اخبار داغ

پیگیری‌هایی که به ثمر نشست؛

تعطیلی ۱۰ واحد مرغداری در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده

تعطیلی ۱۰ واحد مرغداری در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده
جمعی از مرغداران شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده با حضور در فرمانداری کهگیلویه از مسئولان خواستار پیگیری مشکل بیش از سه ماه تعطیلی ۱۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان‌ها شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس جمعی از مرغداران شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده با حضور در فرمانداری کهگیلویه از مسئولان خواستار پیگیری مشکل بیش از سه ماه تعطیلی ۱۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان‌ها شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
این مرغداران علت تعطیلی واحدهای خود را ابلاغ بخشنامه ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه۱۴۰۰ اعلام کردند.
,
 
,
تولیدات‌کنندگان پروش مرغ گوشتی گفتند بر اساس این بخشنامه مرغداران ملزم شده‌اند که ۹۰ درصد از مرغ تولیدی خود را تحویل جهاد کشاورزی و کشتارگاه ها دهند تا به دست مردم برسد.
,
 
,
تجمع کنندگان اعلام کردند که مرغداری های آنها قبل از تاریخ ابلاغ بخشنامه مرغ خود را با همکاری جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان ها به بازار عرضه کردند.
,
 
,
آنها عنوان کردند برای جوجه ریزی جدید و اخذ مجوز، سامانه ثبت اطلاعات برای آنها باز نشده  و مسئولان امر علت را عمل نکردن مرغداران به این بخشنامه بیان کردند.
,
 
,
حال این مرغداران که نسبت به این مساله اعتراض داشتند از مسئولان مربوطه انتظار پیگیری و حل مشکلاتشان را دارند و بیان داشتند مرتب پیگیر وضع پیشامده بوده اما بعد از گذشت بیش از چهار ماه مشکل آنها برطرف نشده است.
,
 
,
 مرغداران گفتند: بیش از ۵۰ نفر در این  واحدهای تولید مرغ گوشتی  کار می کردند که اکنون بیکار شدند.
,
 
,
آنها بیان داشتند حجم زیادی از دارو و خوراک طیور انبار شده در انبارهای آن در حال فاسد شدن است که ضرورت دارد هر چه زودتر این واحدها به چرخه تولید بازگردند.
,
 
,
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در این خصوص به خبرنگار صبح زاگرس گفت: در شهرستان کهگیلویه ۲۶ واحد مرغداری در حال فعالیت است  که سالانه بیش از ۵ هزار تن گوشت تولید و روانه بازار می شود.
, صبح زاگرس,
 
,
حکمت اله نریمانی به حل مشکلات این مرغداری ها اشاره و افزود: مکاتبات زیادی با مسولان استان و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته که امیدواریم در روزهای آینده مشکلات این واحدها حل و مرغداری‌های تعطیل شده به چرخه تولید باز گردند.
,
 
,
گفتنی است بیش از  ۷ واحد در شهرستان کهگیلویه و ۳ واحد در شهرستان های چرام ولنده تعطیل هستند که این واحد ها ظرفیت تولید حدود ۴۰۰ تن مرغ را در هر دوره دارند که این حجم از تولید میتواند مشکلات زیادی در بحث کمبود مرغ در بازار را حل کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه