اخبار داغ

در پی وضعیت فوق بحرانی کرونا صورت گرفت؛

دعوت سران طوایف سیستان وبلوچستان از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

دعوت سران طوایف سیستان وبلوچستان از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی
شماری از سران طوایف سیستان وبلوچستان گفتند: استاندار باید به عنوان سکان دار هدایت استان؛ از وزیر بهداشت و مسئولان علوم پزشکی بخواهد وضعیت سامان گیرد؛ اگر جلو این بیماری گرفته نشود به زودی سایر استان های کشور حتی پایتخت؛ درگیر کرونا خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، رعایت شیوه نامه بهداشتی در این روزها که شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده و وضعیت سیستان وبلوچستان را فوق بحرانی کرده است در حالی ضروری بوده  که شماری از سران طوایف ضمن دعوت از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، گفتند: اگر جلو شیوع بیماری جهش یافته کووید در این خطه، گرفته نشود به زودی سایر استان های کشور حتی پایتخت؛ درگیر کرونا خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

بحران کرونا در بزرگترین استان کشور جدی است

, بحران کرونا در بزرگترین استان کشور جدی است, بحران کرونا در بزرگترین استان کشور جدی است,

حاج محمد شاهوزهی، یکی از سران طوایف سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگارما بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا از نوع جهش یافته دلتا در سیستان وبلوچستان که مردم را درگیر و منجر به جان باختن شمار زیادی از شهروندان شده، همگان را به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دعوت کرده، چرا که تنها راه در امان ماندن از این بیماری منحوس توجه به توصیه های بهداشتی است.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک را همگان باید جدی گرفته زیرا کرونا بیماری خطرناکی است که در کمین نشسته و به سرعت منتقل می شود.

علیرغم گفته مسئولان شاهد نبود امکانات برای رفع نیاز بیماران هستیم

این سرطایفه ادامه داد: حضور در تجمعات، دورهمی ها، برگزاری مراسمات عروسی و عزا اینها همه باعث شیوع بیش از پیش کرونا شده وشرایط استان را بدتر از قبل می کند.

به گفته وی، همین اینک وضعیت کرونا در این خطه از کشور به خصوص شهر زاهدان از سیاه هم فراتر رفته و مردم باید خود پروتکل ها را رعایت کنند تا شاهد از دست دادن عزیزان و خویشاوندان نباشند.

شاهوزهی افزود: از استاندار سیستان وبلوچستان که سکان هدایت استان را در دست دارد خواهان تشدید نظارت ها هستیم.

وی تصریح کرد: گلایه همه این است که مردم ولی نعمتان نظام بوده و در عرصه های مختلف حضور پررنگ و موثری داشته اند؛ اکنون در این برهه نیاز است از وزیر بهداشت و مسئولان علوم پزشکی در سیستان و بلوچستان بخواهید که وضعیت سامان گیرد.

این سرطایفه اذعان کرد: امروز مردم برای خرید یک سرم تزریقی از داروخانه ها با مشکل مواجه شده و علیرغم گفته مسئولان مبنی بر اینکه کمبود وجود ندارد؛ اما شاهد نبود امکانات برای رفع نیاز بیماران هستیم.

وضعیت آرامستان ها خوب نیست

وی گفت: چرا دغدغه مردم را درک نمی کنید امروز وضعیت آرامستان ها خوب نیست؛ مسئولان باید نظارت خود در این باره را تشدید کنند چرا که اگر جلو این بیماری در سیستان وبلوچستان گرفته نشود به زودی حتی پایتخت کشور و سایر استان ها نیز درگیر کرونا خواهند شد و این فاجعه بار است.

به گفته وی، دو روز تعطیلی دردی از مشکلات دوا نمی کند، چرا که بازارها و تردد ها طبق روال آزادانه باز بوده؛ با ارائه آمار و حقایق موجود مردم را از این وضعیت بحرانی نجات دهید.

شاهوزهی خاطر نشان کرد: خواسته ما از مردم این است در مراسمات شرکت نکنند تا از یکه تازی این ویروس منحوس کاسته شود؛ حضور در مراسمات عزا که این روزها با ازدحام زیاد صورت می گیرد وضع را بحرانی تر کرده است.

,
,
,
,
, علیرغم گفته مسئولان شاهد نبود امکانات برای رفع نیاز بیماران هستیم, علیرغم گفته مسئولان شاهد نبود امکانات برای رفع نیاز بیماران هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وضعیت آرامستان ها خوب نیست, وضعیت آرامستان ها خوب نیست,
,
,
,
,
,
,

وضعیت کرونا در سیستان وبلوچستان مساعد نیست

, وضعیت کرونا در سیستان وبلوچستان مساعد نیست, وضعیت کرونا در سیستان وبلوچستان مساعد نیست,

حاج ابراهیم شه بخش، یکی دیگر از سران طوایف سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن دعوت از مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: همگان باید پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات و برگزاری مراسمات عزا و عروسی خودداری کنند.

,

وی با بیان اینکه کرونا جان بسیاری از شهروندان را تهدید می‌کند، افزود: استفاده از ماسک تنها ترین و بهترین شیوه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

,

این بزرگ طایفه حضور در تجمعات، دورهمی ها، مراسمات عروسی و عزا را عامل انتقال کووید-19 دانست و از مردم خواست تا در حد توان از حضور در چنین برنامه هایی به جد خودداری کنند.

,

به گفته وی، الگوی ابتلای کرونا در سیستان وبلوچستان خانوادگی و همه گیر شده، مردم باید با رعایت توصیه های بهداشتی در ریشه کن کردن این ویروس منحوس کمک رسان باشند.

,

شه بخش ادامه داد: تقاضای ما از مسئولان بهداشتی و وزرات بهداشت این است که برای از بین بردن ویروس کرونا همت بیشتری داشته باشند، چرا که وضعیت در سیستان وبلوچستان مساعد نیست.

,

 سیستان وبلوچستان از کمبودهای بهداشتی و درمانی رنج می برد

,  سیستان وبلوچستان از کمبودهای بهداشتی و درمانی رنج می برد,  سیستان وبلوچستان از کمبودهای بهداشتی و درمانی رنج می برد,

حاج بارانی درازهی، یکی دیگر از سران طوایف سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: مردم باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به طور جد رعایت کنند، چرا که کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و همواره شاهد ابتلا شدن هم نوعان به این بیماری و داغدار شدن برخی از خانواده ها هستیم.

,

وی افزود: دورهمی ها، مراسمات عروسی و عزا و حضور در تجمعات باعث انتقال سریع ویروس کرونا شده، از آنجایی که وضعیت کنونی در استان فوق بحرانی است تداوم برگزاری مراسمات و حضور در آنها می تواند نه تنها یک خانواده که جمع گسترده ای را درگیر کند.

,

این بزرگ طایفه ادامه داد: سیستان وبلوچستان از کمبودهای بهداشتی و درمانی شدیدا رنج می برد، از سوی دیگر بی توجهی مسئولان و متولیان امر کاملا مشهود است و با این وضعیت که به رنگ بندی سیاه رسیده ایم و کرونا بیداد می کند اگر جلو پیشروی این بیماری کنترل نشود قطعا فاجعه به بار می آید.

,

درازهی اظهار کرد: تقاضای ما از مسئولین این است که به داد مردم برسند، امکانات و تجهیزات پزشکی را فراهم کرده تا خدمات بهتری به مردم در سیستان وبلوچستان ارائه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه