اخبار داغ

ید طولای ایران در ساخت واکسن؛

استفاده رهبری از واکسن برکت مایه فخر دانشمندان ایران شد/ تأثیرات واکسن ملی در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی

استفاده رهبری از واکسن برکت مایه فخر دانشمندان ایران شد/ تأثیرات واکسن ملی در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی
ایران با توجه به قدمتی که در حوزه واکسن دارد، جزو اولین کشورهایی بود که موفق به تولید واکسن کرونا شد اما با این وجود هنوز سرعت واکسیناسیون در کشورمان بسیار پایین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ در بحبوحه بیماری مسری کرونا و کنترل جهانی آن واکسن های ایرانی یکی پس از دیگری تولید و روانه بازار می شوند، و مجوز واکسیناسیون عمومی دریافت کرده اند که این اتفاق در فضای علمی، سیاسی و اقتصادی دنیا حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

احمد آریایی نژاد، عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده سابق ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دنیای استکبار به نوعی علم اش هم نیز سرقت از خارج از مجموعه خودش است.

,

, ,

وی با اشاره به کشف گور دسته جمعی کودکان کانادایی گفت: این واقعه یعنی بومیان مناطق امریکایی که مو بورها و چشم آبی ها در آن سیطره دارند به نوعی قتل عام شدند و به روش های مختلف سرزمین شان با وحشی گری تمام اشغال شد.

,

آریایی نژاد عنوان کرد: کشورهای استعمارگر مصداق بارز تفرقه بیانداز و حکومت کن هستند که اهداف دیگری را هم دنبال می کنند؛ به عنوان مثال کشورهایی مثل افغانستان و عراق سوریه و کشورهایی که توانستند با قدرت نظامی تسخیرش کنند و در آنجا بمانند، چاه های نفت سوریه، عراق، معادن افغانستان با شیوه های مختلف عقب نگه داشتن فرهنگی کشورها تسلط پیدا می کنند.

,

وی افزود: برای کشورهایی چون ایران که دارای استعداد های فراوانی است دانه می پاشند؛ از طریق ثروت های حاصل شده از قتل و غارت، و بهره علم برای کشور آنها به کار گرفته می شود و باید بدانیم در دنیای غرب اگر علمی وجود دارد باید این نکته مدنظر باشد.

,

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ایرانیان اگر خود را باور داشته باشند و در کشور خود بمانند و مسئولان هم همراهی کنند قطعا این اقدام نتیجه خواهد داد.

,

در فرهنگ ایرانی اگر کیفیت کنترل شود، تولیدات بهتر از نمونه‌های خارجی خواهد شد

, در فرهنگ ایرانی اگر کیفیت کنترل شود، تولیدات بهتر از نمونه‌های خارجی خواهد شد, در فرهنگ ایرانی اگر کیفیت کنترل شود، تولیدات بهتر از نمونه‌های خارجی خواهد شد,

وی افزود: واکسیناسیون را داخلی انجام می دهیم و همان طور که دیدید رهبر معظم انقلاب از واکسن ایرانی استفاده کردند و برای ایرانیان مایه فخر و مباهات است چرا که احترام به تولید ملی و علم تولید داخل است.

,

آریایی نژاد تصریح کرد: سه نوع واکسن تمام ایرانی و یک نوع مشترک با کوبا داریم که جای افتخار دارد.

,

وی ادامه داد: در فرهنگ ایرانی اگر کیفیت کنترل شود حتی بهتر از خارجی ها هم می توان تولید کرد و چه بسا بهتر از نمونه های خارجی هم تولید شود .

,

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وقتی علم داریم در حقیقت قدرت عمل داریم و این مقوله، وجهه بین المللی و قدرت چانه زنی ایران را در خیلی از مسائل بالا می برد همان طور که در حوزه دیپلماسی هم از موضع قدرت حرف می زنیم و نه ضعف.

,

وی تاکید کرد: ایرانیان باید به حدی کرسی های علمی را تصرف کنند که در کف برابر با دنیای بیرون باشیم.

,

واکسن داخلی در حوزه های سیاسی و اقتصادی نیز دستاوردهایی دارد

, واکسن داخلی در حوزه های سیاسی و اقتصادی نیز دستاوردهایی دارد, واکسن داخلی در حوزه های سیاسی و اقتصادی نیز دستاوردهایی دارد,

, ,

بهنام ملکی، کارشناس مسائل اقتصادی همچنین در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: اقتصاد و سلامت دو مقوله ای هستند که همزمان مورد توجه هستند.

,

وی افزود: ایران با توجه به قدمتی که در حوزه واکسن دارد میباست جزو اولین کشورها می بود که واکسن را تولید کند؛ چرا که بهترین استعدادهای ما در رشته های داروسازی و پزشکی هستند.

,

ملکی عنوان کرد: خوشبختانه ایران توانسته واکسن را تولید کند اما طبیعتا در حوزه اقتصادی نیز دستاورد هایی دارد.

,

کارشناس اقتصادی افزود: متاسفانه ایران در حجم کم واکسیناسیون را انجام می دهد چرا که کشور همسایه ما ترکیه 55میلیون واکسن شده اند در حالیکه واکسیناسیون در ایران به یک دهم هم نمی رسد.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایران منابع عظیمی دارد و می تواند بهتر عمل کند و سرعت واکسیناسیون با سرعت بیشتری شکل گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه