اخبار داغ

مطالبه یک ورزشکار کرمانشاهی از رئیس جمهور جدید؛

ورزشکارانی که عناوین قهرمانی کسب کرده اند استخدام، حق قانونی آنها است

ورزشکارانی که عناوین قهرمانی کسب کرده اند استخدام، حق قانونی آنها است
مریم هاشمی گفت: ورزشکارانی که عناوین قهرمانی کسب کرده اند و حق قانونی آنها است که در استخدام شوند اما متاسفانه با وجود تلاش زیاد این اتفاق رخ نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه در کشور ما چیزی عائد یک ورزشکار نمی شود، اظهار داشت: قضیه ورزشکار حرفه‌ای در بخش همگانی و‌ آموزشی جدا است در واقع ورزشکاری که وارد حیطه قهرمانی می شود به مکمل، تجهیزات تمرینی، تغذیه، محیط مجزای ورزشی، لباس مخصوص مسابقه و بسیاری از امکانات دیگر نیاز دارد و باید در سطح قهرمان برای وی در نظر گرفته شود که فراهم آوری آنها متحمل هزینه هایی است که در هیچ بوستان پذیرفتنی نیست بلکه شاید اداره کل ورزش و جوانان یا هیئت در تهیه بخش بسیار کوچکی از این امکانات همراهی کنند.

 ورزشکار قهرمان کرمانشاهی افزود: مبالغ پرداختی برای حضور بازیکنان در اردوهای تیم ملی ناکافی است و حتی مجبور به پرداخت هزینه تردد از جیب می شویم و در واقع مجموعا هیچ کمکی به بازیکن نمی شود.

هاشمی با بیان اینکه در شش ماه آخر تمرینات یک قهرمانی یک ورزشکار حدود ۷۰میلیون تومان هزینه می شود، گفت: از مجموع یک هزار نفر ورزشکار ۱۰ نفر در تیم ملی حضور می یابند و از آن تعداد چهار نفر به مسابقات اعزام می‌شوند و در نهایت یک تا دو نفر مدال طلا کسب می کنند با این حال جایزه مدال طلا ۱۰۰ میلیون تومان است که برای ورزشکاران ضرر است و البته عقب افتادن از امورات زندگی جدای از هزینه های مالی است.

وی عنوان کرد: این مطالبات برای شخص مریم‌هاشمی نیست زیرا به لطف خداوند بنده شغل دارم و همه امکانات را در اختیار دارم اما ورزشکارانی که عناوین قهرمانی کسب کرده اند و حق قانونی آنها است که در شهرداری، تربیت بدنی، شرکت نفت، آتش نشانی و... استخدام شوند اما متاسفانه با وجود تلاش زیاد این اتفاق رخ نداده است.

این ورزشکار مدال آفرین کرمانشاهی تصریح کرد: برخی مسابقات به صورت آزاد برگزار می شود و زیر نظر کمیته ملی المپیک و اداره ورزش و جوانان نیست اما به دلیل پارتی بازی شاهد استخدامی تعدادی از ورزشکاران به بهانه کسب عناوین در این مسابقات هستیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حالی که خانواده ورزشکار چند سالی هزینه می‌کنند اما از سوی دولت هیچ کمکی نمی شود در نتیجه خانواده از حمایت ورزشکار دست می کشد زیرا ورزش برای ورزشکار و خانواده اش ضرر دارد.

وی افزود: در چندین رشته عضو تیم ملی بوده ام و شاهد بودم اگرچه بهترین امکانات برای ورزشکاران برخی رشته ها فراهم می‌شد اما همچنان کفایت نمی‌کرد.

هاشمی گفت: فدراسیون برای برگزاری بازی های تدارکاتی در کشورهای دیگر بودجه ندارد درحالی که این سفرها برای تنوع نیست بلکه به دلیل آن است که هنگام خروج ورزشکار از کشور استرس و بار مسئولیت بیشتر می‌شود.

وی افزود: زمانی که ورزشکار قبل از برگزاری مسابقات رسمی در مسابقات تدارکاتی حضور می یابد، استرس و بار روانی وی کاهش می یابد و این موضوع بر روی عملکرد وی تاثیر دارد پس باید بودجه فدراسیون ها بیشتر شود.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه