اخبار داغ

زاکانی:

گروه های جهادی محور تحول آفرینی در دولت آینده است

گروه های جهادی محور تحول آفرینی در دولت آینده است
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: ما سرشاخه ای داریم به اسم بسیج و بسیجی که در موضوعات مختلف فرهنگ سازی کرده است؛ و در همه میدان های انقلاب حاضر است؛ آنچه بر پایه اعتقاد و عقیده است بسیج توانسته احیایش کند. ازینرو بسیج آن لوکوموتیو و سازمانی است که به همه بسیجیان جهت و فرهنگ بسیجی را در جامعه انتشار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، جلسه هم اندیشی با دبیران مجامع جهادی کل کشور با دکتر زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سازمان بسیج اقشار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در ابتدای مراسم دکتر زاکانی به صحبت های دبیران مجامع اقتصادی با محوریت اصلاح قانون بسیج سازندگی با موضوعیت گروه های جهادی توجه ویژه ای نمودند و هم اندیشی صورت گرفت.
,
 
,
در ادامه دکتر زاکانی با اشاره به افتخار حضور خود در جمع جهادگران کشور گفت: جهاد مستمر در گروه های جهادی همیشه بوده است. و در این جهاد مستمر باید همیشه تدبیر جدیدی را اتخاذ کرد.
,
 
,
وی گفت: ما سرشاخه ای داریم به اسم بسیج و بسیجی که در موضوعات مختلف فرهنگ سازی کرده است؛ و در همه میدان های انقلاب حاضر بوده است؛ آنچه بر پایه اعتقاد و عقیده است بسیج توانسته احیایش کند. ازینرو بسیج آن لوکوموتیو و سازمانی است که به همه بسیجیان جهت و فرهنگ بسیجی را در جامعه انتشار می دهد.
,
 
,
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: حضرت آقا در سال 81 یا 82 در اصفهان فرمودند: بسیج باید متکفل حرکت دادن بدنه فعال جامعه باشد، و نباید محدود فقط به افراد و ساختار بسیج شود.
,
 
,
زاکانی تصریح کرد: باید مسیری را در قانون قرار دهیم که همه افراد با اقبال با آن کار کنند.
,
 
,
وی افزود: قانون باید طوری باشد که همه به بسیج پناه بیاورند و تلاش کنند به بسیج برسند زیرا همه اشخاص، مدیران و افراد مسئول به طبع نیاز و رفتارشان یک روزی می روند، اما بسیج همیشه ماندگار می ماند.
,
 
,
دکتر علیرضا زاکانی نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس عنوان کرد: الزام اینکه بسیج؛ هر روز خود را توانمند کند بحث مهمی است و طی سال های متمادی در همه عرصه ها خود را تقویت کرده است.
,
 
,
وی گفت: زمانی که اقبال ایجاد شود، انگیزه هم برای اجرا پیدا می شود، و در این جهت گروه های جهادی و مردم از جان مایه می گذارند و خدمت جهادی می کنند.
,
 
,
زاکانی افزود: گروه های جهادی در جنبه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و غیره در کشور و بین مردم٬ نقش معرفت بخشی و بصیرت بخشی را دارند و در جامعه پیام ولی امر مسلمین جهان را تبیین می کنند.
,
 
,
زاکانی اشاره کرد: همیشه بصیرت افزایی یک عمل سیاسی در گروه های جهادی بوده است.
,
 
,
وی گفت: این قانون بودنش ضرورت دارد و حتما باید امکانات و پشتیبانی را برای گروه های جهادی فراهم کرد٬ تا اقبال جهادی برای همه فراهم گردد و مانعی برای فعالیت جهادگران و دیگران وجود نداشته باشد.
,
 
,
دکتر زاکانی اشاره داشت: کارگروهی متشکل از جهادگران و افراد صاحب نظر در مرکز پژوهش های مجلس تشکیل می گردد تا بتوانیم قانونی جامع در همه ابعاد داشته باشیم که همه جهادگران و دستگاه های اجرایی برای جهاد موثر و زمینه سازی در تمام عرصه ها فعالیت داشته باشند.
,
 
,
ایشان افزود: اداره کشور با مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی محقق می شود. و کشور  با کمک گروه های جهادی و جریان جهادی در تمام ابعاد تقویت می گردد؛ و مدیران جهادی وقتی پا به میدان می گذارند باید جهش کار خود را در کار جهادی ببیند.
,
 
,
زاکانی گفت: هر کاری که می کنیم باید در راه تقویت تفکر بسیجی باشد و حق هر کار غلطی را نداریم. و اگر از فرهنگ جهادی و بسیجی جدا شویم باید شاهد تحقیر جامعه اسلامی باشیم.
,
 
,
نماینده استان قم در مجلس افزود: دولت آینده در هر سطحی باید نسبت خود با گروه های جهادی را مشخص کند و گروه های جهادی هم باید در ابتدا مطالبه گری را از دولت آینده داشته باشد. ازینرو گروه های جهادی هم برای کمک به دولت ها هیچ زمانی کوتاهی نکرده اند و نخواهند کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: مدیران آینده باید با فرهنگ جهادی و با کمک گروه های جهادی و مردم در کف میدان تحول ایجاد کنند. ولی متاسفانه در برخی دولت ها اداره کشور با فرهنگ غربی و مسئولین غرب دوست اداره شده است و بسیاری از مشکلات را برای آحاد مردم بوجود آوردند که انشالله همه باید به کمک اصلاح اداره کشور بیاییم.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه