اخبار داغ

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد پیش از خطبه های نماز جمعه مطرح کرد؛

تخلف ۳۰ میلیاردی برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی در شبکه عظیم مافیای آرد

تخلف ۳۰ میلیاردی برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی در شبکه عظیم مافیای آرد
نگین تاجی با اشاره به تخلفات مدیران مختلف در استان گفت: بسیاری از اعضای شورای شهر در شهرهای کلان منتطر برخورد قاطع و بدون ملاحضات باشند که در آینده خبرهای آن منتشر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس رییس کل دادگستری استان در خطبه های پیش از نماز جمعه امروز شهر یاسوج گفت: بحث تحول و تحول آفرینی با حضور ایت الله رییسی در دو سال اخیر پیش گرفته شد و سند تحول تهیه و به تمام دادگستری های کشور اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

نگین تاجی گفت: این سند تحول در ۷ ماموریت برای دستگاه قضایی تعریف شده و ۲۰ چالش و ۴۷ عامل ایجاد کننده چالش ها و ۷۸ راهبرد در این سند پیش بینی شده است.

,

رییس کل دادگستری استان بیان کرد: ماموریت اول دستگاه قضا رسیدگی عادلانه به شکایات بوده است یک قاضی زمانی می تواند مدعی دادسری عادلانه باشد که رای و انصاف  را در کنار قانون رعایت کند، ماموریت دوم احیای حقوق عامه است حقوقی که در ۱۵۶ قانون اساسی به عنوان یکی از وظایف مورد تاکید است متاسفاته باوجود اینکه وظیفه صیانت از جنگل ها بر عهده نهادی مثل منابع طبیعی است اما در سال های گذشته ترک فعل مسولان را مشاهده می کنیم.

,

وی افزود: وظیفه دستگاه قضایی موضوع منفعلی نیست، در دادگستری استان قرارگاه حفظ و صیانت از منابع طبیعی و آب ها و جنگل ها تشکیل شد، ابتدا آسیب ها مد نظر قرار گرفته شد و بعد گفت و گو با مردم داشتیم هم اکنون در استان رفع تصرف هزاران هکتار از اراضی ملی را  بدون هیچ حاشیه ای داشتیم. 

,

وی بیان کرد: اصول حاکم بر مراحل مجازات ها،پیشگیری از وقوع جرم موضوعات و ماموریت های بعدی است بیش از ۴۰ نهاد وظیفه مستقیم‌ پیشگیری از وقوع جرم دارند که توجهی نمی کنند و بحث حمایت از حقوق اشخاص و نظارت بر حسن اجرای قوانین  در این سند مد نظر بوده است.

,

رییس کل دادگستری تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم در دستگاه قضایی استان و کشور حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ بوده است که در دادگستری در دو بخش مورد بررسی قرار می گرفت و از تعطیلی ۳۵ واحد تولیدی در استان جلوگیری شد.

,

نگین تاجی با اشاره به تخلفات مختلفی که توسط برخی از مدیران انجام می شود گفت: در استان شبکه عظیم مافیای آرد متعلق به استان با زد و بند خارج می شد و بیش از ۳۰ میلیارد تا کنون فساد داشتند که با همه برخورد قاطع شد.

,

وی بیان کرد: در بحث کودهای شیمیایی که استان ما اکثرا کشاورز هستند عده ای کودها را خارج از شبکه می فروختند و کشاورزان ما دچار مشکل می شدند.

,

رییس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برخورد با مفسدین خوب است اما اول باید ریشه ها خشکانده شوند گاهی قانون داریم اما به دلایلی متاسفانه اجرا نمی شود ماده ۳ قانون ارتقای سلامت مالی  است که در این زمینه باید شفافیت مالی در ادرات انجام شود .

,

نگین تاجی با اشاره به تخلفات مدیران مختلف در استان گفت: بسیاری از اعضای شورای شهر در شهرهای کلان استان منتطر برخورد قاطع و بدون ملاحضات باشند در آینده خبرهای آن منتشر می شود.

,

وی بیان کرد: از تمام نهادهای امنیتی و بازرسی که در ایجاد فرهنگ نظارت پذیری در ادارات همکاری کردند تشکر می کنم  ،۸۹ درصد از دادرسی های ما به صورت الکترونیکی برگزار می شود در بحث ابلاغ های الکترونیکی به مرز ۹۹ درصد رسیده است در بحث آسیبی که در پرونده های مسن بود ۹۶ درصد پرونده ها مختومه شده است  و ۱۴۰ پرونده بیشتر نمانده است.

,

وی ادامه داد: تمرکز بر موضوع آموزش را مد نظر داریم نگاه قوم و خویشی کار را جلو نمی برد اگر افراد مجرب کار را به دست بگیرند کارها درست می شود در این زمینه آموزش های مختلفی را انجام داده ایم و قوی ترین و بهترین اساتید کشوری با نگاه کاربردی در فضای مجازی حاضر می شوند و توضیحاتی به مردم می دهند.

,

نگین تاجی با اشاره به زندان مرکزی یاسوج گفت: زندان ما یکی از مترقی ترین زندان هاست ما اکنون زندانی مالی زیر ۲۰ میلیون نداریم این نشان دهنده توجه به نگاه های سازشی است ۶۰ درصد محکومان در زندان بحث اشتغال انها حل شده است حرفه ای را می آموزند که بعد از آزادی انجام دهند و مجدد وارد زندان نشوند .

,
نگین تاجی بیان کرد :بحث اختلاف در مالکیت ها موضوعی است که نزاع های زیادی را به همراه داشته است و ریشه اکثر قتل های استان بحث اختلاف در مالکیت است.
,
 
,
 
,
وی گفت: آموزش عمومی بسیار مهم است، مردم باید از حقوق خودشان آگاه باشند در همین خصوص هر یکشنبه برنامه ای با این مضمون در صدا و سیما پخش می شود، بحث جلوگیری از حدف پارکینگ ها را داشتیم، نظارت بر کالاهای مکشوفه قاچاق، بحث راه اندازی گروه ناظران ساختمان و رفع تصرف هزاران هکتار از منابع طبیعی استان از جمله اقدامات این دستگاه در استان بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه