتر به دنیال مخاطب عام هستیم گروه سنی مان نیز کودک و نوجوان است.

,

مدیر تولید بازی های موبایلی  به چالش ها و مشکلات تولید بازی در کشور اشاره کرد و تاکید کرد: کلا در زمینه بازی اگر بخواهید در ایران فعالیت کنید از روز اول تا انتها مشکلات گریبان شما را می گیرد. عدم دسترسی به بازارهای خارجی یکی از مهمترین مشکلات ماست؛ یکسری از سرویس ها هستند که ما برای استفاده از آنها نیاز است که سرویس را خودمان توسعه دهیم و نیازمند زمان و هزینه چند برابری هستیم.

,

نظری گفت: مسئله بعد افکاری است که بعضا تولیدکنندگان بازی ها از هر طرف می شنوند، برای مثال بنیاد باز های رایانه ای می خواهد برای بازی های ساخت ما تصمیم بگیرد یا تولید هر بازی نیاز به مجوز دارد؛ اینها سنگ بزرگی سر راه ماست.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: استودیوهای خارجی که در ایران فعالیت می کنند هیچ گونه مجوزی ندارند و بازی هایشان را از طریق نهادهای مختلف اندرویدی منتشر می کنند بعد نوبت به تولید کننده داخلی که می رسد باید وارد پروسه مجوز شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه