اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان:

شرایط خشکسالی دلیل افزایش قیمت نهاده‌هاست/ از مردم کرمان بواسطه گرانی قیمت شیر عذرخواهی می‌کنم

شرایط خشکسالی دلیل افزایش قیمت نهاده‌هاست/ از مردم کرمان بواسطه گرانی قیمت شیر عذرخواهی می‌کنم
باقری گفت: در حال حاضر با شرایط خشکسالی که پیش آمده قیمت نهاده ها با افزایش چندین برابری روبرو شده است و به هر جهت فشار مضاعفی روی دامدار وجود دارد و این نیست که دولت راضی باشد که دامدار در سختی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی باقری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با مشکلات اخیر گاوداری های استان اظهار کرد: خشکسالی سال جاری در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده که با افزایش ناگهانی قیمت نهاده های دامی بویژه علوفه های خشبی ازجمله کاه، بیده و سیلو ذرت ربرو شده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه این اتفاق تنها مربوط به استان کرمان نیست بلکه کل کشور را درگیر کرده است، اذعان کرد: در اینجا دامداران فشارهای زیادی متحمل می شوند و شیری که در مغازه بفروش می رسد قیمت آن نسبت به گاوداری ها زیاد است.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: درآمد و هزینه های آنها با هم همخوانی ندارد و گاوداران شرایط سخت اقتصادی را درک می کنند آنها نمی خواهند که قیمت شیر افزایش یابد زیرا می دانند با بالا رفتن قیمت شیر تقاضا کم خواهد شد.

,

باقری عنوان کرد: اتفاقی که در حال رخ دادن است افزایش قیمت نهاده های دامی است که فشار بسیار زیادی روی گاوداران علی الخصوص گاوهای شیرده داشته است و آنها انتظار سود در این شرایط سخت اقتصادی ندارند زیرا آنها مردم را درک می کنند و می دانند معیشت مردم سخت شده است.

,

وی با توصیه اینکه من از رسانه ها خواهش می کنم که با ما همراه شوند تا از برخی گاوداری ها بازدید به عمل بیاورند، خاطرنشان کرد: من می دانم که اکثر دامداران علوفه و نقدینگی ندارند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان بیان کرد: ما  از جمله استانهایی هستیم که از ابتدای سال این موارد را پیش بینی کردیم و حتی استاندار کرمان مکاتباتی با وزارت جهاد داشتند که قرار شد یکسری بسته های حمایتی در خصوص کمک در اختیار گاوداران قرار گیرد.

,

باقری با اشاره به تحصن چند روز پیش گاوداران در مقابل استانداری عنوان کرد:  بخشی از نهاده ها با ارز ۴۲۰۰ تومان توسط هیئت دولت در حال تامین است و البته باید گفت که شاهد افزایش قیمت همین نهاده ها نیز بوده ایم.

,

وی افزود: کرایه حمل نهاده ها از بنادر با افزایش چند برابری روبرو بوده است و در حال حاضر کامیون هایی که از کرمان برای حمل می فرستیم متاسفانه باید چندین روز در نوبت بماند که این شرایط را سخت تر کرده است.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: ۶۰ درصد علوفه دام را علوفه های خشکی از جمله کاه، بیده و ذرت علوفه ای است که در سال جاری به دلیل خشکسالی رویش آنها کم شده است.

,

باقری در رابطه با دپو شدن نهاده ها در گمرک عنوان کرد:  بخشی از نهاده وارد شده که متاسفانه در حال حاضر کامیونی نداریم که آن را از بنادر حمل کند و حتی در این رابطه مکاتبه شده است و تنها کامیون هایی که مواد معدنی را به بنادر حمل می کنند هنگام بازگشت از آنان خواسته شده تا نهاده حمل کنند.

,

وی در پاسخ به این سوال که مگر مجموعه کشاورزی و دستگاه های متولی ذخیره استراتژیک راهبردی در ارتباط تامین نهاده و علوفه ندارند که به کمبود برمی خورند، اذعان کرد: بخشی از نهاده هایی همچون جو، ذرت  قابل ذخیره سازی استراتژیک و تامین می باشند، اما بخشی نیز از جمله کاه، بیده و ذرت علوفه ای که در فصل تولید می شود باید توسط دامدار خریداری  و در طول سال استفاده کند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط خشکسالی که  پیش آمده قیمت  نهاده ها با افزایش چندین برابری روبرو شده است و به هر جهت فشار مضاعفی روی دامدار وجود دارد و این نیست که دولت راضی باشد که دامدار در سختی قرار گیرد.

,

باقری همچنین در پاسخ به این سوال که مگر برای تعیین قیمت شیر و مواد لبنی  کارگروه وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت شیر کشوری و  توسط ستاد تنظیم بازار کشور مشخص می شود و  حتی استان تقاضا داد که ۱۰ درصد از آن در اختیار خود استان قرار گیرد.

,

وی به دلالان این واسطه های مزاحم نیز اشاره کرد و گفت: دلالان در همه اصناف فعال هستند و سعی داریم که تشکل های دامی را فعال کنیم که یکسری مغازه هایی در سطح شهر ایجاد که تولید کننده خود بدون واسطه شیر را در اختیار مصرف کننده قرار دهد و هم اکنون نیز اکثر مغازه های سطح شهر به طور مستقیم با خود گاوداری ها در تماس هستند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: از مردم کرمان بواسطه افزایش قیمتی که در شیر رخ داد عذرخواهی می کنیم.

,

باقری تاکید کرد: مردم و شهروندان بدانند تعیین قیمت شیر دست دامدار نیست بلکه کشوری تعیین می شود و ما یک استان بسیار خشکی هستیم و کشت علوفه کم شده  و ما با مشکل برخورد کرده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه