اخبار داغ

کارشناس مواد مخدر هشدار داد؛

کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد افیونی در کهگیلویه

کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد افیونی در کهگیلویه
درخش گفت: زنگ خطر کاهش سن مصرف مواد مخدر در شهرستان کهگیلویه به صدا در آمده است و غفلت از آن صدمات و ضررهای جبران‌ناپذیری به آینده جوانان و شهرستان خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرهیز درخش کارشناس مواد مخدر در گفتگو با صبح زاگرس کاهش سن مصرف مواد مخدر در شهرستان کهگیلویه را  بزرگترین آسیب اجتماعی دانست و گفت: جای بسیار نگرانی است که اعتیاد به سیگار و قلیان  متاسفانه توسط خانواده‌ها نادیده گرفته شده و به راحتی از کنار آن می گذرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
درخش به باورهای غلطی که در بین جوانان شایع شده که مخدر گیاهی اعتیادآور نیست اشاره و افزود: این دست شایعات  باعث شده که جوانان گرایش بیشتری نسبت به مواد مخدر پیدا کرده بدون از آنکه از عواقب آن آگاه باشند.
,
 
,
 وی تصریح کرد: مصرف قرص‌های ریتالین و ترامادول در بین دانشجویان در ایام امتحانات نیز زیاد شده است و این باور را در بین جوانان به وجود آورده است که این قرص ها اعتیاد نمی آورد و متاسفانه شدت پیدا کرده که در مراجعات برای مشاوره و ترک زیاد با این موارد برخورد داشته و لازم است آن  کنترل اصولی و اگاهی توسط دانشگاه ها صورت بگیرید.
,
 
,
درخش کاهش سن اعتیاد به زیر ۱۵ سال را به تغییر سبک زندگی خانواده ها نسبت داد و گفت: وقتی مشغله والدین زیاد شده این امر باعث ایجاد شکافی عمیق بین والدین و فرزندان شده و از این رو جوانان به سمت دوستان ناباب و مواد مخدر جهت برای پر کردن این خلا کشیده می شوند.
,
 
,
این کارشناس افزود: اصلا این باور که مصرف مواد مخدر فقط مختص خانواده های فقیر و افراد بیکار است  صحت نداشته چرا که ما در بین مراجعان افراد سرشناس کارمند و حتی ثروتمندانی را داشته که به دام اعتیاد افتادند.
,
 
,
درخش گفت: حتما باید  خانواده‌ نظارت درست بر رفتار خود بین اعضای خانواده داشته باشند تا جوانان این سرمایه های  بزرگ  مرز و بوم از آسیب دور نگه داشته شوند.
,
 
,
وی ضمن تشکر از کارهای فرهنگی که در چند سال اخیر در سطح شهرستان صورت گرفته است افزود: مرگ میر بر اثر سو مصرف مواد مخدر نسب به قبل کاهش چشمگیری داشته و میطلبد همه نهادهای مسئول کارهای فرهنگی برای کاهش مصرف مواد مخدر بیشتر همکاری کرده تا جامعه ای عاری افراد گرفتار در دام اعتیاد داشته باشیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه