اخبار داغ

تولید داخل به بار نشست؛

"کووبرکت"، پاسخی کوبنده به اقدامات ضد بشری آمریکا

"کووبرکت"، پاسخی کوبنده به اقدامات ضد بشری آمریکا
رهبر انقلاب، روز گذشته دُز اول واکسن ایرانی کووبرکت را تزریق کردند تا پاسخی زیبا به تلاشهای متخصصِین تولید کننده این واکسن داده باشند. اقدامی که پاسخی کوبنده به بسیاری از شبهات داخلی و خارجی در خصوص تولید این واکسن ایرانی نیز داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، دیروز برای جامعه‌ی پزشکی ایران، اتفاقی بزرگ و مسرت بخش اتفاق افتاد. اتفاقی که سرآغاز روشنی‌ است برای اعلام استقلال و خودباوری جوانان متعهد و توانمند ایران اسلامی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته، در اقدامی کاملاً مدبرانه و لبریز از اعتماد، دُز اول واکسن ایرانی کووبرکت را تزریق کردند تا ضمن همراهی با ملت، پاسخ مثبت و زیبایی به تلاشهای پزشکان جوان و متخصصِ تولید کننده این واکسن داده باشند. اقدامی که در ظاهر امر تزریقی ساده  بود ولی در باطن خود پاسخی کوبنده به بسیاری از شبهات داخلی و خارجی در خصوص توانمندی دانشمندان ایرانی و تولید واکسن ایرانی کووبرکت داشت.

,

رهبر معظم انقلاب در شرایطی این واکسن را دریافت کردند که به راحتی می‌توانستند واکسن‌های تولید خارج را دریافت نمایند، ولی از این کار امتناع ورزیدند و صبر کردند تا داروی ایرانی کووید ۱۹ به عرضه‌ی عمومی برسد و سپس خود ایشان از اولین دریافت کنندگان آن باشند.

,

این حرکت هوشمندانه معظم له، حامی پیامهای مهمی برای دوستان و دشمنان بود، اعتماد کامل به جوانان وطن و اعتقاد راسخ به توانمندیها و قابلیتهای آنان، پیام اول رهبر عزیز انقلاب بود.

,

ایشان ضمن تاکید بر حفظ نوبت دسترسیشان به واکسن ضد کرونا همراه با اقشار مختلف جامعه و رعایت نوبت تزریق، پیام دیگرشان که مردمی بودن و مردمی ماندن است را به اطلاع همه رساندند. با این عمل، همه دریافتند که رهبر معظم انقلاب، با تمام بزرگیِ شان و منزلت‌ الهی و والایشان، خود را بالاتر و جدا از مردم نمی‌دانند و این یعنی زندگی علی وار و علی پسند.

,

در همین رابطه گفتگوی ایلام بیدار با "احسان عباسی"، کارشناس مسائل سیاسی را در زیر می خوانیم.

, در همین رابطه گفتگوی ایلام بیدار با "احسان عباسی"، کارشناس مسائل سیاسی را در زیر می خوانیم., در همین رابطه گفتگوی ایلام بیدار با "احسان عباسی"، کارشناس مسائل سیاسی را در زیر می خوانیم.,

بازتاب این پیروزی ارزشمند علمی در داخل و خارج چه خواهد بود؟

, بازتاب این پیروزی ارزشمند علمی در داخل و خارج چه خواهد بود؟, بازتاب این پیروزی ارزشمند علمی در داخل و خارج چه خواهد بود؟,

از بعد سیاسی هم اگر بخواهیم نگاهی به تزریق واکسن ایرانی کووبرکت توسط مقام معظم رهبری داشته باشیم باید بگوییم که این حرکت، نشانه اقتدار ایران در جهان و اعتماد نظام به دستاوردهای جوانان این مرزو بوم است. جوانان نخبه و دانشمندی که به گفته‌ی مسئولان نظارت بر تولید دارو، با تلاش شبانه روزی و بی‌وقفه، زندگی شخصی خود را رها ساخته‌اند و ماههاست که به دنبال دستیابی به واکسنی موثر و بازدارنده بودند و خوشبختانه به حول و قوه‌ی الهی به آن دست یافتند.

,

اتفاق درخشانی که تمام سناریوهای در پیش گرفته شده برای تحمیل واکسن خارجی به کشور را با شکست روبرو ساخت.

,

این جوانان فعال و غیور، فعل خواستن را در توانستن صرف کردند و امروز می‌بینیم که کشور همیشه سربلند و عزیزمان با وجود تمام تحریمها و کارشکنی‌ها از سوی دول غربی، موفق به دستیابی به نوع بسیار موثر و کارآمدی از واکسن ضد کرونا با عنوان کووبرکت شد و ایران در جمع ۶ کشور سازنده دارو قرار گرفت. افتخاری که اگر نگاهی اجمالی بر موانع، مشکلات و محدودیتها و محرومیتهای همسو با آن داشته باشیم، بیش از پیش به بزرگی آن پی می‌بریم، چه بسا که اگر این موانع بر سر راه آن وجود نداشت، این موفقیت زودتر به دست می‌آمد.

,

کووبرکت پاسخی کوبنده به حرکات ضد بشری آمریکا

, کووبرکت پاسخی کوبنده به حرکات ضد بشری آمریکا, کووبرکت پاسخی کوبنده به حرکات ضد بشری آمریکا,

نکته‌ی قابل تامل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد شکست توام با افتضاح آمریکا در خصوص رعایت حقوق بشر در قبال ایران است. آمریکایی که در ظاهر اعلام داشته که تحریم دارویی علیه ایران اعمال نخواهد کرد، بارها و بارها بر سر راه واردات دارو به کشور ما مانع تراشی کرده و باعث بروز مشکلات و محدودیت‌های دارویی شدید در داخل ایران شده است.‌

,

واردات واکسن کرونا توسط ایران از دیگر کشورهای تولید کننده هم از این قاعده مستثنی نبود و دولت برای تهیه و تامین داروی مورد نیاز موانع سنگینی را از سر راه برداشت و در نهایت هم دستیابی دانشمندان جوان ایرانی به داروی کاملاً ایرانی کرونا آن هم صرفاً با اتکا به دانش و امکانات داخلی، ضربه‌ی مهیبی بر چهره‌ی آمریکا وارد آورد تا بار دیگر استقلال و عدم وابستگی ایران به ابرقدرتها را به رخ جهانیان بکشد.

,

این افتخار چگونه باید ارج نهاده شود؟

, این افتخار چگونه باید ارج نهاده شود؟, این افتخار چگونه باید ارج نهاده شود؟,

آنچه که از این مطالب برآورده می‌شود این است که راه نجات کشور در هر زمینه‌ای، تکیه و اعتماد به قابلیت‌های بومی و داخلی آن است که نمونه‌ی زیبای آن را در تولید واکسن کووبرکت شاهد بودیم. چیزی که پیداست و نیاز به اثبات ندارد، دشمنی آمریکا با ملت و دولت ایران است و با تداوم این دشمنی، محرومیت‌های و حرکت‌های کارشکنانه نیز ادامه خواهد داشت و در هر جایی هم که احتمال سربلندی ایران در میان باشد، این خصومتها تشدید خواهد شد.

,

پس باید دانست امید واهی به شعارهای عالی و بشر دوستانه‌ی آمریکا در مورد ملت ما، اعتماد به سراب است و در صحنه‌ی واقعیت هرگز شاهد تحقق آنها نخواهیم بود( قابل توجه آنهایی که به برقراری ارتباط با آمریکا خوش‌بینند و بر آن اصرار دارند)  مهر تایید این، مطلب را هم طی چند ماه اخیر و در طول پروسه‌ی واردات و تولید واکسن کرونا به خوبی شاهد بودیم.

,

هدف رهبر انقلاب از تزریق واکسن ایرانی چه بود؟

, هدف رهبر انقلاب از تزریق واکسن ایرانی چه بود؟, هدف رهبر انقلاب از تزریق واکسن ایرانی چه بود؟,

با این تفاسیر بهتر می‌توان پیام بزرگ رهبر معظممان از تزریق داروی ایرانی را دریافت کرد. ایشان با این عمل، ضمن اعلام اعتماد و اعتقاد به توان علمی و فنی جوانان غیور این مرز و بوم، برای دولت هم پیامی داشتند و آن هم این بود که در همه‌ی عرصه‌ها و صحنه‌ها باید متکی به خود باشیم و هرگز دل به حمایت ابرقدرت‌های استکباری نبندیم. زیرا آنان هرگز استقلال کشور ما را تاب نمی‌آورند و از هیچ تلاشی برای پیشگیری از آن ابایی نخواهند داشت. پس راه نجات جامعه از مشکلات فقط در خودباوری و قطع وابستگی ا‌ست.

,

ظرفیت‌های داخلی کشور چه از نظر امکانات و چه از نظر نیروی انسانی متعهد، کارآمد و با دانش، خوشبختانه در حد بسیار بالا و مطلوبی است، تا جایی که طی چهار دهه عمر با برکت انقلاب، کشور را از وابستگی‌ها بی نیاز ساخته و به خودکفایی رسانده است. پس باید دانست که ایران سربلند ما، مملو از قابلیت‌ها و توانمندی‌ها است که تنها باور و اعتماد به آنها لازم است تا مسیر پیروزی و سربلندی کماکان روشن و روشن‌تر بماند.‌

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه