اخبار داغ

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

خرید تضمینی ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خراسان شمالی/ دلالان گندم رصد می‌شوند

خرید تضمینی ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خراسان شمالی/ دلالان گندم رصد می‌شوند
محمدجواد تشکری با اعلام اینکه تا به کنون در استان ۲۶ مرکز تضمینی خرید گندم در استان راه اندازی شده اند، گفت: با آغاز فصل برداشت گندم، تا به کنون حدود ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از گندمکاران استان خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصراترک، محمد جواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل برداشت گندم امسال تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان برای آسان سازی در دریافت گندم از گندمکاران استان افزایش یافته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

تشکری گفت: تعداد مراکز خرید گندم استان از سال گذشته تا به کنون به 26 مرکز افزایش یافته اند و به زودی تعدادی دیگر نیز برای خرید گندم از گندمکاران استان راه اندازی خواهند شد.

,

وی اعلام کرد: با آغاز خرید تضمینی گندم از گندمکاران استان، تا به امروز حدود 14 هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان با قیمت هر کیلو پنج هزار تومان ( با لحاظ افت مفید و غیر مفید) توسط این مراکز خریداری شده اند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به لحاظ کردن مشوق هایی برای گندمکاران نیز اشاره و عنوان کرد: درصورتیکه گندمکاران استان گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی گندم استان تحویل دهند، در سال زراعی آینده این گندمکاران در اولویت نخست دریافت خدماتی از جمله نهاده ها، کود و بذر قرار خواهند گرفت.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه خرید و ذخیره سازی خارج از شبکه گندم توسط دلالان نیز احتکار محسوب و با عوامل آن برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: قبل از آغاز خرید تضمینی گندم در استان بیش از 100 نفر از دلالان و واسطه ها را شناسایی کرده ایم که فعالیت آنان تحت رصد است.

,

تشکری توصیه کرد: دلالانی که گندم خریداری کرده اند، محصول خریداری شده خود را به سیلوهای خرید گندم استان تحویل دهند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه