اخبار داغ

پروفسور علی کرمی:

خردمندی رهبر انقلاب در تزریق واکسن ایرانی/ در حوزه تولید واکسن مرز دانش را شکستیم

خردمندی رهبر انقلاب در تزریق واکسن ایرانی/ در حوزه تولید واکسن مرز دانش را شکستیم
پروفسور علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک با بیان اینکه در حوزه تولید واکسن مرز دانش را شکستیم، گفت: ایران، همزمان بر روی پنج پلتفرم واکسن کار کرد این در حالی است که امریکا ۲ واکسن و انگلیس یک واکسن تولید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، “علی کرمی” متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به پیام بسیار مهم تزریق واکسن ایرانی توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: این حرکت دارای ابعاد مهم بین المللی، داخلی و فرهنگی است و همگان را دچار شگفتی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با بیان سخت گیری سازمان غذا و دارو در راه تولید واکسن ایرانی تصریح کرد: واکنش و حملات دشمنان از لحظه ی تولید واکسن داخلی شد شروع شد و سازمان غذا و دارو به جای حمایت از تولید، سخت گیری و مانع تراشی کرد، این موضوع در حالی بود که واکسن فایزر آمریکایی وقتی وارد مرحله نهایی شده بود سریع مجوز گرفت.
,
 
,
فوق تخصص مهندسی ژنتیک با اشاره به هجمه های رسانه ای دشمن همزمان با تولید واکسن داخلی و عده ای بی بصیرت نیز در این راستا ابهام سازی کردند، گفت: شناخت توطئه کار هرکسی نیست، دشمنان با تحریم می خواهند ایرانی ها را از مسیر تکنولوژی و فناوری دور کنند.
,
 
,
پروفسور کرمی تصریح کرد: توازن قوا فقط در جنگ نیست، امروز اگر از علم و فناوری عقب بمانی از آینده عقب خواهی ماند.
,
 
,
وی با اشاره به خردمندی رهبر انقلاب در تزریق واکسن ایرانی، گفت: آیت الله خامنه ای با درایت، همگان را متوجه این مسئله کرد که دشمن نمی خواهد ما وارد باشگاه واکسن سازان جهان شویم، در حالی که ایران، همزمان بر روی پنج پلتفرم واکسن کار ‌می کرد، امریکا ۲ واکسن و انگلیس یک واکسن تولید کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه راه ما، راه علم و فناوری است، تصریح کرد: رهبر انقلاب با یک حرکت کوچک، برای ادامه راه به دانشمندان، انرژی مضاعف دادند و با این کار بر تمام شایعات خط بطلان کشید.
,
 
,
پروفسور کرمی با اشاره به مانع تراشی ها و مافیای واردات اظهار کرد: آنان می دانستند با تولید واکسن ایرانی، تجارت خیلی ها مختل خواهد شد این در حالی است که با تولید واکسن ما قادر به صادرات و تولید سه برابر ظرفیت هستیم.
,
 
,
وی با بیان اطلاع رهبر از مراحل تولید واکسن بیان کرد: از اسفند سال ۹۸ ما در حال مطالعه بودیم که بر روی کدام پلتفرم کار کنیم که از همه قوی تر باشد و همان طور که ملاحظه کردید، واکسن برکت یکی از واکسن هایی بود که با موفقیت اجرایی شد.
,
 
,
فوق تخصص مهندسی ژنتیک در ادامه با اشاره به ابهام سازی ها اضافه کرد: این ابهام ها باید در فضای علمی حل و توجیه بشود اما شبکه های مجازی کشش ندارد و ما را به حاشیه می برد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه این حرکت رهبری یعنی حمایت از جوانان، نخبگان و مراکز دانش بنیان، گفت: ما در حوزه تولید واکسن، مرز دانش را شکستیم، حوزه واکسن یک جنگ علمی، فناوری است مثل موشک و پهپاد که در آن پیروز شدیم و در حوزه سلامت و صنعت هم هرچه اراده کنیم می سازیم. به گفته رهبر انقلاب که ایرانی جماعت هرچه اراده کند می سازد و افکار عده ای باید اصلاح شود.
,
 
,
پروفسور کرمی با بیان اینکه برخی تحلیلگرها با تحلیل های غلط زحمات دانشمندان را هدر می دهند، افزود: بنده رهبران زیادی را می شناسم ولی درایت، نگرش، تهدیدشناسی و خنثی سازی رهبر انقلاب یک موضوع ویژه است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه