اخبار داغ

در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه پدخندق در یاسوج مطرح شد

حماسه "پد خندق" سند افتخار کهگیلویه و بویراحمد است+تصاویر

حماسه "پد خندق" سند افتخار کهگیلویه و بویراحمد است+تصاویر
مثنوی گفت: حماسه پد خندق در روز های پایانی جنگ رخ داد و به عنوان حماسه ای بی بدیل در تاریخ این استان ثبت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صبح امروز بزرگداشت سالروز حماسه پد خندق در کنگره شهدای شهر یاسوج با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
 
,
 
,
جانشین سپاه فتح در ویژه برنامه بزرگداشت حماسه پد خندق گفت: نبود رسانه قوی برای انعکاس حماسه  رزمندگان  سبب مظلومیت حماسه پد خندق و رشادت های فرزندان کهگیلویه و بویراحمد شد.
,
 
,
 
,
 
,
مثنوی گفت: حماسه پد خندق در روز های پایانی جنگ رخ داد و  به عنوان حماسه ای بی بدیل در تاریخ کهگیلویه وبویراحمد ثبت شد.
,
 
,
 
,
 
,
مثنوی با بیان اینکه رشادت های فرزندان کهگیلویه وبویراحمد در عملیات های مختلف قابل مشاهده است، گفت: در  عرصه های مختلف جنگ فرزندان این استان حضور پیدا کردند و رشادت های آنها مثال زدنی است.
,
 
,
 
,
 
,
جانشین سپاه فتح استان با بیان اینکه نقش فرزندان استان در سختی ها سرشار از خاطره و دلاورمردی است ادامه داد، به ازای ۱۲۷ شهیدی که تقدیم انقلاب شد و بیش از ۸۰ جانباز و آزاده در عملیات پد خندق می‌توان کتاب ها نگارش کرد و اگر رزمندگان بخواهند روایت گر  سالیان جنگ باشند مطالب و محتواهای  زیادی برای بازگویی وجود دارد.
,
 
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه حماسه فرزندان کهگیلویه وبویراحمد سند افتخاری برای استان است، گفت: در استان  مظلومیت در عملیات و صحنه نبرد و‌ نقش آفرینی ها وجود دارد  زیرا رسانه قوی و قدرت ثبت و  ضبط برای آینده نبود و به خوبی انعکاس پیدا نکرد.
,
 
,
 
,
 
,
مثنوی با بیان اینکه حماسه پد خندق در کنار بزرگی آن، به وسیله  رزمندگان سعی در یادآوری این رشادت ها داشتند، ادامه داد: حماسه پد خندق در مقیاس خود و  در مقایسه با دیگر عملیات ها اگر ارزش بیشتری نداشته باشد ارزش کمتری ندارد و با همه محدودیت ها افتخار استان است  در این راستا با سعی و تلاش از طریق فرماندهان آن دوران رشادت ها و حماسه های پد خندق و نقش کهگیلویه و بویراحمدی بیشتر تبیین خواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
مثنوی با با بیان اینکه با گذشت ۳۴ سال از پدخندق جوانان کهگیلویه و بویراحمد  آشنایی کافی از این  عملیات ندارند، گفت: تلاش شد حماسه پد خندق به عنوان روز کهکیلویه و بویراحمد ثبت شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کردند، گفت: کدام استان  مانند کهگیلویه وبویرراحمد دارای بیشترین جمعیت سادات، حرم امام زادگانی مانند خواهر امام رضا (ع) برخوردار است، بنابراین باتوجه به  ظرفیت های می توانیم   چهارمین حرم اهل بیت باشیم.
,
 
,
 
,
جانشین سپاه فتح با بیان اینکه  همه دل در گرو کهگیلویه و بویراحمد داریم اما تعصبات و تعلقات منفی باید کنار گذاشته شود، تاکید کرد: در سفر به منطقه تنگ تامرادی  جوانان از سوابق انقلابی مردم استان مطالبی را بیان می کردند، امروز حماسه های مانند پد خندق فراوان است و می توان به تناسب به همه آنها توجه کرد.
,
 
,
 
,
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

,
,
, ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه