اخبار داغ

روایتی از قشری که نیازمند توجه هستند؛

معلولان فرصتی مغفول مانده برای نقش آفرینی در جامعه

معلولان فرصتی مغفول مانده برای نقش آفرینی در جامعه
امروز معلولان در سطح جامعه نیازمند شکوفایی استعدادهای خود هستند وجامعه این فرصت را برای آن ها نیز فراهم آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، باید به معلولان یه عنوان بخشی از جامعه رسیدگی کرد تا این قشر از جامعه بتوانند به خوبی در جامعه نقش ایفا کنندوبه آن ها خدمات ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

برترین دانشمندان ومخترعان دنیا معلول بوده اند وبه ابن حال بروضعیت خود فائق آمده وبه موفقیت دست یافته اندبنابراین معلولین امروز هم می توانند در جامعه نقش موثری داشته باشند.

,

گاهی خبرهای خوشی از فعالیت معلولان می شنویم که خوشحالمان می کند اما همه جامعه معلولان نیازمند حضور موثر در جامعه هستندوباید به همه آن ها فضایی برای نقش آفرینی داد.

,

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان سال ۸۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که با وجود اینکه در پس از بازنگری در سال 97  به تایید شورای نگهبان رسید اما اجرایی نشده است.

,

مناسب‌سازی و دسترسی و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن ، فرهنگسازی و ارتقاء آگاهی عمومی، حمایتهای قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و تسهیلات اداری، شورای هماهنگی امور افراد دارای معلولیت از مواد اصلی این قانون است که به خوبی تاکنون اجرایی نشده است.

,

استعدادهای معلولان نیاز مند پذیرش در سطح جامعه

, استعدادهای معلولان نیاز مند پذیرش در سطح جامعه, استعدادهای معلولان نیاز مند پذیرش در سطح جامعه,

احمدی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:وجود هر معلول یا نتوان در هرخانه به این معنا نیست که وی را از همه پنهان کنیم بلکه به جامعه باید استعدادهایشان را نشان دهیم.

,

وی افزود:داشتن معلولیت به معنای ضعف نیست بلکه به این معنا است که این قشر نیاز به تلاش بیشتری دارند.

,

احمدی خاطرنشان کرد:متاسفانه سطح شهر ها وروستا به درستی برای معلولان مناسب سازی نشده و جامعه امروز آن طور که باید استعدادهای این عزیزان را نمی پذیرد.

,

از استعداد معلولان می توان به درستی استفاده کرد

, از استعداد معلولان می توان به درستی استفاده کرد, از استعداد معلولان می توان به درستی استفاده کرد,

حسین ندیمی کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:معلولیت به معنای ضعف نیست بلکه اگر به درستی استفاده شود می تواند فرصت هایی را برای قشر معلولان فراهم آورد.

,

وی افزود:دستگاههای اجرایی ، سطح شهرها وروستاها بطن جامعه وحتی برخی خانوارها هنوز به معلولین به عنوان یک مشکل وضعف نگاه می کنند این فرهنگ نیازمند اصلاح وپذیرش معلولان است.

,

ندیمی خاطرنشان کرد:نیازمند برنامه ای جامع برای حمایت از معلولان با استفاده از همه دستگاهها هستیم ودر استخدامی ها ، ادارات ، مشاغل آزاد و... می توان از ظرفیت معلولان استفاده کرد.

,

کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: امروز در سطح جامعه با استفاده از رسانه های ارتباط جمعی می توان فرهنگ سازی گسترده ای در خصوص معلولان وآسیب های اجتماعی ارائه دادونتایج شگفت انگیز به دست آورد.

,


خدمات متنوعی به معلولان ارائه می شود.

,
, خدمات متنوعی به معلولان ارائه می شود., خدمات متنوعی به معلولان ارائه می شود.,

فاطمه محمدی رئیس اداره بهزیستی چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: خدمات متنوعی به معولان در سطح جامعه از طریق بهزیستی ارائه می شود اما نیازمند حمایت همه دستگاهها هستیم.

,

وی از ارائه خدمات به مددجویان و معلولان در قالب چهار موسسه خیریه و ۲ کلینیک مددکاری و یک مرکز ویزیت در منزل سالمندان خبر داد و اظهار داشت: ۲ مرکز آموزشی روزانه معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال و  یک مرکز ترک اعتیاد میان‌مدت هم اکنون در چرداول فعالیت دارند.

,

وی ادامه داد: ارائه خدمات فرهنگی، پیشگیری در قالب واگذاری طرح‌های آموزشی به چهار سمن فعال و اجرای طرح‌های مختلف از قبیل طرح‌های اجتماع‌محور در روستاها و محلات پرآسیب شهرها به تعداد هفت مورد و اجرای طرح مانا در ۲ روستا به مدت ۲ ماه از دیگر برنامه‌های بهزیستی است.

,

وی برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی به تناسب گروه سنی و جنس با موضوع پشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از مواد مخدر به تعداد ۱۲ مورد، شناسایی زوجین نابارور در سطح شهرستان و معرفی به بنیاد برکت به تعداد ۷۰ زوج، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی و معاینه سلامت چشم کودکان سه تا 6 سال به تعداد هزار و ۸۶۳ کودک و اجرای طرح پیشگیری از معلولیت در دوره سالمندی به تعداد ۸۰ سالمند در چهار دوره از دیگر برنامه‌های یک سال گذشته بهزیستی چرداول عنوان کرد.

,

محمدی اضافه کرد:  اشتغال پایدار مددجویان و بویژه جامعه هدف در سال جاری  از جمله اهدافی است که پیگیر آن هستیم.

,

وی یادآور شد: پنج سهمیه در جهت راه‌اندازی مرکز مثبت زندگی و ایجاد اشتغال حداقل برای ۲۰ نفر از جوانان و مددجویان جامع هدف جویای کار  اختصاص یافته است.

,

محمدی همچنین  از ثبت‌نام مراکز و افراد آسیب دیده از کرونا در سامانه اشتغال به تعداد ۳۶ مرکز در چرداول خبر داد و گفت: خدمات حمایتی و مستمر ماهیانه به تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ خانوار و تعداد بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ نفر عضو خانوار در 2 حوزه حمایتی توانبخشی و اجتماعی و پرداخت مستمری به تناسب شرایط بصورت ماهیانه صورت می‌گیرد.

,

ارائه خدمات به ۲۶ توانخواه ضایعه نخاعی، پرداخت مستمری به صورت ماهیانه ۵۵۴ میلیون ریال، ارائه خدمات به ۳۰ نفر از توانخواهان بهره‌مند از حق پرستاری خانواده‌محور بصورت ماهیانه مبلغ ۷۵ میلیون ریال و ارائه کمک هزینه موردی شامل معیشت، مناسب‌سازی و درمان به تعداد و مبلغ سه میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از دیگر کارهایی بود که در یکسال گذشته انجام گرفته است.

,

 
انتهای پیام/ر

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه