اخبار داغ

مدیرعامل تعاونی دامداران استان یزد:

عزمی برای حل مشکلات دامداران یزدی نیست/ دامداری‌ها در آستانه ورشکستی قرار دارند

عزمی برای حل مشکلات دامداران یزدی نیست/ دامداری‌ها در آستانه ورشکستی قرار دارند
رشمی گفت: مشکلات دامداران را بارها به مسئولین استان انتقال داده ایم اما به نظر می رسد هیچ عزمی برای حل مشکلات دامداران وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین رشمی در گفتگو با یزدرسا،با بیان اینکه دامداران استان در حال ورشکستی کامل هستند اظهار داشت: یکی از عامل های این ورشکستی عدم همخوانی قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است که باعث شده دامدار عملا در حال ضرر دهی باشد و به همین علت بسیاری از دامداران استان در حال تعطیل کردن واحدهای دامی خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی ادامه داد: در جلسات ستاد تنظیم بازار که قرار است برای حل مشکل دامدار تصمیم گیری شود عملا هیچ دامداری حضور ندارد و علیرغم بیان مشکلات در دفعات متعدد ، اما هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.
,
 
,
رشمی با اشاره به اینکه اتحادیه دامداران خواهان انتقال فرآیند قیمت گذاری به وزارت جهاد کشاورزی است تصریح کرد: در حال حاضر اگر به صورت کامل تمام نهاده مورد نیاز دامدار به صورت دولتی تامین شود قیمت تمام شده شیر بین ۶۴۰۰تا۶۹۰۰تومان می باشد و این در شرایطی است که نهایتا ۶۰درصد نهاده مورد نیاز دامدار با نرخ دولتی تامین میگردد و مابقی نهاده موردنیاز را دامدار باید از بازار آزاد و با نرخهای بسیار بالا تامین کند.
,
 
,
وی ابراز داشت: دولت از دامداران انتظار دارد علوفه و دیگر مایحتاج مورد نیاز برای پرورش دام و تهیه شیر و فرآورده‌های دامی را گران بخرند، اما در عوض شیر و محصولات دامی دیگر را ارزان در اختیار مردم قرار دهد، چنین خواسته‌ای به هیچ وجه امکانپذیر نیست.
,
 
,
مدیرعامل تعاونی دامداران استان یزد در پایان اظهار داشت: در شرایطی که تولید شیر استان در حال حاضر حدود۸۰۰تن می باشد اما اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند و مشکلات دامداران برطرف نگرددبه طور قطع تا پایان از این میزان تولید حدود۳۰الی۴۰درصد کاهش می یابد که باعث بروز خسارتهایی در سطح استان خواهد بود.
,
 
,
شایان ذکر است دامداران استان به علت نارضایتی از  گرانی قیمت نهاده های دامی ودر مقابل، عدم همخوانی قیمت این نهاده ها، با قیمت تصویب شده در ستاد تنظیم بازار در رابطه با شیردر مقابل استانداری یزد دست به تجمع زدند تا صدای خود را به گوش مسئولین برسانند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه