اخبار داغ

در ۳ ماهه نخست امسال محقق شد؛

افزایش ۲۲ درصدی صادرات کشور از مرزهای کرمانشاه چشم‌اندازی برای توسعه اقتصادی

افزایش ۲۲ درصدی صادرات کشور از مرزهای کرمانشاه چشم‌اندازی برای توسعه اقتصادی
افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه در سه ماهه نخست امسال در شرایطی رقم خورد که دولتمردان مدام از فشار تحریم‌ها سخن گفته و شاهد شیوع ویروس کرونا نیز هستیم که تجربه خوبی برای توسعه اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افزایش ۲۲ درصدی صادرات از مرزهای استان کرمانشاه در سه ماهه نخست سال‌جاری در شرایطی رقم خورده است که دولتمردان مدام از فشار تحریم‌ها سخن می‌گویند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به‌راستی با وجود تحریم‌ها و اعلام مسئولان مبنی بر فلج کننده بودن تحریم‌ها و همچنین شرایط اپیدمی ویروس کرونا چگونه شاهد افزایش صادرات ۲۲ درصدی کالاهای مختلف از مرز استان کرمانشاه بوده‌ایم؟
,
این موضوع را به هیچ وجه نباید دست کم و نادیده گرفت، چراکه هم موفقیتی بزرگ در عرصه نبرد اقتصادی به‌شمار می‌آید و هم مولفه‌های تحقق این موفقیت می‌تواند در راستای گفتمان توسعه اقتدارگرا متکی بر برنامه‌ریزی، تجربه‌ای خوب برای پیشرفت کشور به‌شمار آید.
,
استان کرمانشاه با داشتن مرزهای مختلف با بخش کردنشین و عرب‌نشین کشور عراق، ظرفیتی بسیار خوب و مفری برای توسعه مبادلات اقتصادی کشورمان با همسایگان و دریچه‌ای برای مبادله با دنیا محسوب می‌شود. برخی دولتمردان نشان داده‌اند چندان باوری به خوداتکایی ندارند و مرزهای این استان دارای موقعیت استراتژیک اقتصادی برای مبادله با کشورهای همسایه و جهان است.
,
ایران از طریق مرزهای استان کرمانشاه سهم خوبی در افزایش صادرات داشته است که خود این استان ۳۰ درصد این صادرات را محقق کرده است و باید به این نکته هم اشاره کرد که مرزهای این استان هیچ‌گاه تعطیل نشدند.
,
استان کرمانشاه به‌واسطه شرایط مرزی از دیرباز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و به‌عنوان دروازه طلایی تجارت کشور شناخته شده است و امروز استان کرمانشاه با تجربه تجار توانمند باتجربه، فهیم و موقعیت‌شناس توانسته افزایش صادرات را در شرایطی که ذکر آن رفت، رقم بزند.
,
بی‌شک نقش پارلمان بخش خصوصی در این موفقیت انکارنشدنی است، چراکه رئیس پارلمان بخش خصوصی کرمانشاه به‌عنوان عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه اشراف خوبی به شرایط تجار و بازارهای هدف دارد و تجربه چند نسل تجارت و بازرگانی خانوادگی نیز به وی کمک دوچندان کرده است.
,
پارلمان بخش خصوصی با داشتن روابط خوب با تجار و مسئولان داخلی و خارجی توانسته نیازهای کشورهای همسایه را شناسایی کند و از سویی تولید داخل را با ارائه مشورت دلسوزانه به سمت نیازهای هدف صادراتی هدایت کنند.
,
شناسایی بازار هدف کالاهای مورد نیاز همسایگان بسیار در این زمینه موثر بوده است که اتاق بازرگانی با ظرفیت بسیار حساب شده و با برنامه‌ریزی در این زمینه کارهای مشهود و اثرگذاری انجام داده است که همه این موضوعات نشان‌دهنده باور به توانمندی‌های داخلی، روحیه جهادی و انقلابی فعالان اقتصادی و تلاش برای تحقق رونق تولید است.
,
استفاده از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه، تجار و فعالان اقتصادی پارلمان بخش خصوصی را در برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات موفق کرده و این روند از چند سال قبل آغاز شد که برای رونق تولید طرح جامعی توسط این مجموعه تدوین شد و مورد استفاده بخش‌های مختلف اجرایی قرار گرفت، گرچه هیچ‌گاه به‌صورت جدی و براساس این طرح عمل نشد.
,
مع‌الوصف بار دیگر ذکر این نکته الزامی است که افزایش صادرات در این شرایط موفقیتی بزرگ است که عوامل تحقق آن باید تقویت و موانع آن برطرف شود و برای رونق اقتصادی هر چه بیشتر مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه