اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان تأکید شد؛

دولت آینده با قاطعیت انقلابی پاسخ گستاخی های آمریکا را خواهد داد/ تزریق واکسن ایرانی توسط رهبری حامل پیام خودباوری ملی بود

دولت آینده با قاطعیت انقلابی پاسخ گستاخی های آمریکا را خواهد داد/ تزریق واکسن ایرانی توسط رهبری حامل پیام خودباوری ملی بود
آیین وحدت بخش نماز جمعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی از نقاط استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ خطبه های نماز جمعه این هفته در برخی از نقاط استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نرماشیر: ما نیاز به مذاکره با آمریکا نداریم

, نرماشیر: ما نیاز به مذاکره با آمریکا نداریم, نرماشیر: ما نیاز به مذاکره با آمریکا نداریم,

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد با تأکید بر اینکه خداترس باشید تا رستگار شوید، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید قطعا مشکلات بزرگی از روی دوش مردم برداشته می شود.

,

خطیب جمعه نرماشیر حضور ملت در انتخابات را پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: ملت ما پایبند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با حضور خود در انتخابات نشان دادند.

,

وی افزود: ما نیاز به مذاکره با آمریکا نداریم مشکلات ما داخلی هستند و قطعا بزودی حل می شوند و آمریکا هم هیج غلطی نخواهد کرد.

,

حجت الاسلام ایرانژاد در پایان از مردم خواست و گفت: مردم عزیز پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، کرونا رحم ندارد، تنها راه نابود کردن این ویروس منحوس کرونا، رعایت کردن پروتکل های بهداشتی هستند؛ بنده از مردم خواهشی دارم این امر مهم را جدی بگیرند که به لطف پروردگار بتوانیم این ویروس را ریشه کن کنیم.

,

کهنوج: دولت آینده با قاطعیت انقلابی پاسخ گستاخی های آمریکا را خواهد داد

, کهنوج: دولت آینده با قاطعیت انقلابی پاسخ گستاخی های آمریکا را خواهد داد, کهنوج: دولت آینده با قاطعیت انقلابی پاسخ گستاخی های آمریکا را خواهد داد,

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اسلام دین جامعى است، صبر و تقوا در کنار توجّه به مرزها و تأکید بر استقامت در برابر دشمن، نیاز به یک سیاست مبنی بر حکومت است.

,

خطیب جمعه کهنوج با اشاره به حضور چند ماهه آیت الله سید ابراهیم رئیسى در قوه قضاییه تصریح کرد: حرکت جهادى و شبانه‌روزى ایشان در قوه قضاییه اعتماد مردم را دو چندان کرد و همچنین با افزایش امید مردم به‌این قوه، سرمایه اجتماعى نظام ارتقاء یافت که جاى سپاس و تقدیر دارد.

,

خطیب جمعه کهنوج با توجه به اقدام حکیمانه رهبر انقلاب در دریافت واکسن ایرانى عنوان کرد: این اقدام رهبر حکیم انقلاب، نشان دهنده قدرت و اقتدار علمى ایران است که ثابت میکند ایران جزو شش کشور برتر جهان در این عرصه است.

,

صادقی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اینکه مى‌توانستند به‌ خاطر شرایط سنى در همان ابتداى کار واکسن خارجى دریافت کنند؛ اما از این کار استنکاف کردند؛ این یعنى راه علاج مشکلات و نسخه نجات، تکیه بر توان و ظرفیت‌هاى داخلى است.

,

نماینده ولی فقیه در شهر کهنوج با اشاره به سخنان روز دوشنبه رئیس مجلس مبنى بر این‌که ایران پس از موعد اعلام شده، فیلم‌هاى سه ماه گذشته از مراکز هسته‌اى را تحویل نخواهد داد،خاطر نشان کرد: پیداست که ایران همچنان بر مواضع قبلى خود پا برجاست،رییس جمهور منتخب و دولت آینده باید با اقتدار و قاطعیت انقلابى پاسخ گستاخى‌هاى آمریکا را باهوشمندى بدهند.

,

آسمینون منوجان: واکسن ایرانی؛ اولین واکسن تولید شده جهان اسلام است

, آسمینون منوجان: واکسن ایرانی؛ اولین واکسن تولید شده جهان اسلام است, آسمینون منوجان: واکسن ایرانی؛ اولین واکسن تولید شده جهان اسلام است,

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: جمعه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن کوو برکت را تزریق کردند پس از این اقدام درس‌آموز و حکیمانه شاهد سه موضع عمده بودیم اول نظرات موافق که این اقدام را شجاعانه و نشان از اقتدار ایران اسلامی و آینده‌نگری رهبر انقلاب دانستند.

,

وی افزود: دوم مخالفانی که از سر دلسوزی اما ناآگاهی و جزئی نگری بدون توجه به لوازم مواضع خود، سخن از خطر نفوذ و به خطر افتادن جان مقام معظم رهبری گفتند و با ناآگاهی از تحمیل نظرات کارشناسان نفوذی به رهبر انقلاب سخن گفتند .

,

خطیب نماز جمعه آسمینون تصریح کرد: سوم رسانه های استکباری و صهیونیستی که با تمام وجود تلاش کردند این اقدام وطن دوستانه و افتخار آمیز را تخطئه و زیر سوال ببرند ابتدا منکر وجود واکسن ایرانی شده و ایران را در تولید واکسن ناتوان قلمداد کردند و سپس گفتند که رهبری واکسن خارجی زده و این فقط یک حرکت نمایشی است.

,

حجت الاسلام احمدی نیک عنوان کرد: اما آنچه در این میان مهم است چند نکته است اول اینکه واکسن برکت نه اولین واکسن ایرانی بلکه اولین واکسن تولید شده در جهان اسلام است که نه تنها افتخار ملی بلکه افتخاری برای جهان اسلام است و دوم جهان برای اولین بار شاهد است که یک رهبر مذهبی که مرجع تقلید جهان اسلام و الگوی بسیاری از مردم مسلمان و آزادیخواه جهان است برای پیشرفت دانش بومی و فرهنگ ملی آستین همت را بالا می‌زند و داوطلب دریافت واکسن می‌شود .

,

وی افزود: سوم این افتخار ملی و اسلامی در اوج تحریم ها و به همت جوانان و دانشمندان مومن و انقلابی بومی به دست می‌آید چهارم این اقدام رهبر حکیم انقلاب در سطح خارجی و بین‌المللی پیامک قدرت و اقتدار علمی که نشان می‌دهد ایران جزء ۶ کشور برتر جهان در تولید واکسن است .

,

خطیب نماز جمعه آسمینون‌ بیان کرد:علاوه بر این زدن واکسن داخلی توسط رهبر انقلاب یعنی اینکه راه علاج مشکلات و نسخه نجات تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی است تولید واکسن توسط جوانان به حمایت رهبری از طریق تزریق این واکسن تفسیر بارز خودباوری ما می‌توانیم است و اعتماد به جوانان و توان داخلی است.

,

وی افزود: لذا باید قدردان چنین جوانان و دانشمندان و همچنین قدردان چنین رهبر حکیم ،عالیقدر، دوراندیش و آینده نگری باشیم.

,

این مقام مسئول با اشاره به ششم تیر تا ۱۲ تیر که به هفته حقوق بشر آمریکایی معروف است گفت از ترور آیت‌الله شهید بهشتی تا زدن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس و... غرب به واسطه انواع جنایات علیه بشریت و تمدن در این آزمون مردود شده است.

,

ریگان: دولت آمریکا، ساختار رو به افول است

, ریگان: دولت آمریکا، ساختار رو به افول است, ریگان: دولت آمریکا، ساختار رو به افول است,

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده با بیان اینکه تفکر ایثار و شهادت در بین مردم زنده است، گفت: حادثه تلخ سال ۱۳۶۷برای هواپیمای مسافربری ایران رخ داد،توسط کسانی بود که دم از حقوق بشر می زنند و می گویند ما حقوق بشر را رعایت می کنیم.

,

امام جمعه شهرستان ریگان عنوان کرد: در خطبه های نماز سخنان گهربار حضرت آقا آیت الله خامنه ای را می گویم،خاک برسر آن ذلت که زیر بار تهدید های آمریکا برود.

,

وی اظهار کرد: چه ساده لوحی است که کسانی بگویند بروید پشت میز مذاکره با یک دستگاه متکبر و بی اعتماد به اصول انسانی و حقوق بین الملل و بنشینیم ،ملت ایران می دانند،مردم ولایت مدار و قهرمان ریگان می دانند که در انتخابات امسال صفحه ی روشنی را برای آیندگان ترسیم کردند.

,

رضا زاده با تأکید بر اینکه همه می دانند که آمریکای جنایت کار دشمن قسم خورده ماست، اظهار کرد: خودشان در مدیریت کشورشان لنگ مانده اند.

,

امام جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه ساختار کشور و دولت آمریکا، یک ساختار تخریب شده و رو به افول است، ابراز کرد: همه ما یک صدا همراه با رهبر عزیزمان، بسیجیان، نظامیان،فرهنگیان، ملت وفادار به جمهوری اسلامی و...در نماز جمعه فریاد بر می آوریم برای دفاع از آن کودکی که ناو جنگی آمریکا به او شلیک کرد و در دریای خلیج فارس افتاد.

,

وی با اشاره به روز ۱۳ تیر ماه بنا به روایتی مصادف با شهادت امام رضا(ع) است، خاطر نشان کرد: به همین مناسبت از مناره های مساجد شهرستان و روستاها قبل از اذان مغرب در این روز صلوات خاصه امام رضا پخش خواهد شد.

,

کوهبنان: آیت الله رئیسی امید مردم به عدالت اسلامی را زنده کرد

, کوهبنان: آیت الله رئیسی امید مردم به عدالت اسلامی را زنده کرد, کوهبنان: آیت الله رئیسی امید مردم به عدالت اسلامی را زنده کرد,

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اهمیت دادن به نماز از جمله موارد فلاح و رستگاری انسان و مجوز حضور او به بهشت است نمازی که بدور از ریا و همراه با حضور قلب باشد.

,

وی تاکید کرد: نمازگزاران عامل به زکات و خمس هستند در کنار پرداخت واجبات بر مستحبات هم تاکید دارند، اهل عفت و‌ پاکدامنی هستند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند.

,

امام‌ جمعه کوهبنان با توجه به اهمیت حجاب و عفاف افزود: در شهری که مامن و جایگاه عرفا، شهدا و علماست همگان باید بر رعایت حجاب مراقبت کنند.

,

وی به دیدار آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: حرکت و کار ایشان مصداق کار جهادی و شبانه روزی است در حالی که ایشان امید مردم به عدالت اسلامی و قوه قضاییه را زنده کرد.

,

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: مقام معظم رهبری در حکم ریاست جدید قوه قضائیه بر گسترش عدالت، احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه قاطع با فساد، استفاده از وجود نیروهای صالح و تربیت مدیران شایسته، تکریم قضات، ارتباط و حضور در بین مردم و..... تاکید نمودند.

,

وی یادآور شد: باید از خدمات ارزنده ریاست دادگستری، قضات و نیروهای خدوم دادگستری کوهبنان هم تقدیر کرد.

,

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در هفته حقوق بشر آمریکایی هستیم هفته ای که سراسر از شرارت ها و ترورها توسط استکبار جهانی بود آمریکا همواره از دشمنان بشریت و تروریست ها حمایت می کند و ایران را به رعایت نکردن حقوق بشر محکوم می کند.

,

وی ابراز داشت: همه دولت های آمریکایی مستکبر و آدم کش بودند حتی کشورهایی که با آنان همراه هستند از جمله کشورهای اروپایی همین ویژگی را دارند در حالی که در یمن ، فلسطین و غزه جنایت ها دارند، دانشمندان هسته ای ما را ترور نمودند و مظلومانه سردار دلها را به شهادت رساندند اما بازهم دم از حقوق بشر می زنند.

,

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی را در شهرستان داریم که زمینه ساز آشنایی جوانان و کودکان با فرهنگ اهلبیت و فرهنگ‌رضوی است لذا اهل علم، دانش آموزان و دانشجویان در این جشنواره حضوری فعال داشته باشند.

,

وی ادامه داد: طرح شمیم رضوی از سوی آستان قدس با پویش شکوه مادری در حال اجراست که مادران زیر ۴۰ سال که فرزند چهارم دارند مورد ترغیب و اهدای هدایا از جمله زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) قرار می گیرند.

,

فهرج: تزریق واکسن ایرانی توسط رهبری حامل پیام خودباوری ملی بود

, فهرج: تزریق واکسن ایرانی توسط رهبری حامل پیام خودباوری ملی بود, فهرج: تزریق واکسن ایرانی توسط رهبری حامل پیام خودباوری ملی بود,

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تزریق واکسن ایرانی کوو برکت توسط رهبر معظم انقلاب گفت: این اقدام رهبر حکیم انقلاب در سطح بین المللی حامل پیام قدرت و اقتدار علمی و در سطح داخلی پیام اعتماد و خودباوری ملی را به همراه داشت.

,

وی افزود: واکسن برکت اولین واکسن ایرانی تولید شده در جهان اسلام به شمار میرود که نه تنها افتخار ملی بلکه افتخاری برای جهان اسلام است.

,

خطیب جمعه فهرج همچنین در باب زبان بدن حضرت آقا حین تزریق واکسن اظهار کرد: نوع ورود، نشستن، چشم دوختن و سخن گفتن ایشان ده ها پیام و نکته داشت که نماد اقتدار و هیبت ایران عزیز و سمبل مقاومت ایرانی، خودباوری و اعتماد ملی بود.

,

آقاملایی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با رییس قوه قضاییه و مدیران این دستگاه اشاره و بیان کرد: آنچه در بیانات ۷ تیر ماه حضرت آقا شاهد بودیم «یک روایت درست و صادقانه» از انتخابات ۱۴۰۰ بود.

,

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات در زیر سهمگین ترین تهاجم رسانه ای دشمن انجام شد و بازنده اصلی آن استکبار جهانی و امپراطوری رسانه ای غربی، عبری، عربی و برخی عناصر و جریان های عقب مانده سیاسی در داخل بودند که بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند و در آرزوی مشارکت زیر ۳۰ درصدی ماندند.

,

جیرفت: تبلور واقعی حقوق بشر در اسلام و کلام امام علی(ع) است

, جیرفت: تبلور واقعی حقوق بشر در اسلام و کلام امام علی(ع) است, جیرفت: تبلور واقعی حقوق بشر در اسلام و کلام امام علی(ع) است,

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه گفت: در سوره اعراف می خوانیم که حضرت موسی (ع) از خدا برای قومش حسنه‌ای درخواست می کند و خداوند، این دعای حضرت موسی (ع) را برآورده می فرمایند و خداوند می فرمایند که عذابم شامل کسی می‌شود که بخواهم و رحمت خدا واسعه هست و همه را فرا گرفته است.

,

وی ضمن اشاره به اینکه، در باب مجازات، خدا حق دارد که از عذاب بعضی‌ها به خاطر لطف گذشت کند، افزود: در دعای کمیل می خوانیم که رحمت خدا هرچیزی را فرا گرفته و همچنین در روایات، می خوانیم که این سخن خدا آنچنان امیدوار کننده بود که حتی شیطان هم فکر کرد که مورد رحمت خدا قرار می‌گیرد.

,

وی افرادی را که بالفعل می‌توانند از رحمت خدا استفاده کنند، چهار دسته برشمرد و بیان داشت: اولاً انسان هایی که تقوا دارند، ثانیاً کسانی که اهل زکات هستند و زکات مال، علم و نعمات الهی را پرداخت می کنند ثالثاً کسانی که ایمان راسخ به خدا دارند و رابعاً کسانی که اهل ولایت هستند و از ولایت پیروی می کند، بالفعل می‌توانند از رحمت خداوند استفاده کنند

,

امام جمعه جیرفت گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سه روز بعد از دریافت واکسن کرونای ایرانی با ریاست قوه قضاییه آیت الله رئیسی منتخب ریاست جمهوری بودند، دیدار کردند.

,

وی تصریح کرد: این دیدار، سه روز بعد از تزریق واکسن کرونای داخلی بود که واکسن داخلی زدن رهبر بسیار مهم است و بازتاب های بسیار مهمی داشت و معاندین سعی کردند روایت جعلی از این حماسه گزارش دهند که نتوانستند و خواستند چنین وانمود کنند که رهبری قبلا واکسن زده یا این مراسم در زمستان بوده و خوشبختانه این تزریق واکسن چنان واضح بود که نتوانستند ابهت این کار را از بین ببرند.

,

وی افزود: دیدار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با آیت الله رئیسی، سه روز بعد از تزریق واکسن کرونای ایرانی، درواقع افتخاری برای واکسن داخلی بود.

,

خطیب نمازجمعه جیرفت با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از شخصیت شهید بهشتی، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نقش و کارهای مثبت آیت الله رئیسی اشاره کردند که جناب رئیسی بتوانند مانند قوه قضاییه در قوه مجریه هم تحول ایجاد کنند که همگی امیدواریم و از خدا می‌خواهیم که ایشان در این قوه‌ی مهم مجریه هم موفق و موید باشند.

,

وی آنچه را که امروز در کشورهای همسایه مانند عراق می گذرد، بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد: رژه باشکوه حشدالشعبی نشان دهنده‌ی این است که پیوند بسیج عراق با بسیج ایران پیوندی ناگسستنی است.

,

وی افزود: این رژه، نشان‌دهنده آن است که این توان در آنها وجود دارد که نیازی به آمریکایی ها و خارجی ها در کشور عراق ندارند و مصوبه مجلس عراق باید اجرایی بشود و آنقدر آمریکایی‌ها از این رژه با شکوه عصبانی شدند که روز بعد، مقر حشدالشعبی را در مرز عراق و سوریه بمباران کرده و چند نفر را به شهادت رساندند.

,

حجت الاسلام تارم، ناامنی های امروز در افغانستان را نتیجه حضور آمریکا در این کشور دانست و بیان کرد: آمریکایی‌ها برای این که جای پای خودشان را نگه دارند، این ناامنی ها را ایجاد می کنند.

,

وی شهادت حضرت آیت الله صدوقی، شهید محراب را گرامی داشت و گفت: که ایشان، مرد کم نظیری بود و نقش او در یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بر کسی پوشیده نیست و فرمایشات امام راحل (ره) در جنوب و جنوب شرق کشور توسط این شهید، بین انقلابیون ابلاغ می‌شد.

,

وی تصریح کرد: منافقین نتوانستند وجود این بزرگوار را تحمل کنند و ایشان را شهید کردند و منافقین در واقع کسانی هستند که بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را کشتند و اکنون مدعی حقوق بشر هستند و آمریکایی هایی که به سیاه پوستان کشور خودشان رحم نمی کنند یا کانادا که گور دسته جمعی از اطفال دارد جایی برای ادعای حقوق بشر ندارند و کارنامه آنها در حقوق بشر، سیاه است.

,

امام جمعه جیرفت افزود: آنها به هواپیمای مسافربری هم رحم نکردند و جنایات آنها در فلسطین، سوریه و عراق بر کسی پوشیده نیست.

,

وی تبلور واقعی حقوق بشر را در اسلام و کلام امام علی علیه السلام اعلام کرد و گفت: امام علی علیه السلام به مالک اشتر نوشتند: یا مالک همه مردم یا برادر دینی تو هستند که حقوق دینی دارند و یا در خلقت با تو شریک اند که حقوق بشر دارند.

,

وی به مناسبت‌های هفته آینده اشاره کرد و افزود: روز سه شنبه، روز دحوالارض یا تولد زمین است که به روزه و عبادت در آن روز سفارش شده است و همچنین مناسبت دیگر، شهادت امام رضا (ع) می‌باشد که تسلیت عرض می‌کنم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه