اخبار داغ

مردم از سوءمدیریت‌ها خسته‌ شده‌ا‌ند؛

خاموشی‌های نامنظم داد مردم مازندران را درآورد

خاموشی‌های نامنظم داد مردم مازندران را درآورد
گلایه مردم از اطلاع رسانی ضعیف شرکت برق برای خاموشی‌ها علی‌رغم گذشت چند روز، هنوز این شرکت را به سر نظم در نیاورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ نبود اطلاع رسانی کافی و دقیق برای قطعی برق در شهرهای مختلف مازندران در کنار غافلگیری موجب نارضایتی مردم و بسیاری از کسبه شده است، انتشار جداول خاموشی نامنظم در روزهای اخیر و البته نبود برنامه دقیق برای اطلاع مردم از خاموشی‌ها، گلایه هایی را در پی داشته است، آن چه از گلایه های مردمی پیداست، در کنار این نبود اطلاع رسانی کافی، زمان‌بندی خاموشی‌ها با آن چه در عمل قرار است اتفاق بیفتد، یکسان نیست و این موضوع به کلاف سردرگم دیگری برای مردم تبدیل شده است.

یکی از شهروندان از اطلاع رسانی ضعیف جدول برنامه های خاموشی در مازندران گلایه می کند و می گوید: اصلاً نمی دانیم دراین روزهای گرم برق منطقه ما چه ساعاتی از روز دچار خاموشی خواهد شد، حتی با سامانه‌های تلفنی مختلف نیز برای پیگیری تماس می گیریم اما کسی پاسخگو نیست. یکی دیگر از شهروندان نیز در این زمینه می گوید: چرا جدول مشخص و دقیقی را تنظیم و به مردم شهرهای مختلف مازندران اطلاع‌رسانی نمی کنند؟ تا مردم زندگی خود را براساس آن تنظیم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,

فرد دیگری می‌گوید: واقعاً این از حقوق اولیه شهروندی است که دولت به آن اصلاً توجه نمی‌کند. این جدول‌بندی برای شهرها مگر چه مقدار زحمت دارد که شرکت توانیر این حداقل را انجام نمی‌دهد. در این مسئله و موضوعات متعدد دیگر، سئوال بنده از آقای استاندار و فرمانداران این است که نقش آنها در موضوع مشکلات مردم چیست؟!.

,

قطعی‌های برق در روزهایی که دمای هوا در استان مازندران افزایش یافته بود گلایه‌های زیادی را از سوی مردم به‌همراه داشت و در روند برخی مشاغل و کسب و کارها نیز اختلال ایجاد کرد.

جدا از قطعی برق، مردم نگرانی سوختن وسایل برقی و خانگی خود را هم دارند و ممکن است برای آن‌‌ها خسارت سنگین به‌همراه داشته باشد آن هم در شرایطی که قیمت وسایل برقی و خانگی بسیار افزایش یافته و زندگی برای قشر ضعیف بسیار سخت شده است.

یکی از شهروندان اظهار داشت: قطعی برق برای کسب و کار ما مشکل ایجاد می‌کرد چون ما برای سرویس دستگاه، فروش و خدمات معمولاً با برق سر و کار داریم اما برق معمولاً صبح‌ها دو یا سه بار قطع می‌شد و این برای ما مشکل‌ساز بود.

 وی با بیان اینکه در رابطه با توزیع و قطعی‌های برق می‌بایست به مردم خوب توضیح داده شود خاطرنشان کرد: اگر مدیریت در این زمینه درست باشد هیچ‌وقت مشکل ایجاد نمی‌شود از طرفی کمترین هزینه یخچال و لباسشویی امروز 20 تا 25 میلیون تومان است و اگر این وسایل بر اثر قطعی برق آسیب ببینند مشکلات اساسی برای مردم ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه قطع و وصل ناگهانی برق، وسایل برقی از جمله یخچال و تلویزیون را دچار اختلال می‌کند تصریح کرد: چند سال پیش، وسایل برقی منزلم آسیب دیده بود امسال فعلاً مشکلی ایجاد نشده است اما در سال‌های قبل آسیب دیده بود.

شهروند دیگری گفت: گرمای زودرس هوا در فصل بهار می‌تواند یکی از دلایل قطعی‌های برق اخیر باشد البته مدیریت هم باید درست باشد و مدیران به‌درستی عمل کنند تا به مردم فشار وارد نشود.

یکی از بانوان مازندرانی بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت خیلی قطعی برق داشتیم و روزانه 4 یا 5 بار برقمان قطع و وصل می‌شد و من هم نگران شده بودم چون زندگی سخت شده است از طرفی بچه‌ها هم برای کلاس آن‌لاین نیاز به برق و اینترنت دارند.

یکی از نانوایان با ابراز اینکه قطعی برق به مشاغل مختلف آسیب وارد می‌کند تصریح کرد: با قطع ناگهانی برق، خمیر نان خراب می‌شود و خمیری که بماند هم قابل استفاده نیست و باید آن را دور بیندازیم بنابراین کلاً کارمان دچار اختلال می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

به رغم اینکه از سوی مسئولین تاکید شده بود که این دسته از خاموشی‌های اضطراری که با هدف مدیریت صحیح بر شبکه توزیع برق اعمال میشود با اطلاع قبلی ببشتر از ۱.۵  ساعت نخواهد بود ولی بسیاری از شواهد و قرائن مبین این موضوع است که در برخی شهرهای مازندران، خاموشی‌ها به شکل مکرر و بدون اطلاع رسانی و خارج از برنامه بوده و در هر مرحله نیز قطعی برق بیش از دو ساعت به درازا می‌کشد که چنین رویکردی نمی تواند عادلانه باشد.

,

موضوع دیگری که نگرانی‌های مردم را به دنبال داشته، توجه جدی به مقوله سلامت مردم در شرایط کرونایی است چرا که اکثر بیماران کرونایی که در منزل بستری هستند، بخاطر برقی بودن دستگاه های اکسیژن ساز شدیدا دچاره مخاطره و پیامدهای ناگواری خواهند شد که ممکن است به قیمت جان مردم تمام شود.

,

مشکلات موجود بر سر راه تولید برق بر هیچ کس پوشیده نیست ولی از آنجا که هنوز تا پایان فصل گرما مدت زمان زیادی باقی مانده به نظر می رسد شرکت توزیع برق استان باید به شکل جد به این موضوع بپردازد و با هدف کاهش دغدغه های مردم اقدامات ذیل را با قوت بیشتری دنبال کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه