اخبار داغ

نصب ۲۰ دوربین مداربسته در مناطق حفاظت‌شده محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

نصب ۲۰ دوربین مداربسته در مناطق حفاظت‌شده محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از نصب ۲۰ دوربین مداربسته در مناطق حفاظت‌شده محیط زیست استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس سید اسدالله هاشمی امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و فرهنگ سازی را، شاه کلید موفقیت در هر کار دانست و گفت: معتقدیم تنها راه نجات و حفظ محیط زیست فرهنگ سازی است و نگاه فانتزی آفتی برا محیط زیست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی انعقاد تفاهمنامه با تشکل های محیط زیستی را نخستین در استان دانست و افزود: برای نخستین بار با تشکل ها زیست محیطی  مردم نهاد، انعقاد تفاهمنامه و قرارداد صورت گرفت تا در حوزه آموزش جوامع محلی، کمک به اطفاء حریق جنگل یاریگر محیط زیست استان باشند.

,

هاشمی با اشاره به افزایش چشم گیر آموزش محیط بانان گفت: آموزش حقوقی و تخصصی محیط بانان در این چند سال بی سابقه بوده است و محیط بانی نداریم که بدون آموزش باشد.

,

وی کمبود محیط بان برای استان را یاد آور شد و گفت: استان با کمبود محیط بان مواجهه است اما برای نخستین بار، با همکاری دانشگاه یاسوج با نصب 20 دوربین مدار بسته سعی کرده ایم  با هوشمند سازی مناطق تا حدودی مشکل کمبود محیط بان را حل کنیم، گرچه سالانه  7 محیط بان به استان اضاافه می شود.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: دوربین های نصب شده در مناطق به آتش سوزی، صدای اره برقی، شلیک گلوله  حساس بوده  و حتی قادرند تصاویر متخلفین احتمالی شکار و صید را ضبط نموده و بصورت آنلاین به مرکز پایش در اداره کل منتقل نمایند.

,

هاشمی ثبت 22 تصویر از پلنگ در 14 هزار هکتار دنا  را بی نظیر دانست و گفت: با کمک سید جواد هادی اصل  مستندساز و فعال محیط زیستی 18 قلاده از این پلنگ ها شناسنامه دار شدند و درصددیم که بخش اعظمی از مناطق که هنوز باقی مانده است را نیز پایش نمایم که قطعا" با تراکم بالای پلنگ در دنا مواجهه خواهیم شد.

,

وی گفت: شناسنامه دار کردن پلنگ بدین معنی است، همانگونه که هر انسان اثر انگشت به خود را دارد پلنگ ها از نظر نوع خال  خاص می باشند و هرگز پلنگی پیدا نخواهد شد که خال های یکسانی داشته باشند.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آتش سوزی را بلای جنگل های بلوط دانست و گفت: 40 درصد از آب شیرین کشور توسط جنگل ها زاگرس تامین می شود اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد آتش سوزی هایی هستیم که در حال نابودی این سرمایه های عظیم هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه