اخبار داغ

رییس کمیسیون شوراهای مجلس عنوان کرد

پشت پرده «معاهده پاریس» و توقف احداث نیروگاه‌ها/ادعای دولت برای کاهش تولید برق در کشور غیرواقعی است

پشت پرده «معاهده پاریس» و توقف احداث نیروگاه‌ها/ادعای دولت برای کاهش تولید برق در کشور غیرواقعی است
محمدصالح جوکار گفت:امروز بنا به تعهداتی که ایران در معاهده پاریس داده برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی در ایجاد و راه اندازی نیروگاه های سوخت ترکیبی دچار عقب ماندگی شده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به قطعی های مکرر برق در کشور اظهار کرد: علیرغم انکه در برنامه ششم احکامی برای تولید نیرو و برق برای دولت تعریف شده متاسفانه کمتر به این بحث پرداخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

ادعای دولت برای کاهش تولید برق در کشور غیرواقعی است

, ادعای دولت برای کاهش تولید برق در کشور غیرواقعی است, ادعای دولت برای کاهش تولید برق در کشور غیرواقعی است,

نماینده یزد و اشکذر با بیان اینکه برق وارد شده به شبکه حتی به اندازه مورد نیاز مصرف هم نبوده است افزود: مصرف برق در کشور روز به روز افزایش پیدا می کند اما تولید برق در این سالها نه تنها پاسخگوی نیاز بخش خانگی و صنعت و معدن نبوده بلکه در برخی موارد کمتر هم بوده است و علاوه بر ان صادرات برق هم فشار را بر این کمبود بیشتر کرده است.

,

جوکار با بیان اینکه نکته قابل توجه دقیقا درهمین زمینه تولید برق است گفت: اینکه ادعا می شود پشت سدها آب نیست یا خشکسالی ها باعث کاهش تولید برق شده غیر واقعی و غیر قابل قبول است چرا که سال ها کشور با چنین چالش هایی روبرو بوده است.

,

این روزها برای دولت قابل پیش بینی بود

, این روزها برای دولت قابل پیش بینی بود, این روزها برای دولت قابل پیش بینی بود,

وی افزود: میزان برق مورد نیاز مصرف سالانه کشور باید دقیق مشخص باشد تا برای میزان تولید برق برنامه ریزی شود اما در حالی امروز مردم با قطعی مکرر برق روبرو هستند که این روزها قابل پیش بینی بوده است و اینی که دولت برای کم کاری های خودش بهانه تراشی می کند برای مردم فایده ای ندارد.

,

رییس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به معاهده پاریس ابراز کرد: یکی از موضوعاتی در بروز مشکلات امروز قابل بحث است همین معاهده پاریس است چراکه به خاطر حفظ منافع مردم دولت نباید اصلا در چنین توافقنامه هایی ورود پیدا کند.

,

پشت پرده معاهده پاریس و توقف احداث نیروگاه های سوخت ترکیبی

, پشت پرده معاهده پاریس و توقف احداث نیروگاه های سوخت ترکیبی, پشت پرده معاهده پاریس و توقف احداث نیروگاه های سوخت ترکیبی,

وی با اشاره به بهانه کاهش مصرف سوخت های فسیلی در معاهده پاریس عنوان کرد: امروز در دنیا چه کسانی بیشترین مصرف سوخت های فسیلی دارند؟! مطمئنا پاسخ کشورهای اروپایی و آمریکاست که منشا اصلی آلایندگی های جهان هستند.

,

جوکار ادامه داد: امروز بنا به تعهداتی که ایران در معاهده پاریس داده برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی در ایجاد و راه اندازی نیروگاه های سوخت ترکیبی دچار توقف شده ایم و همین باعث کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش توانیر و تولید برق می شود و در نهایت نتیجه چیزی می شود که امروز گریبان مردم را گرفته کسی هم پاسخگوی این همه مشکلات نیست.

,

نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: حتی خود اروپایی هم به تعهداتشان در معاهده پاریس پایبند نیستند اما کشورهایی چون ایران را به زیر یوغ قراردادهایی می برند که اصلا جایگاهی در آلایندگی دنیا ندارند مثلا در تولید گازهای گلخانه ای، سهم ایران نسبت به اروپا یک هزارم هم نیست اما چوب خرابکاری های غرب را باید مردم ایران بخورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه