اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بخش خصوصی قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می‌کند

بخش خصوصی قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می‌کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی، کشاورزان و بخش خصوصی به معنای واقعی تنظیم‌کننده قیمت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح‌اله اعظمی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به جزئیات طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی اظهار کرد: این طرح دارای دارای ۱۴ ماده قانونی است و تا جایی که ممکن بود با همه نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی مواد لازم اضافه و ایرادهای این طرح بررسی شده است اما قطعا این طرح ایراداتی دارد که با همکاری همه نمایندگان رفع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: یکی از مزایای این طرح ساماندهی تشکل‌های موجود در بخش کشاورزی است. تا کنون تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در بخش کشاورزی ساماندهی نشده‌اند و هر کدام فعالیتی جداگانه دارند که در این طرح به صورت ملی از بالا انجمن‌های بخش کشاورزی تشکیل شده و بعد به صورت استانی و شهرستانی تشکیل می‌شوند تا برای وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس مشخص شود و طرف خود را در مذاکرات مختلف بشناسند تا اگر قراراست از اتحادیه‌ای خاص دعوت کنند بداند چه کسی را می‌خواهند دعوت کنند.
,
 
,
این نماینده مجلس با اشاره به اعضای این ترکیب عنوان کرد: این طرح به خوبی دیوان‌سالاری را کاهش داده و به معنی واقعی کوچک کردن دولت و رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی و چابکسازی در آن رعایت شده و به معنای واقعی در این طرح نقش وزارت جهاد کشاورزی که نظارت است رعایت شده و نقش دخالت گری ندارد.
,
 
,
وی با اشاره به عضویت معاونت حمل و نقل وزیر جهاد کشاورزی در این طرح به منظور حمل و نقل محصولات کشاورزی بیان کرد: تلاش شده از نقش وزارتخانه‌های مختلف برای بهبود اجرای این طرح استفاده شود همچون بخش دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه که نقش بازاریابی محصولات کشاورزی در خارج از کشور را بر عهده دارد.
,
 
,
اعظمی به نقش تأثیرگذار و مهم تشکل‌ها در بهبود و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی اشاره و مطرح کرد: تشکل‌ها می‌توانند در سیاست‌های مهم تاثیرگذار بوده و دارای نقش باشند و اگر وزارت جهاد کشاورزی ما نتوانسته به هدف اصلی خود برسد تشکلی نبوده که بتواند از تشکل‌های مربوطه مطالبه‌گری کند بنابراین از این پس به این تشکل‌ها بهای بیشتری داده خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد از کشاورزی در کشور به‌صورت خرده مالکی است، گفت: در ماده ۹ این طرح اشاره شده به منظور یکپارچه سازی اراضی طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده تا کشاورزان به صورت شرکت سهامی زراعی کوچک یا شرکت کشت و صنعت با همدیگر کشاورزی کنند.
,
 
,
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین از نقش بخش خصوصی در تنظیم قیمت‌ها در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاوریی یاد کرد و افزود: در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی یکی از نکات خوبی که انجام شد ترکیب به گونه‌ای تنظیم شده که کشاورزان و بخش خصوصی به معنای واقعی تنظیم کننده قیمت خواهند بود.
,
 
,
به گفته وی تسریع در سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در راستای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و پرورش دام و طیور و آبزیان و کشت قارچ از دیگر سرفصل‌های مهم حمایتی در این طرح است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه