اخبار داغ

امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

دولت، مجلس و دستگاه های نظارتی بر مسئله مسکن نظارت جدی داشته باشند

دولت، مجلس و دستگاه های نظارتی بر مسئله مسکن نظارت جدی داشته باشند
حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب گفت: دولت،مجلس و دستگاه های نظارتی بر مسئله مسکن نظارت جدی داشته باشند تا نرخ مسکن مهار گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، در موضوع مسکن و اجاره‌بها اظهار داشت: در بحث موضوع مسکن باید دولت جدید و دستگاه قضا ورود جدی در مهار نرخ مسکن داشته باشند و عدم توجه دستگاه‌های نظارتی باعث جولان دلالان مسکن و اقدامات برخی بنگاه‌های معاملات ملکی که همدست دلالان هستند، شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

امام جمعه گیلانغرب افزود: این موضوع مستأجران به ویژه خانواده های ضعیف و کم‌درآمد و جوانانی که تازه ازدواج کرده را کلافه کرده و باعث شده از نعمت مسکن محروم شوند و مسکن دار شدن برای محرومان به یک آرزو تبدیل شده است.

,

وی در خصوص احداث مسکن گفت: در رویکردی که دولت جدید و مجلس دارد مصداق عملی به روایات و مبانی دینی ما خدمت به جامعه و خدمت به مردم باشد با توجه به اینکه تمرکز دولت آینده طوری که در ایام قبل از انتخابات و بعد از انتخابات رئیس جمهور منتخب ایران داشته‌اند و ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید بود.

,

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری مسکن یکی از رشته‌های کارآفرینی است که می تواند صنایع زیادی را به کار بندازد و تولید و اشتغال آفرینی کند.

,

فاطمی نسب گفت: انتظار اینکه دولت آینده هم در همین موضوع که یکی از رشته‌های کارآفرینی است ورود جدی داشته باشد، موضوع تولید و اشتغال و مسکن را رونق ببخشد.

,

وی تصریح کرد: موضوع دوم در بحث احداث مسکن هم دولت آینده و هم مجلس باید جنبه‌های اجتماعی آن را در نظر بگیرد یکی از جنبه های اجتماعی بحث مسکن حقوق همسایه است که باید مراعات شود، رفاه و امنیت فراهم شود.

,

وی افزود: هم دولت و هم مجلس و هم دستگاه‌های نظارتی در این فصل از سال که فصل جابجایی مسکن هست باید جلوی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره‌بها را بگیرند اقدام مجلس برای تولید یک میلیون مسکن اقدام پسندیده‌ای است وعده های که رئیس جمهور منتخب برای مسکن محرومان دادند هم ایده مناسبی است.

,

وی اظهار داشت: متاسفانه در خصوص مشکلات مسکن، مسئولان دولتی به نوعی کنترل از دستشان خارج شده و انگار توان و عزم جدی هم بر نظارت بر مسکن ندارند خود مجلس و خود دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در کنترل قیمت اثرگذار باشند انگار توان جدی و نظارت بر مسکن در دولت فعلی وجود ندارد.

,

فاطمی نسب در پایان گفت: امیدواریم که متولیان امر هرچه زودتر به کمک افشار کم‌درآمد بیایند و اقشار کم درآمدی که در جامعه هستند و به عنوان قشر مظلوم بتوانند سرپناه برای خودشان تهیه کنند این موضوع هم نیازمند حمایت همه جانبه بین تمام نهادهای دولتی و خصوصی برای آرامش به بازار مسکن است که هم دولت جدید باید ورود جدی داشته باشه و هم مجلس انقلابی که در بسیاری از موضوعات ورود کرده و زحمات مسئولین و نماینده های مجلس قابل تقدیر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه