اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

رئیسی چگونه حلقه مفقوده آرامش را به کشور بازمی‌گرداند؟

رئیسی چگونه حلقه مفقوده آرامش را به کشور بازمی‌گرداند؟
آرامش زایی به جای تنش زایی، شاید اولین اقدام موثر آیت الله رئیسی پیش و پس از انتخابات 28 خرداد بود؛ کاری که باعث می شود تا دولت جدید با ارتباط دوسویه و همراهی مردم و نخبگان از هر جناحی، کابینه ای با معیار امید و تغییر وضع موجود را تشکیل دهد.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در 28 خرداد امسال توانست با اختلاف قابل توجهی نسبت به سایر رقبای انتخاباتی خود اعتماد ملت را جلب کرده و به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور انتخاب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما آنچه باعث شد که سید ابراهیم رئیسی اعتماد جناح های مختلف سیاسی و نخبگانی را به خود جلب کند، مشی و رویه فراجناحی او بود.

,

رئیسی قبل از آنکه به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم معرفی شود، همواره در جریان تبلیغات انتخاباتی و مناظره ها بر این امر تاکید کرد که یک فرد فراجناحی است؛ او گفت من نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب ادعایی که با مرور سوابق رفتاری و عملکردی وی به خوبی به اثبات می رسد.

,

رئیسی در طول دوران مسئولیت خود در قوه قضائیه و آستان قدس رضوی نشان داد که عضو هیچ دسته و جناحی نیست و ارتباط جناحی با تشکیلات روحانیت که از سالیان طولانی مرسوم است، ندارد.

,

البته وی در دوران تبلغایت انتخاباتی سال 96 نیز بر فراجناحی بودن خود تاکید کرده بود و پس از پایان رقابت های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ابتکار گردهم آمدن نیروهای انقلابی را به خرج داد به طوری که به توصیه آیت الله رئیسی نیروهای انقلابی پس از انتخابات سال 96 به دور هم جمع شده و تشکیلات نویی را به وجود آوردند این در حالی بود که وی تنها مبتکر این تشکیلات بود و هرگز به آن ورود جدی نداشت.

,

دیدار با رسانه های منتقد حلقه مفقوده فضای رسانه ای - سیاسی کشور

, دیدار با رسانه های منتقد حلقه مفقوده فضای رسانه ای - سیاسی کشور, دیدار با رسانه های منتقد حلقه مفقوده فضای رسانه ای - سیاسی کشور,

رئیسی نه تنها در محافل سیاسی و اجتماعی نشان داد که چهره ای فراتر از قاعده های اصولگرایی و اصلاح طلبی است بلکه تنها چند روز مانده به انتخابات، دیدار با مدیران رسانه های اصلاح طلب و شنیدن دغدغه آنها خود اقدامی قابل توجه بود که با مثابه یک حلقه مفقوده در فضای سیاسی و رسانه ای کشور در طول چند سال اخیر به شمار می رود.

,

دیدار رئیسی با مدیران رسانه های اصلاح طلب آنچنان بازتاب گسترده ای داشت که توانست وی را در مورد اجماع عمومی و ائتلاف ملی قرار دهد.

,

پس از پایان رقابت های انتخاباتی 1400 رئیسی در نخستین نشست مطبوعاتی با رسانه های داخلی و خارجی گفت این مهم نیست کسی با من رابطه خوبی داشته باشد یا نه بلکه مهم این است که چه کسی کار بلد است؛ کسی که خوب کار کند عضو کابینه خواهد شد.

,

ترویج آرامش در کشور پس از انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب اقدامی بود که در تمام 8 سال گذشته در کشور رخ نداد و موجب شد که مردم هر روز با بحرانی تازه دست به گریبان باشند؛ نیروهای متخصص در این سالها به حاشیه رانده شده و افراد برای پست ها و مسئولیت های مختلف اتوبوسی جا به جا شدند.

,

تعطیلی ستادهای انتخاباتی برای قطع سهم خواهی ها

, تعطیلی ستادهای انتخاباتی برای قطع سهم خواهی ها, تعطیلی ستادهای انتخاباتی برای قطع سهم خواهی ها,

برخی شنیده ها حاکی از آن است که عزم رئیس جمهور منتخب برای جلوگیری از هرگونه سهم خواهی آنچنان جدی است که وی بلافاصله بعد از پایان انتخابات دستور منحل شدن و تعطیلی ستادهای انتخاباتی را صادر کرده است تا فضای هرگونه سهم خواهی از بین رفته و دولت آینده با معیار تخصص و در آرامش تشکیل شود.

,

ابتکار آیت الله رئیسی در راه اندازی سامانه معرفی اعضای کابینه نیز خود حاکی از تلاش رئیس جمهور منتخب برای برقراری ارتباط عمیق دولت با بدنه جامعه دارد.

,

دولت آینده به دنبال آن است که مردم خدمت رسانی را حس کنند و اگر وزیر یا مدیر و یا مسئولی خدماتی انجام می دهد این خدمات از سوی مردم مشاهده و ارتباط دولت و مردم دو سویه باشد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه