اخبار داغ

رییس اتحادیه خیاطان بندرعباس خبرداد؛

بیکاری ۸۰ درصد خیاطان بندرعباس در ٢سال اخیر/ بسیاری از اصناف درآمد شامل مالیات نداشته‌اند

بیکاری ۸۰ درصد خیاطان بندرعباس در ٢سال اخیر/ بسیاری از اصناف درآمد شامل مالیات نداشته‌اند
شعبانی‌نیا از بیکاری بیش از ۸۰ درصد اعضای این صنف طی ۲سال اخیر خبرداد و گفت: بسیاری از فعالان صنفی به سبب تبعات کرونا، درآمدی نداشته‌اند که شامل مالیات شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی شعبانی‌نیا رئیس اتحادیه خیاطان و خشکشویی‌های بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان این خبر اظهارکرد: متاسفانه طی ۲ سال اخیر به جهت تعطیلی های مکرر و گرانی مواد اولیه، تعداد زیادی از خیاطان حرفه‌ای که سالیان سال در این شغل فعال بودند خانه‌نشین شده و جوان‌ترهای این صنف نیز به مشاغل کاذب روی آورده‌اند؛ مشاغلی که تخصصی نبوده و تنها برای کسب درآمد روزانه است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیکاری در این صنف بیداد می کند، افزود: حداقل سه الی چهار کارگر و با احتساب خانواده های آنان، بالغ بر ۱۲ نفر از یک کارگاه خیاطی ارتزاق می کنند، که بیکاری آنان مسبب بحران معیشتی فعالین این حوزه گردیده و انتظار می رود دولت برای این صنوف، برنامه مدونی داشته باشد؛ چرا که تعطیلی هر کارگاه صنفی معضلات اجتماعی خاص خود را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه خیاطان و خشکشویی های بندرعباس با بیان اینکه، بسیاری از واحدهای صنفی اجاره ای به دلیل هزینه های بالا به اجبار واحدها را تحویل و پروانه صنفی خود را ابطال کرده اند، تصریح کرد: متاسفانه سایر سازمان ها و ارگان های دولتی بدون توجه به شرایط کسبه، پیگیر مطالبات سالیانه خود هستند و در صورت عدم توانایی پرداخت، صنوف مشمول جرائم سنگین خواهند شد.

شعبانی نیا در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه سازمان‌هایی نظیر شهرداری بدون‌ توجه به مشکلات فعالان صنفی، هر ساله به افزایش عوارض و سازمان امور مالیاتی نیز طبق روال خود به اخذ مالیات مبادرت دارد.

وی یادآور شد: سازمان امور مالیاتی کاملا از عدم کسب درآمد کسبه به سبب رکود کسب و کار در شرایط کنونی آگاه است و ‌اطلاع دارد، صنوفی نظیر خیاطان که در  اولویت سبد خانوار قرار ندارند، با مشکلات جدی مواجهند؛ بنابراین بایستی مشمول معافیت های مالیاتی باشند.

رئیس اتحادیه خیاطان و خشکشویی های بندرعباس در پایان، ایجاد کارگاه‌های کوچک پنهان خانگی فاقد پروانه کسب و نکات ایمنی و بهداشت کار، عدم ثبت سفارش صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان جهت تامین البسه های کارگاهی برای پرسنل از واحدهای تولیدی لباس هرمزگان از اعم مشکلات این اتحادیه برشمرد و اظهار امیدواری کرد: سازمان ها ودستگاه های متولی بازار با حمایت از اصناف در شرایط بحرانی کرونا به رفع مشکلات معیشتی فعالان صنفی کمک کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه