اخبار داغ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مدیریت شهری سمنان برای ادامه بازآفرینی شهری کمک‌های دولتی دریافت خواهند کرد

مدیریت شهری سمنان برای ادامه بازآفرینی شهری کمک‌های دولتی دریافت خواهند کرد
مهدی عبوری با اشاره به نیاز شهر سمنان به کمک های دولتی برای ادامه بازآفرینی شهری گفت: مدیریت شهری سمنان برای ادامه بازآفرینی باغ‌راه ها، احیای باغ‌ها و راسته‌های تاریخی این شهرکمک‌های دولتی دریافت خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران صبح امروز در نشستی با جمعی از مسئولان شهری و استانی سمنان با اشاره به اهمیت بافت های تاریخی شهر سمنان گفت: سمنان سابقه تاریخی دارد و کم توجهی به بافت تاریخی شهر که هویت این خطه است باعث از بین رفتن فرهنگ و باغ‌های تاریخی این منطقه می‌شود و لازم است از ظرفیت‌های سمنان بهره بیشتری برده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عبوری ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری در بازآفرینی بافت های تاریخی شهر خاطر نشان کرد: طرح های که مدیریت شهر سمنان و در راس آن شهردار محترم سمنان در چند سال اخیر اجرا کرده است بسیار ارزشمند بوده و باعث افزایش امید و نشاط و بازگشت جمعیت به بافت تاریخی شهر شده است.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احیای بافت تاریخی شهر باعث افزایش امنیت و اشتغال زایی می شود تصریح کرد: احیای باغ‌راه‌ها، بخش‌هایی از بافت تاریخی شهر و خانه های قدیمی سمنان، موجب افزایش امنیت، پاسداشت محیط زیست و اشتغال افزایی می‌شود به طوری که درخانه پورحسینی ها برای تعدادی از جوانان شغل ایجاد شد و در آینده پس از کرونا، حضور گردشگران و استفاده از درمان سنتی مردم از این خانه قطعا رونق چنین مناطقی را چندین برابر می‌کند.

,

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اهمیت اتکای مدیریت شهری به ظرفیت داخل استان و حمایت های مردمی عنوان کرد: شهردار سمنان بدون اتکا به اعتبارات دولتی، طرح‌های خوبی در این شهر اجرا نمود و با همکاری کارکنان و حمایت ارگان های دولتی و مهم‌تر از همه حمایت مردم، اتفاقات بزرگی در حوزه مدیریت شهری سمنان رقم خورد به طوری که در بازدید از این طرح‌ها، استقبال گرم شهروندان از شهردار و همراهان نشان دهنده رضایت مردم این مناطق از عملکرد مدیریت پنجم شهر را دارد.

,

وی افزود: مردم این منطقه از دیرباز با همدلی خود مشکلات را حل کردند و سیستم تقسیم آب سمنان نشان از همدلی و مدیریت صحیح مردم از گذشته تا به حال را دارد.

,

عبوری با اشاره به قدمت 4 هزار ساله باغ های سمنان اظهار کرد : شهر سمنان دارای ظرفیت‌های بی بدیلی است و وقتی نوسازی بافت فرسوده به خود مردم سپرده شود اقدامات بهتر انجام می‌شود.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازسازی بیش از هزار واحد مسکونی با همکاری دولت و مردم تاکید کرد: باید تولید و چرخه مسکن شکل بگیرد که خوشبختانه در دوره وزارت فعلی راه و شهرسازی اتفاقات بزرگی در این زمینه رقم خورد و امید است با استقرار دولت جدید و طرح جهش ساخت مسکن مجلس، دغدغه مسکن در کشور حل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه