اخبار داغ

تمایل سرمایه گذاران برای حضور در خراسان جنوبی

تمایل سرمایه گذاران برای حضور در خراسان جنوبی
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی از افزایش تمایل به سرمایه گذاری در بخش صنعت خراسان جنوبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،عباس جرجانی رئیس سازمان صمت استان در نسشت خبری خود به مناسبت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴۷۰ میلیارد تومان در بخش صنعت استان سرمایه گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ برابر افزایش دارد، گفت: در بهار امسال هم سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری در بخش صنعت با ۳ برابر افزایش به ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

جرجانی به اشاره به اینکه در کنار معادن طلای استان تا پایان پاییز ۳ واحد فرآوری طلا به بهره برداری می‌رسد، افزود: بر اساس رایزنی‌های انجام شده قرار است در استان شهرک خصوصی طلاسازی راه اندازی شود تا زنجیره طلا در استان کامل شود.

,

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد طرح‌های ارائه شده در ستاد توسعه خاوران در بخش صنعت است، گفت: تاکنون روند سرمایه گذاری ۹ طرح صنعتی آغاز شده و زیرساخت‌های آن در حال تأمین است.

,

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه تولید آزمایشی واحد احیاء فولاد قاین در اوایل سال انجام شد اما به دلیل خرابی یکی از قطعات اصلی راه اندازی کارخانه به تعویق افتاد، گفت: قرار است تا پایان تیر واحد احیاء این کارخانه به بهره برداری برسد و واحد تولید مقاطع فولادی هم که ۸۵ درصد پیشرفت دارد تا پایان ۱۴۰۰ آغاز به کار خواهد کرد.

,

معاون امور صنایع سازمان صمت استان هم سال ۱۴۰۰ را سال خوش صنعت استان دانست و گفت: امسال ۴۵ واحد صنعتی از جمله فولاد قاین، واحد‌های فرآوری طلا، کنستانتره‌های زغال سنگ و مس، فرآوری منیزیت و اجرام نسوز، تولید کاشی و سرامیک و طرح توسعه کویر تایر با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد.

,

حسن نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۱ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشته اند، گفت: امسال هم ۱۹ واحد صنعتی دیگر تولید خود را مجدد آغاز خواهند کرد.

,

ایمان طلب معاون امور معادن سازمان صمت هم تعداد معادن استان را ۶۹۶ عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۴۲ درصد معادن استان غیر فعال بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده هم اکنون این تعداد به ۳۰ درصد یعنی ۲۲۵ معدن کاهش یافته است.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه