اخبار داغ

در پی بی‌تدبیری سریالی جهاد کشاورزی در تأمین نهاده روی می‌دهد؛

مرگ دامداری روستایی و مهاجرت به شهرها/ هشدار خرید دام‌ها توسط دلالان

مرگ دامداری روستایی و مهاجرت به شهرها/ هشدار خرید دام‌ها توسط دلالان
تقویت صنعت دامداری روستایی، خط مقدم مقابله با مهاجرت در روستاها است. با این حال دامداران رشتخواری در وضعیت خشکسالی بی ‌سابقه، هیچ گونه حمایتی از سوی نهاد‌های مربوطه نشده و در حال واگذاری دام‌های خود به دلالان منطقه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ دامداری شغل انبیاست و دامداران انسانی های صاف و ساده که با حداقل درآمد حیات کشور را در حوزه های مختلف از جمله تامین لبنیات، گوشت و ... فراهم می کنند، اما مشکلات این روزهای این قشر زحمتکش و نبود خوراک دام مورد نیاز دام ها باعث کاهش شدید پرورش دام در مناطق روستایی و خسارت های سنگین به این قشر زحمتکش از جامعه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

خشکسالی و کمبود خوراک دام مشکلات را دوچندان کرده است

, خشکسالی و کمبود خوراک دام مشکلات را دوچندان کرده است,


,
, , ,


داود شهسواری دامدار ساکن روستای ملک آباد رشتخوار با تاکید بر اینکه امسال با وجود کمبود نهاده های دامی قیمت آن نیز از سال گذشته گران تر شده است، گفت: در کنار کمبود خوراک دام خشکسالی و عدم بارش های مناسب در فصل تامین علوفه مشکلات بخش دامداری را دو چندان کرده است.

,
,

وی در ادامه افزود: قیمت  نهاده هایی همچون کاه و یونجه در داخل کشور به شدت بالا رفته است، تا جایی که حتی دامدار محصول گندم خود را فقط به ۲ میلیون فروخته اما کاه حاصل از محصول را تا ۶ میلیون نیز معامله کرده است.

,

محمد یوسف نژاد دیگر دامدار رشتخواری در ادامه در رابطه با مشکلات دام داران در مناطقه شرق کشور علی الخصوص شهرستان رشتخوار، بیان داشت: مناطق همچون شرق کشور اکنون با قیمت شدید دام زنده مواجه شده است، بطوریکه دامداران با قیمت های بسیار ارزانی دام های خود را به فروش میرسانند، حتی مورد داشته ایم که یک دامدار راضی به تحویل بیش از ۱۰۰ راس گوسفندخود بوده تا سال دیگر همین تعداد را از یک شخص تحویل بگیرد.

,

هزینه سنگین تهیه خوراک /بذر ناامیدی در دل دامداران

, هزینه سنگین تهیه خوراک /بذر ناامیدی در دل دامداران

,
,
, ,

رضایی یکی دیگر از دامداران فعال در رشتخوار با اشاره به قیمت نهاده دامی و مشکلات گاوداران خرد در این شهرستان، یادآور شد: دامداری که چهار راس گاو جرسی داشته و روزی ۵۰۰ هزار تومان پول غذاحیوان را تامین می کند، آیا عقل سلیم میگوید دامدار باید ادامه دهد.

,

وی با درخواست از مسئولان جهت رسیدگی و رفع مشکلات دامداران از سوی مسئولان، خاطرنشان کرد: عدم توجه به این حوزه می تواند باعث تبعات زیادی از جمله گرانی گوشت قرمز، از بین رفتن دامپروری و دام در سطح کشور، بیکار شدن عده زیادی از مردم و روستائیان عزیز دارای دامداری های خرد شود.
و...

,
,

احمدی یکی دیگر از دامداران روستای مهدی آباد رشتخوار به بازار سیاه دلالان دام اشاره کرد و عنوان داشت: نبود نهاده های دامی و عدم توان تامین خوارک دام توسط دامداران باعث سودجویی عده ای از دلالان در بازار شده که به پایین ترین میزان قیمت دام های دامدارن را از چنگ آنها خارج می کنند و احتمال این میزان از خرید ها قاچاق دام به کشورهای دیگر را نیز افزایش می دهد.

,

تلف شدن گاو و گوساله در پی نبود خوارک دام

, تلف شدن گاو و گوساله در پی نبود خوارک دام,

حسن زارعی دام دار و گاوردار نمونه شهرستان رشتخوار با اراسال یک فیلم برای خبرنگار ما از مشکلات و تلفات گوساله های ابستن قبل از زایش خبر داد و گفت: این میزان از تلفات در گوساله ها آبستن بی سابقه بوده و دلیل اصلی آن نیز کمبود و عدم توان تهیه خوراک دام گوساله مادر بوده که مشکلات تلف شدن خود گاو و در ادامه گوساله ها را در بر داشته و اکنون خسارت های سنگینی به دام ها وارده کرده است.




سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در رابطه با تامین خوراک دام موردنیاز دامداران در گفت و با خبرنگار ما، گفت: در راستای حمایت از دامدارن، ۴۵۰ تن جو خشک مرحله خشکسالی در رشتخوار تهیه و به صورت کامل بین جامعه هدف دامداران این شهرستان توزیع شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در ادامه از تهیه بیش از ۶۲۵ تن جو مرحله خکسالی در رشتخوار خبر داد و اذعان داشت:  بیش از ۶۲۵ تن جو در مرحله  دوم طرح تامین جوی خشکسالی در رشتخوار تهیه که به زودی پس از انتقال بین دامدارن عزیز در رشتخوار توزیع می شود و انشالله با تمام تلاش ادامه دار بودن طرح تامین خوراک دام و جو طرح خشکسالی در این شهرستان دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه