اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی:

هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه مستأجران را بدهد

هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه مستأجران را بدهد
اسلامی گفت: مستأجران باید طبق ضوابطی که وجود دارد باید در واحدهای خود ساکن باشند و هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه مراسم ورود ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور و همچنین امضای تفاهم‌نامه برقی کردن قطار حومه‌ای تهران- گرمسار، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: سال هاست موضوع برقی کردن راه آهن در دستورکار بوده که با وجود امضای قرارداد در سنوات گذشته عملاً هیچ اتفاق عملیاتی رخ نداد که دلایل گوناگونی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وزیر راه و شهرسازی در بیان برخی از دلایل برقی نشدن راه آهن، گفت: مهمترین دلیل برقی نشدن راه آهن استفاده و تاکید بر حضور کشور، فاینانس و شرکت خارجی بوده است.
,
 
,
عضو کابینه دولت دوازدهم تلاش‌های دولت دوازدهم را بر برقی کردن قطار برای امسال و در برنامه ورود ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور و امضای تفاهم‌نامه برقی کردن قطار تهران-گرمسار محقق دانست و افزود: امیدواریم موضوع برقی کردن قطار حومه‌ای تهران-گرمسار به دیگر خطوط نیز تسری یابد و با این کار عملاً بتوانیم برقی کردن قطارهای حومه‌ای را که رفت و آمد حومه به تهران و بالعکس را تسریع و تسهیل می‌کنند، سرعت ببخشیم.
,
 
,
اسلامی اظهار امیدواری کرد تا قطار برقی تهران-مشهد که مذاکرات برای انجام آن در حال بررسی است به زودی عملیاتی و اجرایی شود.
,
 
,
به دنبال احیای جاده ابریشم ریلی هستیم
, به دنبال احیای جاده ابریشم ریلی هستیم,
 
,
وی از دیگر موضوعات حائز اهمیت در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را تحول اساسی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا موضوع ترانزیت بین‌المللی به عنوان اولویت راه آهن پیگیری شود و با این کار در جهت احیای راه‌ابریشم گام‌های اساسی برداشته شود.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی توجه ایران و سایر کشورها به حمل و نقل ترکیبی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: امیدوار هستیم با گسترش زیرساخت‌های ریلی و شبکه ریلی بتوانیم هدف جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال را محقق کنیم و با این اقدام گام بزرگی در انتقال بار و مسافر از جاده به ریل برداریم.
,
 
,
وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر این مطلب که مصوبه ستاد اجرایی کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و همچنین تلاش برای جابه‌جا نشدن مستأجران به قوت خود باقی است، گفت: این مصوبه لازم الاجرا است و به خاطر پرهیز از انتقال ویروس کرونا تصویب شده است. اسباب کشی خود عامل بزرگ انتقال ویروس است بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا آن را ممنوع کرده است.
,
 
,
اسلامی تصریح کرد: باید مستأجران رعایت تعهداتی که در مصوبه آمده است را در واحدهای خود اجرا کنند و قرارداد تمامی مستأجران تمدید می‌شود.
,
 
,
به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستأجران صادر نمی‌شود
, به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستأجران صادر نمی‌شود,
 
,
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی این تمامی مصوبات مسکنی ستاد ملی مقابله با کرونا شورای حل اختلاف است و به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستأجران صادر نمی‌شود، افزود: این موضوع هم امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.
,
 
,
اسلامی از تمامی مالکان و مشاوران املاک درخواست کرد تا برای سلامت خود، مستأجران و مردم جامعه از فشار آوردن برای جابه جایی مستأجران پرهیز کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: از آژانس‌های املاک تقاضا می‌شود در این بخش همکاری لازم را داشته باشند تا میزان اسباب کشی کمتر شود چرا که جابه جایی و اسباب کشی خود عاملی برای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.
,
 
,
ما تکالیف خود در خصوص اجرای مالیات بر خانه‌های خالی را انجام داده ایم
, ما تکالیف خود در خصوص اجرای مالیات بر خانه‌های خالی را انجام داده ایم,
 
,
اسلامی همچنین درباره مالیات از خانه‌های خالی هم گفت: تکلیف را انجام داده ایم و یک میلیون و۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را معرفی کرده ایم و سازمان امور مالیاتی باید مالیات را اخذ کند و روشن است. مصوبه سال گذشته که اجرا شد و آمارها نشان داد که در شهرهای بزرگ حداقل ۶۵ درصد موفقیت داشتیم و در سایر شهرها ۸۵ درصد موفقیت داشته ایم.
,
 
,
وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: مستأجران باید طبق ضوابطی که وجود دارد باید در واحدهای خود ساکن باشند و رعایت حقوق مالکان را انجام دهند و افزایش مجاز نرخ اجاره هم همان سال گذشته که ۲۵ درصد بوده نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه بدهد و این مصوبه لازم اجرا است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه