اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

۱۶هزار و ۷۸۳ دانش آموز خراسان شمالی کنکوری هستند/ پیشتازی علوم تجربی با ۶۳۰۰ شرکت کننده

۱۶هزار و ۷۸۳ دانش آموز خراسان شمالی کنکوری هستند/ پیشتازی علوم تجربی با ۶۳۰۰ شرکت کننده
مهدی مودی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش آموز خراسان شمالی در کنکور سراسری سال جاری شرکت کرده اند، گفت: گروه تحصیلی علوم تجربی، با ۶ هزار و ۳۱۱ دانش آموز بیشترین تعداد شرکت کنندگان را در استان به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مودی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک با اشاره به اینکه برگزاری کنکور سراسری استان در هشت شهرستان برنامه ریزی شده، اظهار داشت: متولی برگزاری کنکور سراسری در هفت شهرستان خراسان شمالی برعهده آموزش و پرورش و متولی برگزاری در مرکز استان برعهده دانشگاه دولتی بجنورد و دانشگاه آزاد است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش آموز طی چهار روز با یکدیگر به رقابت می پردازند، گفت: در گروه تحصیلی هنر، روز چهارشنبه ۹ تیرماه، یک هزار و ۸۹۴ دانش آموز، در گروه تحصیلی علوم ریاضی و فنی، روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه، یک هزار و ۱۴۷ دانش آموز، گروه تحصیلی علوم انسانی روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه، سه هزار و ۲۹ دانش آموز در کنکور سراسری شرکت می کنند.

مودی اضافه کرد: همچنین در رشته علوم تجربی، روز جمعه ۱۱ تیرماه، ۶ هزار و ۳۱۱ دانش آموز و رشته زبان های خارجه در روز شنبه ۱۲ تیرماه، دو هزار و ۷۹ دانش آموز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی در مجموع ۱۰ هزار و ۳۲ دانش آموز دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ دانش آموز پسر در کنکور سراسری شرکت کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سه دستگاه متولی برگزاری کنکور سراسری در استان خراسان شمالی هستند، گفت: ۵۸ درصد کنکور دانش آموزان توسط آموزش و پرورش، ۲۲ درصد توسط دانشگاه بجنورد و ۱۹ درصد توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود.

مودی با اشاره به دو برابری شدن تعداد حوزه های امتحانی دانش آموزی در سال جاری گفت: در حال حاضر ۹۴ حوزه برنامه ریزی شده که از این تعداد ۴۳ حوزه ویژه دانش آموزان دختر و ۳۹ حوزه ویژه دانش آموزان پسر، همچنین در شهرهای کوچک که تعداد دانش اموزان کمتر است ۱۲ حوزه به صورت مختلط کنکور سراسری را برگزار می کنند.

وی در انتها یادآور شد: همچنین در سال گذشته تعداد ۱۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در آزمون کنکور سراسر شرکت کرده بودند که در مقایسه با سال گذشته حدود یک درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه