اخبار داغ

فاجعه زیست محیطی در لرستان؛

برداشت بی‌رویه آب، نفس آبزیان را گرفت/ هزاران ماهی در رودخانه تیره دورود تلف شدند

برداشت بی‌رویه آب، نفس آبزیان را گرفت/ هزاران ماهی در رودخانه تیره دورود تلف شدند
خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب سبب تلف‌شدن هزاران ماهی در رودخانه تیره شهرستان دورود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، خشکسالی نفس ماهیان رودخانه‌های لرستان را گرفت، آبزیانی که روزگاری رقصان در آبهای استان خودنمایی میکردند امروز نبود آب رودخانه، گلوی ماهیان را فشرد و هزاران ماهی غرق در بی آبی و خشکسالی جان باختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

خشکسالی نه تنها در  عرصه کشاورزی و دامداری تلفات و خسارت هایی را به دنبال داشت بلکه بحران خشکسالی تا جایی رسیده که آبزیان هم قربانی بی آبی شدند.

,

تلف شدن تعداد زیادی ماهی در رودخانه تیره دورود یک فاجعه در بحران خشکسالی است که متاسفانه علیرغم کاهش منابع آبی، استفاده و برداشت های غیر مجاز برای کشت محصولات آبدوست سبب شده تا تشنگی و بی آبی حکایت این روزهای رودخانه های تشنه استان باشد.

,

بسیاری از رودخانه های استان در پی بی آبی خشک شده و مابقی رودخانه ها هم وضعیت خوبی ندارند و حالا تشنگی، نفس آبزیان را گر فته است.

,

, ,

برداشت‌های غیرمجاز و رها نکردن حقابه زیست محیطی

, برداشت‌های غیرمجاز و رها نکردن حقابه زیست محیطی, برداشت‌های غیرمجاز و رها نکردن حقابه زیست محیطی,

 الهام برنا معاون محیط زیست لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: از پایین دست سد مروک، تلفات شدید آبزیان رخ داد که ناشی از این بود حقابه زیست محیطی رهاسازی نشده و همین سبب شد که تعداد بسیار زیادی ماهی در رودخانه تیره دورود تلف شوند.

,

وی افزود: این خشکسالی در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده البته با توجه به کاهش بارندگی ها، پیش بینی می شد که تلفاتی ایجاد شود که در این راستا مکاتباتی انجام شد تا علاوه بر رعایت حقابه، از برداشت های غیر مجاز جلوگیری شود تا چنین تلفاتی برای آبزیان ایجاد نشود.

,

معاون محیط زیست لرستان تصریح کرد: ضروری است تا از برداشت های غیر مجاز جلوگیری شود و در  این فاجعه، تعداد قابل توجهی ماهی کپور و بچه ماهی تلف شدند.

,

, ,

خشکسالی و تلف شدن هزاران ماهی

, خشکسالی و تلف شدن هزاران ماهی, خشکسالی و تلف شدن هزاران ماهی,

امیرحسین ذلقی رئیس اداره محیط زیست دورود در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مشکلات خشکسالی در همه جا وجود دارد و با توجه به میزان کاهش بارندگی، شاهد کم آبی هستیم.

,

وی افزود: در کنار این، موضوع کشت محصولات آبدوست و برداشت های غیر مجاز نیز سبب شده تا کم آبی بیشتر تشدید شود که رها نکردن حقابه در این حوزه سبب شد تا تعداد زیادی آبزی در رودخانه تیره دورود تلف شود.

,

رئیس اداره محیط زیست دورود تصریح کرد: مدیریت منابع آب و عدم استفاده از برداشت های غیر مجاز ممکن بود کمک کند تا چنین فاجعه ای رخ ندهد اما با توجه به کمبود آب و خشک شدن اکثر رودخانه ها، کم آبی در این رودخانه سبب مرگ ماهیان شد.

,

ذلقی عنوان کرد: خشک شدن رودخانه در مقاطعی طی سال های گذشته نیز رخ داده و متاسفانه سبب مرگ ماهیان شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه