اخبار داغ

طالبان:

تصرف نظامی کابل سیاست ما نیست/ آمریکا بطور کامل افغانستان را ترک کند

تصرف نظامی کابل سیاست ما نیست/ آمریکا بطور کامل افغانستان را ترک کند
عضو هیأت مذاکره‌کننده طالبان با اشاره به اینکه تمام سربازان خارجی از جمله پیمانکاران باید افغانستان را ترک کنند، تاکید کرد تصرف نظامی کابل سیاست این گروه نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سهیل شاهین»، عضو هییت مذاکره کننده طالبان در یک گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که تصرف نظامی کابل سیاست این گروه نیست، اما هیچ سرباز خارجی از جمله پیمان کاران نظامی نباید در افغانستان باقی بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شاهین افزود: اگر نظامیان آنها برخلاف توافق دوحه در افغانستان باقی بمانند، آن وقت رهبران ما درباره اقدام مقتضی تصمیم‌گیری خواهند کرد.
,
 
,
وی تاکید کرد که طالبان مطابق تصمیم‌های رهبری خود عمل خواهند کرد.
,
 
,
این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها قرار است شماری از سربازان آمریکایی برای حفاظت فرودگاه کابل و سفارت آمریکا در افغانستان باقی بمانند.
,
 
,
شاهین افزود که دیپلمات‌ها، کارمندان سازمان‌های غیردولتی و اتباع غیرنظامی خارجی توسط این گروه هدف قرار داده نمی‌شوند و حتی نیروهای محافظتی برای آنان نیاز نیست.
,
 
,
وی در این باره گفت: ”ما خلاف حضور نظامی نیروهای خارجی هستیم نه دیپلماتیک. سازمان‌های غیر دولتی، کارمندان آنها، سفارت خانه‌ها نیاز مردم ما است. ما به آنها خطر مواجه نخواهیم کرد.»
,
 
,
همچنین شاهین خاطرنشان کرد که خروج سربازان آمریکایی از پایگاه نظامی بگرام یک اقدام تاریخی است.
,
 
,
وی نقش طالبان در افزایش خشونت‌ها را رد کرد و گفت که چندین شهرستان در سراسر افغانستان از طریق میانجیگیری به این گروه سپرده شده است.
,
 
,
شاهین گفته که تاکنون درباره انتخابات میان طالبان و حکومت افغان بحث نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه