اخبار داغ

تکرار اشتباهات ۸ ساله در چله آخر؛

اصرار دولت به دمیدن در روح برجام نیمه جان/ لزوم نظارت بر بازار در روزهای پایانی عمر دولت

اصرار دولت به دمیدن در روح برجام نیمه جان/ لزوم نظارت بر بازار در روزهای پایانی عمر دولت
کارشناسان مسائل سیاسی تأکید کردند: از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید در روزهای پایانی باید متوقف کردن مذاکرات برجامی وین و سپردن ادامه کار در این زمینه به دولت آینده، چرا که با دیپلماسی التماسی و انفعالی به نتیجه‌ای نخواهد رسید همانگونه که ۸ سال هیچ نتیجه‌ای برای ما نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ دو هزار و 883 روز از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم می گذرد و دولتی که با وعده حل مشکلات در صد روز اول تشکیل دولت، روی کار آمد و شعار تدبیر و امید را داد. همچنین حسن روحانی در وعده های خود عنوان کرده بود که دولت راستگویان و درست کرداران را تشکیل خواهیم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وعده ها و شعارهای دولت تدبیر و امید در طول هشت سال گذشته برخلاف کار اجرایی این دولت بود به گونه ای که بنا به اذعان بسیاری از کارشناسان در طول فعالیت دولت یازدهم و دوزادهم به دلیل گره زدن حل مشکلات به برجام و رفع تحریم ها و ایجاد مشکلات عدیده اقتصادی شاهد رخنه یأس و ناامیدی در بین مردم بودیم.

,

حال این سوال مطرح می شود که دولت دوزادهم در40 روز پایانی عمر فعالیت خود، چه فعالیت هایی انجام خواهد داد و اولویت های کار اجرایی این دولت چه باید باشد؟

,

دولت تا آخرین لحظه در برابر کارهای خود مسئول است

, دولت تا آخرین لحظه در برابر کارهای خود مسئول است, دولت تا آخرین لحظه در برابر کارهای خود مسئول است,

احمد علی مقدم در گفتگو با خبرنگار راه آرمان، در رابطه با وظایف اصلی دولت در روزهای باقی مانده، اظهار کرد: روزهای پایانی دولت ها معمولاً بسیار حساس است و باید با پیگیری جدی، امور دنبال شود و به هیچ وجه کاهلی و بی انگیزه گی ایجاد نشود زیرا دولت تا آخرین لحظه در برابر کارهای خود مسئول است و وظیفه آنها است که به امور کشور به بهترین نحو بپردازند و در این مدت 40 روز همانند روزهای اول دولت بدون هیچ وقفه ای کار کنند.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید تا آخرین روز، وظایف خود را انجام دهد، افزود: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای: «همه‌ی دولت ها موظّفند تا لحظه‌ی آخر تلاش و کار کنند؛ بنده اعتقاد راسخ دارم که دولتها بایستی تا آخرین روز مسئولیّتشان تلاش و کار کنند و وظایف خودشان را انجام بدهند، بعد امانت را به دولت بعدی تسلیم کنند».

,

مقدم گفت: در شرایط کنونی، مهم ترین مسائل اصلی کشور در موضوع اقتصاد؛ تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی و ... هستند که باید دولت با اهتمام جدی در این مدت 40 روز باقی مانده، با تلاش مضاعف کارهای اساسی را سامان دهد و کارهای نیمه کاره را حتی المقدور به اتمام برساند و کاری نکند که معضلات و مشکلات بیشتری برای دولت آیت الله رئیسی ایجاد شود چراکه مردم هشت سال روزهای سختی را سپری کردند و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده اند بطوریکه سفره مردم خالی و اختلاف طبقاتی بسیار زیاد شده است.

,

لزوم تحویل دولت به منتخب مردم با صداقت و واقعیت های موجود

, لزوم تحویل دولت به منتخب مردم با صداقت و واقعیت های موجود , لزوم تحویل دولت به منتخب مردم با صداقت و واقعیت های موجود,

وی خاطر نشان کرد: به نظر من، روحانی در زمان تحویل دولت در سال 92 به غلط اعلام کرد که خزانه را خالی تحویل گرفته است؛ حالا باید در زمان تحویل دولتش به آیت الله رئیسی با صراحت و مستند و با آمار واقعی  بگوید که زمانی دولت را 8 سال قبل تحویل گرفته است ذخائر ارزی و موجودی صندوق توسعه ملی و به قول خودشان خزانه خالی چقدربوده؟ و همچنین ارزش پول ملی چقدربوده است؟ و درآمد سرانه و بدهی های دولت به بانک مرکزی و استقراض ازجمله انتشار اوراق مالی چقدر بوده؟ و از همه مهم تر دولت را با چه تورمی تحویل گرفته و الان که می خواهد دولت را تحویل دهد، در چه وضعیتی است؟

,

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در پایان یادآور شد: روحانی باید تلاش کند بعد از پایان دوره قانونی خود، این امانت را به بهترین وجه و با شفافیت، صداقت، مستند و با واقعیت های موجود، تحویل دولت جدید آیت الله رئیسی دهد.

,

احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ در این خصوص گفت: اگر کمی به عقب برگردیم و مروری داشته باشیم بر رویکردها و اولویت‌های اعلام شده توسط آقای روحانی به عنوان رئیس دولت دوازدهم،متوجه می‌شویم که ایشان در اولین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۰ اولویت های کاری دولت خود را در ماه‌های باقیمانده از عمر دولت خود در چهار مورد مهار کرونا، لغو تحریم‌ها، معیشت مردم و اتمام طرح‌های تولیدی عنوان کرد.

,

اولویت های چهار گانه دولت هشت سال گذشته باید اجرایی می شد

, اولویت های چهار گانه دولت هشت سال گذشته باید اجرایی می شد, اولویت های چهار گانه دولت هشت سال گذشته باید اجرایی می شد,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت قطعاً اولویت‌های دولت دوازدهم در ۴0روز باقیمانده نیز همین  چهار اولویت ذکر شده خواهد بود و شاید در کنار اینها اجرای برنامه‌های عقب مانده دیگر در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

,

وی تأکید کرد: اما نکته مهم، اساسی و قابل تأمل این است که بسیاری از این برنامه‌ها و رویکردها بایستی از ابتدای دولت یازدهم یا دولت اول آقای روحانی جزو اولویت‌های کاری رئیس جمهور و کابینه او قرار می‌گرفت، مانند معیشت مردم با اتکاء به توان داخلی و ظرفیت های عظیم داخل کشور و نه نگاه به بیرون و امید بستن به کمک بیگانگان.

,

قربانی پور عنوان کرد: حال سوال این جاست که کارهایی که در طول هشت سال انجام نشده است چگونه می‌شود ظرف مدت ۳ ماه یا ۴0روز در اولویت قرار داد و به سرانجام رسد؟

,

گره زدن مشکلات به تحریم ها قابل درک نیست

, گره زدن مشکلات به تحریم ها قابل درک نیست, گره زدن مشکلات به تحریم ها قابل درک نیست,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت که مهمترین دغدغه و اولویت دولت آقای روحانی از اواسط دولت یازدهم و در ادامه دولت دوازدهم که هنوز هم مورد تأکید این دولت می‌باشد موضوع لغو تحریم‌هایی است که یک طرف آن دشمنی بی‌رحم و فرصت طلب قرار گرفته است که حتی به وعده‌های خود در برجام نیز عمل نکرده است و این اصرار یعنی گره زدن تمام مشکلات کشور به تحریم‌ها که اصلاً صحیح و قابل درک نیست.

,

وی ادامه داد: اما علیرغم کارشکنی‌های متعدد طرف های غربی و اروپایی در برجام دولت با اصرار بی مورد بر حضور در برجام به بهانه لغو تحریم‌ها همچنان این برنامه را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است و مذاکرات وین که تا کنون هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است را در همین راستا پیگیری می‌کنند.

,

قربانی پور افزود: اما به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم باید در ۴0روز باقیمانده از عمر کاری خود موارد و برنامه‌های ذیل را در اولویت و در دستور کار خود قرار داده تا شاید پایان خوبی را بعد از ۸ سال بتواند برای خود رقم بزند.

,

لزوم توقف مذاکرات برجامی و نظارت بر بازار در روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید

, لزوم توقف مذاکرات برجامی و نظارت بر بازار در روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید , لزوم توقف مذاکرات برجامی و نظارت بر بازار در روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید در روزهای پایانی باید متوقف کردن مذاکرات برجامی وین و سپردن ادامه کار در این زمینه به دولت آینده، چرا که با دیپلماسی التماسی و انفعالی به نتیجه‌ای نخواهد رسید همانگونه که ۸ سال هیچ نتیجه‌ای برای ما نداشته است.

,

وی با تأکید بر اینکه نظارت و کنترل بر بازار کالاهای اساسی که متأسفانه حلقه مفقوده این دولت بوده است، ابراز کرد: به حدی عدم نظارت بر بازار در کشور موج می‌زند که هر روز شاهد افزایش بی حساب و کتاب در قیمت کالاهای اساسی مردم و کاهش قدرت خرید مردم و در نهایت کوچک شدن سفره مردم هستیم.

,

قربانی پور در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: بنابراین مهم‌ترین اولویت کاری دولت در روزهای آینده می‌تواند کنترل و نظارت بر بازار باشد تا حداقل وضع مردم از این که هست بدتر نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه