اخبار داغ

وقتی هنوز مهران در تقویم ملی ثبت نشده است؛

جای خالی آزادسازی مهران قهرمان در تقویم و رسانه ملی

جای خالی آزادسازی مهران قهرمان در تقویم و رسانه ملی
متاسفانه این رویداد مهم با توجه به اهمیت آن همچنان در اغمای رسانه ملی بسر می برد و صدا و سیما جز چند دقیقه آن هم در بخش های کوتاه و آخر اخبار به آن نمی پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، رژیم بعثی عراق پس از ناکامی های متعدد برای جلوگیری از حملات گسترده ایران، شهر مهران را به تصرف در آورد و آن را به رخ جهانیان کشید. به همین منظور عملیات کربلای یک در منطقه عملیاتی مهران و با هدف بازپس گیری شهر مهران و آزادسازی ارتفاعات مهم و استراتژیک قلاویزان در داخل خاک عراق آغاز شد. رزمندگان سپاه پاسداران در این عملیات 220 کیلومترمربع از زمین های تحت اشغال را از دست متجاوزان رژیم بعث آزاد کرد و نوید پیروزی های بزرگ تر را به رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل دادند. مردم مهران مانند دیگر استان های مرزی کشور در برابر تجاوزات رژیم بعثی در طول 8 سال دفاع مقدس جوانمردانه و دلیرانه ایستادگی کردند. رشاد ت های رزمندگان اسلام در این خطه هیچگاه از یاد دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی رود. شهر مقاوم مهران در طول دوران دفاع مقدس در عملیات غرورآفرین کربلای یک در سال 1365 آزاد و قلب امام شاد شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

کمترین امکانات، بیشترین افتخارات 

, کمترین امکانات، بیشترین افتخارات , کمترین امکانات، بیشترین افتخارات ,

استان ایلام و شهرستان مهران ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و حفظ خاک این قسمت از ایران زمین، آن هم با کمترین امکانات، نه تنها مهم ترین افتخار ایلامی ها، بلکه از افتخارات مهم ایرانیان در دوران جنگ تحمیلی محسوب می شود. ایلام، 8 سال خط مقدم جنگ تحمیلی بوده و زنان و مردانش در دوران دفاع مقدس، پایدارترین مردم بوده اند. سرداران بزرگوار و شهدای گرانقدر ایلام در دوران دفاع مقدس رشادت های مثال زدنی و بی نظیری از خود نشان دادند و نامشان برای همیشه در تارک افتخارات ایران ماندگار شد. رشادت های همین شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ایلام و همه میهن اسلامی بود که باعث شده امروز با افتخار و در نهایت آرامش و آسایش زندگی کنیم و اقتدار ایران عزیزمان برای همیشه در دنیا حفظ شود. 

,

خطرات احتمالی و ضرورت آگاه سازی نسل ها 

, خطرات احتمالی و ضرورت آگاه سازی نسل ها , خطرات احتمالی و ضرورت آگاه سازی نسل ها ,

در 8 سال که همه دنیا مقابل ما قرار گرفت یک وجب از خاک میهن را از دست نداده و حاضر به دادن بهایی نشدیم که این خود نشان از سرافرازی کشور دارد یا خلیج فارسی که هر قطره آن جز نام خلیج فارس در شانش نیست، آزاد سازی مهران نیز با این مقدمه آزادی پاره ای از جگر کشور است که در دست بیگانگان بود.

,

همه ایران اعم از همه ملیت های ایرانی از شمال، جنوب، شرق و غرب بسیج شدند تا جان خود را برای مهرانی که متعلق به عراق نیست آزاد کنند، علت این مهم هم وجود فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی ای است که به آن افتخار می کنند.

,

اگر سابقه جنگ های دنیا را با ایران بررسی کنیم، می بینیم هیچ جنگی نبوده که بعد از پایان آن قطعه ای از آن جا نمانده باشد، در دوران خلفا، اعراب، افشار، آخرین دوره قاجاریه که در عهدنامه هایی قسمت هایی را از دست داده اند و آخرین آن حکومت شاه که بحرین را از دست داد در حالی است که در 8 سال یک کشور همچون ایران تنها با پشتوانه و از خودگذشتگی در برابر دشمنان، آنها حتی قادر به، به دست آوردن یک تپه هم نشدند و مهم تر اینکه هیچ کدام از جنگ های ماقبلی که به آن اشاره شد به 8 سال به طول نینجامید که این خود عظمت ایران اسلامی را نشان می دهد.

,

نیاز است نسل هایی که با خطرات احتمالی دست و پنجه نرم می کنند را از سابقه و تاریخ بویژه فتح مهران که جزئی از فرهنگ است، آگاه کنیم.  

,

عدم سرمایه گذاری رسانه ملی 

, عدم سرمایه گذاری رسانه ملی , عدم سرمایه گذاری رسانه ملی ,

با وجودی که صدا و سیما در پوشش مناسب و بحق فتوحات رزمندگان اسلام بویژه دلاورمردان غرب کشور در آزادسازی شهر مهران از دست رژیم بعثی عراق (10 تیرماه سال 65) کم لطفی می کند و حتی این روز تاریخی در تقویم رسمی کشور نیز جایگاهی ندارد اما بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از آزادسازی مهران به جهت اهمیت این پیروزی بزرگ فرمودند: «مهران را هم خدا آزاد کرد». 

,

البته در حوزه صداوسیما در دو بخش قابل مقایسه است؛ در بخش نخست استانی و صدا و سیمای مرکز ایلام است که خوشبختانه نقشی پررنگ، قوی و صمیمانه است که برای ترویج شهادت و ایثار و نیز پاسداشت مناسبت ملی و مذهبی همچون آزادسازی مهران و نیز دیگر برنامه های فرهنگی که برگزار می شود عملکرد مناسبی داشته است.

,

اما در بخش رسانه ملی، آنچه باید و شاید برای هفته پایداری ایلام یا سالروز آزادسازی مهران سرمایه گذاری نمی شود یا حتی در بخش "سرداران شهید" هم رسانه ملی زیاد ورود نکرده و بسیاری از سرداران استان ایلام از این جهت ناشناخته مانده اند.

,

لزوم مستندسازی آزادسازی مهران 

, لزوم مستندسازی آزادسازی مهران , لزوم مستندسازی آزادسازی مهران ,

همه ساله دهم تیر ماه با عنوان سالروز آزادسازی مهران و هفته پایداری مردم استان ایلام نامگذاری شده است اما متاسفانه این رویداد مهم با توجه به اهمیت آن همچنان در اغمای رسانه ملی بسر می برد و صدا و سیما جز چند دقیقه آن هم در بخش های کوتاه و آخر اخبار به آن نمی پردازد و به نوعی در شان این فتح بزرگ و مردمان این دیار از ایران اسلامی که در آن ایام در برابر تجاوز دشمن سینه خود را سپر و باعث حفظ آبروی میهنمان شدند، نیست. انتظار می رود با مستندسازی و ارائه گزارش و برنامه های فراوان از فرماندهان آن دوران و نیز با توجه به هفته پایداری ایلام از رشادت های مردم استان، زمینه را برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر فراهم کنند و علاوه بر آن نام و یاد شهیدان گمنام و ارزشی را بیش از پیش یادآوری کنند، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه