اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

حقوق بشر؛ ابزاری برای پیشبرد اهداف بزرگترین جنایت‌کار/ نگاه تهاجمی آمریکا به کشوری که از آزادی و دموکراسی برخوردار است

حقوق بشر؛ ابزاری برای پیشبرد اهداف بزرگترین جنایت‌کار/ نگاه تهاجمی آمریکا به کشوری که از آزادی و دموکراسی برخوردار است
هانی‌زاده گفت: نگاه غرب و آمریکا در موضوع حقوق بشر در مورد ایران، کاملا تهاجمی است، در حالی که در سطح منطقه، ایران بیشترین رعایت حقوق بشر را دارد و از آزادی و دموکراسی قابل قبولی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در خصوص هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مسئله حقوق بشر دارای ابعاد گوناگون است و احترام به آزادی های فردی و اجتماعی، عدم طبقه بندی شهروندان، آزادی قومیت ها، احترام به زنان و رعایت حق کودکان، داشتن انتخابات آزاد و دموکراتیک و ... بخشی از پروسه حقوق بشر است که فلاسفه جهان در صدها سال گذشته آن را مورد توجه قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی تاکید کرد: حقوق بشر یک مسئله انسانی است و حتی مذهب هم نمی تواند در آن دخالت داشته باشد و به همین دلیل مسئله حقوق بشر قبل از اینکه به دین و مذهب ربطی داشته باشد، به انسانیت بستگی دارد.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسئله حقوق بشر یک مسئله پیچیده است و قدرت‌های فرامنطقه‌ای از این موضوع به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خودشان استفاده می کنند. 

,

هانی زاده افزود: در طول چند دهه گذشته، آمریکا و کشورهای اروپایی، با بهره گیری از موضوع حقوق بشر؛ تقابل یک سویه ای با کشورهای مستقل دارند و آنها را مورد انتقاد شدید قرار می دهند.

,

وی بیان کرد: به نظر می رسد مسئله حقوق بشر در جایی که در خدمت منافع آمریکا است، به عنوان یک ابزار خوب و قابل دفاع تلقی می شود، در حالی که برخی از کشورهایی که با آمریکا مشکلات سیاسی و زاویه دارند، حتی اگر حقوق بشر را کاملا رعایت کنند؛ مورد انتقاد شدید آمریکا قرار می گیرند.

,

نگاه تهاجمی غرب و آمریکا در موضوع حقوق بشر نسبت به ایران

, نگاه تهاجمی غرب و آمریکا در موضوع حقوق بشر نسبت به ایران, نگاه تهاجمی غرب و آمریکا در موضوع حقوق بشر نسبت به ایران,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وجود نمونه های بسیاری از نقض حقوق بشر در سطح منطقه، اظهارکرد: به طور مثال در حالی که در بحرین؛ بیش از ۱۰ سال است که مردم آن علیه حاکمیت دست به تظاهرات می زنند و کشتارها، زندان ها و سلب تابعیت ها همه در برابر چشم غربی ها و نهادهای حقوق بشری اتفاق می افتد، اما غرب، آمریکا و نهادهای مدعی حقوق بشر، هیچ گونه اقدامی برای منع کشتار مردم بحرین انجام نمی دهند. همین اتفاقات در سایر کشورهای عربی نیز اتفاق می افتد.

,

هانی زاده تاکید کرد: اما از طرف دیگر نگاه غرب و آمریکا در موضوع حقوق بشر در مورد ایران، کاملا تهاجمی است، در حالی که در سطح منطقه، ایران بیشترین رعایت حقوق بشر را دارد و از آزادی و دموکراسی قابل قبولی برخوردار است.

,

وی افزود: متاسفانه آمریکا بیشترین ناقض حقوق بشر در خود آمریکا و خارج از آن است، بطوری که طی سالهای گذشته سیاه پوستان آمریکا بیشترین آسیب ها را از سفیدپوستان دیده اند و تضاد بین سفید پوستان و سیاه پوستان و نقش حاشیه ای سیاه پوستان و رنگین پوستان در آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا خیلی پایبند به حقوق بشر نیست.

,

آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند

, آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند , آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند ,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جنایت های آمریکا در عراق، افغانستان و جنایت این کشور در کشورهای غرب آسیا و افریقا، نشان می دهد که این کشور اعتقادی به حقوق بشر ندارد، بیان کرد: حضور ۲۰ ساله ناتو و آمریکا در افغانستان هم به تقابل جریان های طایفه ای و مذهبی این کشور منجر شده و ملت افغانستان به خاطر حضور نامشروع آمریکا تاوان سنگینی را پرداخت کرده است و به همین دلیل آمریکا در تشدید تقابل قومیتی و مذهبی در کشورهای غرب آسیا نقش داشته است.

هانی زاده یادآور شد: از جمله مهم ترین جنایات آمریکا در گذشته، کودتا علیه دولت مردمی مصدق در سال ۱۹۵۳ و سرنگونی این دولت، نقش داشتن در کودتای نوژه در جنگ عراق علیه ایران، استفاده از اورانیوم ضعیف شده علیه مردم عراق، بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در جنگ جهانی دوم بوده است و حاکی از این است که آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه آمریکا و لابی صهیونیستی بیشترین رسانه ها را در اختیار دارند، مسئله حقوق بشر را با اهداف خودشان تطبیق می دهند، ولی جامعه جهانی در برابر جنایت های آمریکا عاجز است و نمی تواند اقدامی تنبیهی علیه آمریکا انجام دهد. اما باید کشورها و ملت های منطقه از طریق آگاهی بخشی برای مردم تبیین کنند که آمریکا بیشترین و بزرگترین جنایات ها را مرتکب شده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه