اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد

۷۰۰ واحد خونی در راه سیستان و بلوچستان/ لغو پروازها خون‌رسانی به بیماران تالاسمی را دچار مشکل کرد

۷۰۰ واحد خونی در راه سیستان و بلوچستان/ لغو پروازها خون‌رسانی به بیماران تالاسمی را دچار مشکل کرد
سهیلا خسروی گفت: حدود ۷۰۰ واحد خونی از ۹ استان کشور وارد سیستان و بلوچستان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی، مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: حدود ۷۰۰ واحد خونی از ۹ استان کشور وارد سیستان و بلوچستان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی ادامه داد: البته مصرف خون در سیستان و بلوچستان به دلیل تعداد بالای بیماران تالاسمی زیاد است و با توجه به اینکه پروازها هم به دلیل محدودیت های کرونایی لغو می شود، خون مورد نیاز به سیستان و بلوچستان نمی رسد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در صورتی که نتوانیم خون مورد نیاز را در داخل استان تامین کنیم باید منتظر پروازهای ورودی از استان های دیگر باشیم، با این وجود شبکه خون رسانی و مراکز انتقال خون استان به شدت در حال فعالیت هستند تا خون مورد نیاز استان را تامین کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: این واحدهای خونی قرار است از استان های آذربایجان شرقی، زنجان، تهران، کردستان، سمنان، کرمان، خراسان جنوبی و رضوی و شمالی وارد سیستان و بلوچستان شود.

خسروی افزود: بیشترین مصرف خون در استان مربوط به سه هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی است و با توجه به عدم مراجعه مردم برای اهدای خون این بیماران با مشکل مواجه شده اند.

وی عنوان کرد: بیماران تالاسمی خون تازه باید دریافت کنند و با توجه به مشارکت پایین مردم در اهدای خون به همین دلیل دچار مشکل هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از طریق پرواز خون مورد نیاز استان از تهران به زاهدان می آید که به دلیل محدودیت های کرونایی پروازها پشت سر هم لغو می شود و واحدهای خونی در تهران دپو شده است و امروز با حراست پروازها هماهنگ شده تا به زاهدان برسد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه