اخبار داغ

نماینده مجلس:

دادستانی تهران به موضوع گرانی خودرو ورود کند/ اعلام جرم علیه خودروسازان متخلف

دادستانی تهران به موضوع گرانی خودرو ورود کند/ اعلام جرم علیه خودروسازان متخلف
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دادستانی تهران باید به مسئله گرانی خودرو ورود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نوروزی درباره لزوم توجه همه دستگاه‌ها به موضوع کنترل قیمت‌ها، گفت: متاسفانه طی یکی دو سال اخیر گرانی‌ کالاهای اساسی، مسکن و خودرو شدت بسیاری داشته است، به طور مثال در بحث گرانی خودرو تمام دستگاه‌ها مسئول هستند، چرا که باید خانوارها بتوانند با سهولت خودرو خریداری کنند و نباید فراموش شود که در بسیاری از کشورها خودرو متناسب با درآمد و به صورت قسطی به مردم عرضه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نوروزی گفت: در حال حاضر خودرو چند برابر قیمت واقعی، آن هم به صورت نقدی به فروش می‌رسد، اما اگر مدیرعامل شرکت‌های خودروساز را سهامداران تعیین کنند نه دولت، از این مشکلات کاسته خواهد شد.
,
 
,
وی توضیح داد: در حالی که  درصد کمی از سهام ایران خودرو دولتی است اما مدیران این شرکت را دولت تعیین کرده و از آنجا که برخی مدیران دولتی صرفا بر اساس رابطه و بدون ضابطه و تخصص انتخاب می‌شوند مشکلات بر قوت خود باقی است. بنابراین مردم روز به روز شرایط بدتری پیدا می‌کنند اما آن مدیر که هیچ سررشته‌ای در امر خودرو سازی ندارد پول بیشتری به جیب می‌زند.
,
 
,
وی با بیان اینکه قبل از هر مسئله‌ای باید مدیران شرکت‌های ایران خوردو و سایپا از طریق سهامداران انتخاب شوند، افزود: دادستان تهران باید به مسئله گرانی خودرو ورود کند.
,
 
,
به گفته نوروزی، در شرایط فعلی باید شرکت‌های خودروسازی ۳ شیفته کار کنند تا کمبود عرضه جبران شود و خودروهای تولیدی را به مشتری داخلی به قیمت واقعی بفروشند.
,
 
,
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مسئولان خودروسازی کشور به کمیسیون قضایی دعوت می‌شوند، چرا که باید توضیح دهند به چه دلیل با وجود اینکه معمولا هزینه های مانند حقوق کارگر و انرژی و... ریالی است، اما در نهایت ملاک تعیین قیمت خودرو نرخ ارز است و در صورت محرز شدن تخلف علیه آن‌ها اعلام جرم خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه